Ruitenwisser madness
- V300 register
- Verbannen
-
1. Soms heb ik, dat de ruitenwisser op hol slaat. Dwz: Uit is niet uit. Hij gaat vrolijk door :no:. Het beestje heeft een eigen leven, zo lijkt het...Gevalletje relais kapot denk ik? Die zit onder het dash bij de stuurkolom toch?
2. Mijn ruitenwisser heeft een nogal groot bereik af en toe. Dat wil zeggen: Zowel onder als boven, gaan ze ?ver het rubber van de ruit heen. Ik heb 1x mn ruitenwisser zelfs door mn zijruit kunnen zien!
Ik dacht aan speling op het ruitenwissermechanisme. Maar ik heb niets kunnen ontdekken. Heeft iemand een verklaring?
(overigens heb ik gevalletje 2 ook al gehad met mn Oranje 343, en de 340 winner...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
(disclaimer: zo zit het tenminste bij een Daf/Volvo 66, lijkt me sterk dat het bij een 300 heel anders is)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Dat mechanisme knipt je vingers er gewoon vanaf als je klem komt te zitten...
- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;83486 schreef : Als je ermee aan de slag gaat pas dan alsjeblieft wel op met je vingers of nog beter: haal de stroom er helemaal van af.
Dat mechanisme knipt je vingers er gewoon vanaf als je klem komt te zitten...
Juistum...Dat was ik ook van plan. Ik speel niet met vuurwerk, dus ook maar niet met een wissermechanisme:nono:
Die stelschroef...Ik heb niets gezien, maar 't was ook wel lastig kijken zo half onder een dasboard hangend in schemerlicht. Maar misschien is dat het. Ik zal het eens uit zoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;83477 schreef : 2. Mijn ruitenwisser heeft een nogal groot bereik af en toe. Dat wil zeggen: Zowel onder als boven, gaan ze ?ver het rubber van de ruit heen. Ik heb 1x mn ruitenwisser zelfs door mn zijruit kunnen zien!
Ik dacht aan speling op het ruitenwissermechanisme. Maar ik heb niets kunnen ontdekken. Heeft iemand een verklaring?
(overigens heb ik gevalletje 2 ook al gehad met mn Oranje 343, en de 340 winner...)
Yup, asje van de ruitenwisserarm zelf. (dus waar ie omheen omhoog klapt) Ik heb net bij de 740 een arm weggemikt, omdat deze om dat busje heen compleet was uitgelubberd. (dus met stilstaande wissers kan met de hand de wisser ettelijke cm over de ruit bewogen worden... niet goed)
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-