Storing controlelampjes olie & remdruk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2008 15:25 #628008 door V300 register
Storing controlelampjes olie & remdruk is gemaakt door V300 register
De lampjes in m'n dashboard van de olie- en remdruk gaan sinds eergister soms tegelijk branden... Dat gebeurt als bij stationair toerental, als ik vlot door een bocht naar links rij en als ik de richtingaanwijzer naar links zet. Gekke is dus dat ze altijd allebei tegelijk branden, en dat ze soms een beetje vaag branden. Dus 't is niet aan en uit, maar uit -> vaag branden -> aan. Lijkt dus een storing, maar waarom brand de rest van de lampjes dan niet?

Iemand al eens zoiets meegemaakt? Bij voorbaat dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 18:14 #730807 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Storing controlelampjes olie & remdruk
hmm, zou misschien wel toevallig een combinatie kunnen zijn van laag oliepeil en laag remvloeistofpeil ivm bocht naar links

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2008 19:49 #730824 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Storing controlelampjes olie & remdruk
Het lampje gaat branden als olie in remvloeistof reservoir iets te laag is.
Het lampje met uitroepteken.
Maar bij jouw brand ook het lampje met het oliekannetje er in?
Die heb ik nooit zien branden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2008 20:08 #730825 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Storing controlelampjes olie & remdruk
nou, als het goed is brand dat lampje elke keer dat je contact aan is en nog voordat je motor loopt.. het is niet voor niets een belangrijk controlelampje en op die manier kun je zien of hij nog werkt.

het lampje met oliekannetje is van de sensor die naast het oliefilter zit, aan de linkerkant van het blok, als het oliepeil dusdanig laag is dat dit zover overhelt naar rechts bij een bocht naar links dan kan het voorkomen dat die sensor alarm slaat in de vorm van dat lampje, zelfde verhaal voor de remvloeistof.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2008 22:49 #730843 door V300 register
Zeker brand het met het contact maken.
Je zou dus kunnen zeggen dat Harry zijn olie?n, of ??n daarvan, zou moeten bijvullen.
Maar om dat te concluderen daar is Harry dacht ik slim genoeg voor.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2008 02:05 #730851 door Anjo van den Akker
had ik een halfjaar geleden, huuh lampje met het uitroepteken (remvloeistof) knippert als ik optrek..

remmen nagekeken, en achterwielremcylinder links was lek wat in een laag niveau en een lagere remkracht resulteerde..

ofwel, kan iedereen gebeuren. hoef je echt niet perse slim voor te zijn;)

ermee doorrijden alsof het je niets boeit, dan word het pas dom:) want die lampjes zijn er niet voor niets!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 20:46 #731055 door V300 register
Bedankt voor de reacties! Maar even voor de duidelijkheid, het gebeurt dus niet alleen als ik door een bocht rij (dan zou ik al v??l eerder m'n oliepeil hebben nagekeken) maar soms ook als ik stilsta met stationair draaiende motor. Het remdruklampje en olielampje branden dan allebei, en flikkeren in hetzelfde tempo dan aan en uit. Ze branden dus niet vol overtuiging :D

Zal wel iets met een contactje te maken hebben, want gister brandden de lampjes ook, en toen ik het licht uitzette gingen die lampjes ook uit. Ik zal wel een keer de klokkenset eruit halen en kijken of ik wat zie. Misschien zit er ergens een sluitinkje ofzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-10-2008 22:28 #731111 door V300 register

AvdAkker;71428 schreef : had ik een halfjaar geleden, huuh lampje met het uitroepteken (remvloeistof) knippert als ik optrek..

remmen nagekeken, en achterwielremcylinder links was lek wat in een laag niveau en een lagere remkracht resulteerde..

ofwel, kan iedereen gebeuren. hoef je echt niet perse slim voor te zijn;)

ermee doorrijden alsof het je niets boeit, dan word het pas dom:) want die lampjes zijn er niet voor niets!

Om dit te concluderen is naar mijn mening Harry ook slim genoeg voor. En ik ook. :cry:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC