Kapotte lichten, massaprobleem?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Toen ik vanavond de auto naar de stalling bracht merkte een van mijn broers die achter me aan reed op dat de remlichten ietwat vreemd doen.
Ik had de gewone lampen aan, stand twee, dus dan branden er vier lampen (bouwjaar 1980, dus de oude achterlichten). Bij het remmen lichten de buitenste twee nog extra op. Bij mij lichtte de rechter w?l extra op, maar de linker ging volledig uit. Dus toen had ik links 1 lamp branden, rechts de gewone en het remlicht.
Wat is dit nou? Ik heb alleen de achterlichtunits vervangen, verder niets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Over het achteruitrijlampje dat niet stuk was maar niet meer brandde: ik heb vaak gezien dat lampjes er nog heel uitzagen, maar dat ze het niet meer deden. Dat het gloeidraadje nog heel is, wil niet alles zeggen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb net veel nieuwe lampen erin gezet. Ook heb ik twee peertjes uit de achterlichtunit geschud. Erfenis van de vorige eigenaar.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;49536 schreef : Je moet goed kijken naar die metalen strip. Die is voor de massa en niet elk lampje wil even goed contact daarmee maken.
Daar zat ik ook aan te denken, vooral omdat ik er net andere achterlichtunits heb ingezet. Eerstvolgende keer dat-ie weer bij huis staat zal ik dit eens controleren.
Bedankt jongens!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
beter is het om de strip lichtjes te buigen zodat deze iets strakker tegen de 'krabbertjes' van de fitting komt aan te liggen.
- V300 register
- Verbannen
-
Je kan eventueel ook een stukje ijzerdraad om de fitting van de lamp wikkelen. Dan klemt de lamp beter in het houdertje.