Temperatuurmeter kapot?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb de "dikke" plus kabel die oorspronkelijk naar de variopook liep gebruikt voor m'n electrische brandstofpomp. Ik heb geen grotere zekering gezet in de zekeringkast. (iets wat ik vooraf misschien wel had moeten doen, maar je moet wat als je in ??n weekend een turbo-ombouw wilt doen)
Dit ging opzich best lang goed, tot halverwege de donderdagochtend. De zekering sprong (10 geloof ik, linksbovenaan) en de temperatuurmeter liep gelijk helemaal op naar maximaal warm. De motor was gewoon op normale temperatuur.
Ik heb de 8A zekering vervangen door 16A. De benzinepomp werkte weer, maar de temperatuurmeter blijft op koud staan, of gaat soms naar een kwart. Ik weet 100% zeker dat de motor gewoon op temperatuur was op dat moment. (fan aan- en uitslaan).
Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Is de temperatuurmeter stuk, of is er iets anders aan de hand. Vooral het feit dat de temperatuurmeter naar maximaal warm ging bij het springen van de zekering vind ik vreemd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;49386 schreef : Enne wat dacht je van die warmte van die turbo bij de bedrading.........ik zou de boel eens grondig controleren......straks fikt de waggie af.........:crazy1:
en om dat te voorkomen een hitteschildje plaatsen:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;49360 schreef : is die temperatuursensor 2-draads of met een enkele draad en massa via het blok?
een korte check van de draadboom heeft mij deze middag overtuigd; deze zit door en door aan elkaar gesmolten.
de sensordraad van de temperatuurmeter is in contact gekomen met de plusdraad naar console; hierdoor sluiting naar massa via sensor (die zal ook wel kapot zijn inmiddels)
als je dan de zekering vervangt komt er zowel vanaf de meter als vanaf de zekeringkast 12 volt, aangezien het spanningsverschil over de meter dan 0 volt wordt, gaat die niks meer aanwijzen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;49434 schreef : een korte check van de draadboom heeft mij deze middag overtuigd; deze zit door en door aan elkaar gesmolten.
de sensordraad van de temperatuurmeter is in contact gekomen met de plusdraad naar console; hierdoor sluiting naar massa via sensor (die zal ook wel kapot zijn inmiddels)
als je dan de zekering vervangt komt er zowel vanaf de meter als vanaf de zekeringkast 12 volt, aangezien het spanningsverschil over de meter dan 0 volt wordt, gaat die niks meer aanwijzen!
Dat zou weleens kunnen kloppen. Frits gaf zelf al aan dat de kabelboom er wel mee geleden heeft, met die warmte. Wat jij zegt, wouter, zou dus eens goed kunnen kloppen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nieuwe temperatuurmeter aansluiten> checken of die werkt. Zo ja meter vervangen.
Werkt die niet> nieuwe bedrading leggen/ repareren.
Verder kan er geen reden zijn dat hij het niet goed doet. Ik ga het gesmolten stuk kabelboom opnieuw intapen. Bovendien komen er hitteschildjes voor de startmotor en kabelboom. Dan hebben we weer een stukje turbo ombouw probleem opgelost.
Van het weekend weer wat te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





