Bevestigingssteun voor richtingaanwijzer e.d.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2008 17:12 #626987 door V300 register
Bevestigingssteun voor richtingaanwijzer e.d. is gemaakt door V300 register
Bij de 340 van mijn tante zijn 2 oogjes van de plastic steun die om de stuurkolom zit om bijv. de richtingaanwijzer te bevestigen allebei afgebroken. Dus ik ben al naar de sloop geweest, maar die dingen zitten zo godsgruwelijk muurvast dat ik bij mijn demonteerpogingen er inmiddels al weer twee gesloopt heb.

Heeft iemand een idee hoe ik dat loskrijg of is het een integraal onderdeel van de stuurkolom zelf (kan het me haast niet voorstellen).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2008 19:48 #696879 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestigingssteun voor richtingaanwijzer e.d.
Het is een klein plastic onderdeeltje, dat je in principe gemakkelijk los kan halen. Overigens heb ik iets meer dan een jaar geleden nog een nieuwe gekocht bij de Volvo-dealer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2008 20:24 #696883 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bevestigingssteun voor richtingaanwijzer e.d.
plastic steun

Niet vervangen, maar gewoon repareren door een kunststofstrip van Lexan over de steun te leggen en vast te schroeven. Boor twee gaatjes (M4)in de steun en tap er draad in, doe dat ook bij de strip en boor dan ook de twee gaten voor de richtingaanwijzers. Zet de hele zaak vast en het werkt weer.

Je kunt ook een metalen strip monteren, dat is iets makkelijker, alleen dan moet je de strip perfect isoleren, zodat de schroeven van de richtingaanwijzer de strip niet raken (fiberring is mogelijk) want anders vliegt de zekering van de claxon eruit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2008 20:45 #696891 door V300 register
Let erop dat die dingen niet alleen om de stuurkolom geklemd zitten, er zit ook nog een schroefje/palletje middenonder waarmee hij exact gecentreerd wordt. Voorzichtig een beetje wrikken is de makkelijkste manier, en met twee handen de kracht zo gelijkmatig verdelen. Het is een beetje gemier, maar wel te doen :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC