SWF- bosch
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2007 14:32 #626815
door V300 register
SWF- bosch is gemaakt door V300 register
Dit vraagje gaat over het ruitenwisserasje. Deze zijn los te vervangen als je ze van de stang van het ruitenwissermechaniek af haalt.
Heb ik 1 vraag, volgens de volvo zijn deze mechaniekjes evenals de moter afhankelijk van het bouwjaar en merk. Voor 87 SWF of Fema, erna Bosch.
Nu zit er bij mij allang een bosch moter in, maar welk mechaniek asje (wat blijkbaar dus ook merk afhankelijk is) weet ik niet.
Is het mechaniek, van een vroege 340 over te zetten in een vroeger 340 (compleet dus)
Wellicht zit er bij mij al een nieuwe type asje in, (dus ook mechanisme) omdat de ruitenwissermoter ook al minimaal 10 jaar van bosch is. Auto is uit 84.
Als de achterkant van het mechaniek hetzelfde is, is het dan ook de goede van dat merk. Dus als je ziet dat de achterkant hetzelfde is en je hebt een asje van bosch wat ook hetzelfde is dan is het de goede? Of zijn die wijzegingen zo minmaal dat je dat niet 1 2 3 ziet. Volgens de volvo kun je die asjes namelijk niet doorelkaar gebruiken.
Maar ik neem aan, dat wanneer de asjes anders zijn de stang zelf er ook anders uitziet. Bij mij is enkel de linkererasje kapot. Dan hoeft als ik de as alleen maar hoef te vervangen de klok er niet uit! Anders wel als heel het gedeelte mee moet.
Heb ik 1 vraag, volgens de volvo zijn deze mechaniekjes evenals de moter afhankelijk van het bouwjaar en merk. Voor 87 SWF of Fema, erna Bosch.
Nu zit er bij mij allang een bosch moter in, maar welk mechaniek asje (wat blijkbaar dus ook merk afhankelijk is) weet ik niet.
Is het mechaniek, van een vroege 340 over te zetten in een vroeger 340 (compleet dus)
Wellicht zit er bij mij al een nieuwe type asje in, (dus ook mechanisme) omdat de ruitenwissermoter ook al minimaal 10 jaar van bosch is. Auto is uit 84.
Als de achterkant van het mechaniek hetzelfde is, is het dan ook de goede van dat merk. Dus als je ziet dat de achterkant hetzelfde is en je hebt een asje van bosch wat ook hetzelfde is dan is het de goede? Of zijn die wijzegingen zo minmaal dat je dat niet 1 2 3 ziet. Volgens de volvo kun je die asjes namelijk niet doorelkaar gebruiken.
Maar ik neem aan, dat wanneer de asjes anders zijn de stang zelf er ook anders uitziet. Bij mij is enkel de linkererasje kapot. Dan hoeft als ik de as alleen maar hoef te vervangen de klok er niet uit! Anders wel als heel het gedeelte mee moet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-12-2007 16:23 #693063
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SWF- bosch
Ik koop anders wel zo,n laat model ze zijn toch niet zo duur, past het niet dan is dat geen punt kan die er desnoods helemaal in leuk projectje voor een sleuteldag. (ja moet je lid van zijn dat komt nog) Het lijkt me erg sterk dat zo,n nieuw geval niet past in de oude. Dat kan als bijvoorbeeld de lengte (afstand) tussen de ruitenwissers anders is maar ik heb met een nieuw type gemeten wat langs de weg ergens stond en dat was hetzelfde als die van mij. ]
Maar goed als iemand nog een oud type heeft liggen voor 87 of zn wagen gaat slopen.... Mail me!! Dan heb ik een oud en een nieuw is zeker goed!
Kom je enkel op het feit dat de consol eruit moet. En de kilometerkabel los. Is dit gevaarlijk of, gaat dit meestal wel goed. (dus dat het heel terug gezet kan worden..._
Ik maak wel een foto dan is het denk ik wel te zien voor diegene die hem kent welk type het is
Maar goed als iemand nog een oud type heeft liggen voor 87 of zn wagen gaat slopen.... Mail me!! Dan heb ik een oud en een nieuw is zeker goed!
Kom je enkel op het feit dat de consol eruit moet. En de kilometerkabel los. Is dit gevaarlijk of, gaat dit meestal wel goed. (dus dat het heel terug gezet kan worden..._
Ik maak wel een foto dan is het denk ik wel te zien voor diegene die hem kent welk type het is
- Sander de Bruin
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2007 10:29 #693231
door Sander de Bruin
Beantwoord door Sander de Bruin in topic SWF- bosch
Ik weet wel dat je de Femsa ruitenwissermotor kan vervangen door een Bosch. Je moet dan alleen wat veranderen aan de draden. Dit staat beschreven in de sleutel handleiding van P.H. Olving. Het is trouwens aan te raden een Bosch te monteren, deze maakt minder lawaai dan de Femsa motor.
Groeten,
Sander
Groeten,
Sander
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-12-2007 16:28 #693414
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic SWF- bosch
Ja dat wist ik dat die motors verwisseld kunnen worden.
Moderators: Mark Smeets