Knipperlicht constant laten branden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 16:51 #626668 door V300 register
Knipperlicht constant laten branden is gemaakt door V300 register
Er was een nieuwe forumgebruiker ( Martin Poppen ) en die heeft z'n knipperlichten in de bumper zo aangesloten dat ze constant branden. Nou vraag ik me natuurlijk af, kun je zorgen dat ze constant branden als je je licht aan hebt, en dat ze gaan meeknipperen als je je richtingaanwijzer gebruikt? En hoe zou je dat dan moeten doen?

Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van elektro, maar ik weet wel dat er heel veel mogelijk is :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2007 20:02 #687670 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Knipperlicht constant laten branden

Dutchie;39160 schreef : Er was een nieuwe forumgebruiker ( Martin Poppen ) en die heeft z'n knipperlichten in de bumper zo aangesloten dat ze constant branden. Nou vraag ik me natuurlijk af, kun je zorgen dat ze constant branden als je je licht aan hebt, en dat ze gaan meeknipperen als je je richtingaanwijzer gebruikt? En hoe zou je dat dan moeten doen?

Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van elektro, maar ik weet wel dat er heel veel mogelijk is :+

Veel Amerikaanse wagens hebben hetzelfde, maar dan bij de remlichten.
Ik ben weleens bezig geweest om zoiets te maken. Valt vies tegen:
- of hij knippert niet meer als het licht aan is
- of hij knippert niet als het licht uit is
Daarnaast moet je nog met een paar diodes extra gaan werken, anders begint je gewone verlichting me te knipperen. Geen simpel geintje dus.
Ik weet wel een schakeling waarmee het kan.........maar dat is iets te duur en iets te complex. Het moet makkelijker kunnen, maar ik ben er vooralsnog niet achter.

Naar mijn mening moet je 2 schakelmechanieken maken:
- 1 voor wanneer de verlichting aanstaat (massa verbreken bijvoorbeeld)