Knipperlicht constant laten branden
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van elektro, maar ik weet wel dat er heel veel mogelijk is :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;39160 schreef : Er was een nieuwe forumgebruiker ( Martin Poppen ) en die heeft z'n knipperlichten in de bumper zo aangesloten dat ze constant branden. Nou vraag ik me natuurlijk af, kun je zorgen dat ze constant branden als je je licht aan hebt, en dat ze gaan meeknipperen als je je richtingaanwijzer gebruikt? En hoe zou je dat dan moeten doen?
Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen verstand van elektro, maar ik weet wel dat er heel veel mogelijk is :+
Veel Amerikaanse wagens hebben hetzelfde, maar dan bij de remlichten.
Ik ben weleens bezig geweest om zoiets te maken. Valt vies tegen:
- of hij knippert niet meer als het licht aan is
- of hij knippert niet als het licht uit is
Daarnaast moet je nog met een paar diodes extra gaan werken, anders begint je gewone verlichting me te knipperen. Geen simpel geintje dus.
Ik weet wel een schakeling waarmee het kan.........maar dat is iets te duur en iets te complex. Het moet makkelijker kunnen, maar ik ben er vooralsnog niet achter.
Naar mijn mening moet je 2 schakelmechanieken maken:
- 1 voor wanneer de verlichting aanstaat (massa verbreken bijvoorbeeld)
- 1 voor wanneer de verlichting aanstaat (voeding verbreken)
Ze werken geinverteerd aan elkaar. Dus ze mogen elkaar niet "kruisen". Dan heb je de kans dat de knipperlichten het helemaal niet meer doen.
Je zou het jezelf gemakkelijker kunnen maken wanneer je stadslicht altijd laat branden wanneer het contact aan is. Misschien is dat wel een goed uitgangspunt.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Weet niet of dit zo makkelijk gaat bij een 340 zonder al te veel te verklooien maar het is maar een idee.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
[edit] never mind, bij nader inzien is dat wat Erick al tekende...
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zal hier es naar gaan kijken met een ex-collega die hier behoorlijk veel van weet. Er staat hier genoeg bruikbaars tussen, denk ik zo yeehaa!
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-