Kapotte centrale deurvergrendeling 340 (1990)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 22:27 #626662 door V300 register
Kapotte centrale deurvergrendeling 340 (1990) is gemaakt door V300 register
Mijn 340 uit 1990 heeft een luxeprobleem: de centrale deurvergrendeling doet het op geen van de deuren. Ik meen een brandlucht geroken te hebben vlak voor hij het niet meer deed... De schakelunit in de linker voordeur schakelt hoorbaar en poolt wel om, maar geeft maar +/- 9,5 V op z'n uitgangen (er staat wel 12 V op de ingang). Is dit normaal? Ik zie in de schema's behalve de ompoolschakelaar nog een 'rechthoekje met daarin een blokgolfje'. Is dit een soort thermische beveiliging die misschien is doorgebrand?
Als ik de weerstand tussen de polen van de stekker die op de uitgang van de schakelunit zit meet, dan is die ongeveer 3.5 kOhm - dat lijkt me redelijk voor drie electromotoren parallel geschakeld (?) lijkt er niet op dat er een onderbreking in het circuit zit...
Wie weet raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 22:56 #687556 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte centrale deurvergrendeling 340 (1990)
lijkt me dat de schakelunit gewoon 12V moet doorgeven.

vind de weerstand wel hoog voor 3 motortjes. ze lopen toch vrij fel aan normaal gesproken...

wat gebeurt er als je de verbindingen van de schakelunit handmatig legt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 11:01 #687580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte centrale deurvergrendeling 340 (1990)
kapotte centrale deurvergrendeling

dan gebeurt er niets... :-(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2007 12:49 #687590 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte centrale deurvergrendeling 340 (1990)
massa ook mee schakelen he ;)

dus 1 draad aan massa de andere aan +12.

en andersom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD