Stoelverwarming, bestuurdersstoel werkt niet
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-10-2007 15:30 #626613
door V300 register
Stoelverwarming, bestuurdersstoel werkt niet is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik heb een volvo 360 GL 2.0 sedan uit 1986. Prima auto, nog in nieuwstaat van binnen en van buiten op wat kleine roestblaasjes na best nog een mooie auto om te zien! Voor 300 euro gekocht en ik gebruik hem als winterauto, dus dat is echt prima
Er zit dus stoelverwarming in, echter doet alleen de bijrijderskant het (en daar zit ik dus nooit, haha...). Ik heb even gekeken naar de bedrading en de zekering, maar die lijken het niet te zijn. Wat zou het allemaal kunnen zijn? Het gaat niet zomaar 123 kapot lijkt mij... De snoeren van de stoelverwarming zitten goed aangesloten, er zitten in het zicht geen kapotte draden en de draden zitten ook goed aangesloten aan de schakelaar.
Ik wil juist in de winter een warm achterwerk kunnen hebben als ik met deze auto rijd, dus hopelijk weet iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem!
Ik heb een volvo 360 GL 2.0 sedan uit 1986. Prima auto, nog in nieuwstaat van binnen en van buiten op wat kleine roestblaasjes na best nog een mooie auto om te zien! Voor 300 euro gekocht en ik gebruik hem als winterauto, dus dat is echt prima
Er zit dus stoelverwarming in, echter doet alleen de bijrijderskant het (en daar zit ik dus nooit, haha...). Ik heb even gekeken naar de bedrading en de zekering, maar die lijken het niet te zijn. Wat zou het allemaal kunnen zijn? Het gaat niet zomaar 123 kapot lijkt mij... De snoeren van de stoelverwarming zitten goed aangesloten, er zitten in het zicht geen kapotte draden en de draden zitten ook goed aangesloten aan de schakelaar.
Ik wil juist in de winter een warm achterwerk kunnen hebben als ik met deze auto rijd, dus hopelijk weet iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-10-2007 15:49 #686453
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelverwarming, bestuurdersstoel werkt niet
d'r kunnen allerlei probleempjes zijn hierbij.
begin eerst eens met een multi meter de kabels na de schakelaar door te meten, je kunt draadbreuk hebben. of een kapot schakelaartje, en als je echt pech hebt, is het t verwarmingselement in de stoel zelf.
enne, post eens een foto van je auto, daar zijn we altijd nieuwschierig naar uiteraard
begin eerst eens met een multi meter de kabels na de schakelaar door te meten, je kunt draadbreuk hebben. of een kapot schakelaartje, en als je echt pech hebt, is het t verwarmingselement in de stoel zelf.
enne, post eens een foto van je auto, daar zijn we altijd nieuwschierig naar uiteraard
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2007 00:43 #686472
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelverwarming, bestuurdersstoel werkt niet
Ik rijdt heel lang en al heel veel Volvo's 300.
Wat ik nog nooit van belang heb gevonden is de stoelverwarming.
Het moet volgens mij ook een stuk kouder zijn voordat hij aan gaat.
Ik denk ooit eens te hebben gelezen dat het onder de 10 graden pas werkt.
Wat ik nog nooit van belang heb gevonden is de stoelverwarming.
Het moet volgens mij ook een stuk kouder zijn voordat hij aan gaat.
Ik denk ooit eens te hebben gelezen dat het onder de 10 graden pas werkt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2007 15:01 #686475
door V300 register
Waarom zou het onder de 10 graden pas gaan werken? De normale verwarming werkt toch ook niet pas onder de 10 graden? Lijkt me een beetje vreemd.. als iemand een koude reet heeft bij 20 graden moet de stoelverwarming aan kunnen 

Ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan maken vandaag.
Ik zal eens even kijken of ik wat foto's kan maken vandaag.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-10-2007 19:36 #686487
door V300 register
Er staat wel zoiets in de handleiding die ik bij mijn 340 kreeg. Uit mijn hoofd zeg ik dat de stoelverwarming pas aangaat onder de 16 graden. Hij gaat dus ook weer automatisch uit. In de winter is het echt wel lekker, zo'n warm kontje!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-10-2007 20:12 #686522
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Stoelverwarming, bestuurdersstoel werkt niet
wat denk je met leren bekleding in een 360 in de zomer..lekker je r..t branden..heb je echt geen stoelverwarming nodig..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-10-2007 12:02 #686554
door V300 register
De stoelverwarming doet het alleen onder de 25 graden. Dit is dus de temperatuur van de zitting.
Wel ideaal als je een koude kont hebt, ik heb weleens stoelverwarming gehad in m'n 360. Best grappig als er iemand naast je zit die niet weet dat je die optie hebt. Dan beginnen ze ineens allemaal te bewegen, snappen ze er niks van, het zweet breekt uit.......
Wel ideaal als je een koude kont hebt, ik heb weleens stoelverwarming gehad in m'n 360. Best grappig als er iemand naast je zit die niet weet dat je die optie hebt. Dan beginnen ze ineens allemaal te bewegen, snappen ze er niks van, het zweet breekt uit.......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-10-2007 15:08 #686722
door V300 register
Maargoed, dan zou hij het in principe dus gewoon moeten doen, ookal is het onder de 16 graden, want de afgelopen tijd is het 's ochtends toch echt wel kouder! Wel apart hoor...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-10-2007 15:28 #686723
door V300 register
Zeker als die van de bijrijdersstoel het w?l doet inderdaad. De matjes van de stoelverwarming zijn vrij kwetsbaar, dat is vrij dunne draad (in een plastic gevlochten matje) die nog wel eens wil beschadigen. Een draadbreuk daarin is dus een serieuze mogelijkheid. Maar dit is allemaal speculeren, je komt er alleen achter met eem multimeter
Handige plek om te beginnen is de stekker onder de stoel, dan weet je gelijk of er ergens in het circuit iets defect is, of dat het matje stuk is. De thermostaat zit namelijk in het stoelmatje verwerkt, dus onafhankelijk van de temperatuur moet er sowieso stroom staan op de stekker onder de stoel als je de schakelaar aanklikt.
Moderators: Mark Smeets