complete dashboard buiten werking

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2007 17:44 #626460 door V300 register
complete dashboard buiten werking is gemaakt door V300 register
Hoi

Mijn complete dashboard doet het niet meer. (toerenteller, benzinemeter, tempmeter etc) .De verlichting werkt nog wel....

Wat kan dit zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2007 18:08 #681951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic complete dashboard buiten werking
het kan goed zijn dat 1 of beide kabels achter je tellerunit niet goed aangedrukt waren en door trillingen eruit zijn gevallen.
maar als je verlichting dan werkt is het vreemd.
misschien moet je hem gewoon maar eens eruit halen.
2 schroefjes boven in het metalen plaatje.
kunstof kap onder het stuur los (daar kun je ook eerst kijken of er iets los hangt) en als ie er echt uit moet. let op met het losdraaien van de kunstof koppeling van je km-kabel. bayonet verbinding. dus heel zachtjes draaien anders gaat ie kapot.

en dan voorover kantelen en kwart slag draaien, zodat je hem zo door je stuur kunt trekken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2007 20:03 #681966 door V300 register
Ik zou de tellerunit eerst laten zitten. Je kan de afdekplaat boven de pedalen loshalen, en vanaf onder met een lampje kijken of ??n van beide stekkers loszit.

Kan goed zijn dat de meters over de ene stekker gaan, en de verlichting over de andere. Een andere verklaring zou ik zo niet weten...

Oja, begin sowieso ff met het gemakkelijkste, de zekeringen na te kijken :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2007 22:50 #681987 door V300 register
Heb je toevallig iets met de radio gedaan? Zo ja, dan even de dubbele draden die je hebt losgehaald achter de radio weer even verbinden en alles zal weer werken. Het is mij ook al eens overkomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 15:11 #682029 door V300 register
er is inderdaad iets toevallig met de radio gedaan...die is er ingezet namelijk. Had er nog geen. Heb het expres niet vermeld in mijn post omdat ik alle mogelijke oorzaken niet wilde uitsluiten.

Wat bedoel je met dubbele draden die zijn losgehaald achter de radio?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 15:39 #682032 door V300 register
heb trouwens net nog wat raars ontdekt...

het klokje doet het alleen met contact - uit.
De aansteker doet het helemaal niet meer, echter als ik hem indruk met contact uit, stopt het klokje er ook mee.

Enige tijd geleden is wegens kortsluiting in de radiobedrading de radio er zo ongeveer uit gefikt. Toen was de radio verrot maar verder deed alles het nog gewoon.

Nu is er dus na enkele maanden een radio in gegaan die het goed doet, maar nu doet het dashboard het niet meer. Heb t laten doen door een vakman, welke een kennis is van een vriend van me uit groningen waar ik op bezoek was. Hij geeft aan dat hij enkel de juiste draden heeft gebruikt/aangeraakt en alles zorgvuldig doorgemeten heeft. Helaas zit het er vanwege de afstand niet in dat hij er nog een keer naar kijkt...

volgens mij is die hele bedrading gewoon naar de tering en moet alles vervangen worden. Hoeveel kost me dat eigenlijk? En kent iemand iemand die zon klus kan klaren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2007 23:32 #682077 door V300 register
Er zitten drie draden (uit mijn hoofd zeg ik groen, rood en bruin) die dubbel aan de stekker zitten. Die moeten met elkaar verbonden blijven, anders valt een deel van het dashboard uit. Ik heb ze bij mijn 340 gewoon weer aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe stekker geplaatst. Probleem opgelost. Waarschijnlijk heeft de vakman dit losgeknipt. Je kan het vast zelf maken en anders even zeggen waar je woont, want dan kan iemand van de club je misschien even bijstaan. Voor de regio Nijmegen wil ik best mijn soldeerbout opwarmen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2007 17:30 #684692 door V300 register

lucluc;35970 schreef : Er zitten drie draden (uit mijn hoofd zeg ik groen, rood en bruin) die dubbel aan de stekker zitten. Die moeten met elkaar verbonden blijven, anders valt een deel van het dashboard uit. Ik heb ze bij mijn 340 gewoon weer aan elkaar gesoldeerd en een nieuwe stekker geplaatst. Probleem opgelost. Waarschijnlijk heeft de vakman dit losgeknipt. Je kan het vast zelf maken en anders even zeggen waar je woont, want dan kan iemand van de club je misschien even bijstaan. Voor de regio Nijmegen wil ik best mijn soldeerbout opwarmen.

Ok...en wat bedoel je exact met 'aan de stekker' ? Ik heb een iso stekker aan de radio zitten, waar inderdaad 3 draden naar toe lopen..volgens mij een +, - en constante +.

Ik woon omgeving rotterdam, dus nijmegen is wat uit de buurt:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2007 19:32 #684710 door V300 register
Ok, die drie draden horen dubbel te zijn. Zoek even achter de radio of die snoeren daar nog los liggen, of vraag even aan de vakman waar hij ze gelaten heeft.

Met stekker bedoelde ik het originele Volvo verloopblokje. Daarvoor had je met een algemeen verkrijgbaar stekkertje niet in de draden hoeven te knippen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-10-2007 17:50 #686348 door V300 register
Ok, ik ben net terug van Curacao, gebruind en wel, en heb even mijn radio los gehaald. Liggen inderdaad een bruine en groene draad los. Waar moet ik die nu mee verbinden? Want dat zijn volgens mij inderdaad de boosdoeners...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC