Schakelaar elektrische koelwaterventilateur
- V300 register
- Verbannen
-
Bij normaal rijden is de koelwatertemperatuur normaal. Bij stationar draaien loopt temperatuur op. Op het moment dat de meter in het rood gaat spuit het water uit de dop van het reservoir (overdrukbeveiliging) zonder dat de ventilateur aanslaat.
Als ik de schakelaar onder in de radiateur overbrug, slaat de ventilateur wel aan.
Ik verwacht dat de schakelaat defect is.
Weet iemand bij welke temperatuur de schakelaar de ventilateur in moet schakelen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Wat bedoel je met schakelaar overbruggen? Het kan ook zijn dat er onvoldoende heet water in de radiateur komt (thermostaat probleem).
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;35267 schreef : Even uit de losse pols zou dat ongeveer bij een 90 a 100 graden zijn. Meestal werkt de thermostaat zo rond de 80 graden, wanneer de auto op bedrijfstemp. is.
Wat bedoel je met schakelaar overbruggen? Het kan ook zijn dat er onvoldoende heet water in de radiateur komt (thermostaat probleem).
Erik,
Het gaat om de schakelaar die de elektrische ventilateur (voor de radiator) inschakelt. Normaal is deze schakelaar open, bij te hoge temp. dicht en wordt de ventilateur ingeschakeld. Overbruggen is de beide pootjes doorverbinden. De ventilateur gaat dan draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
die willen nog wel eens kapot gaan ja.
maar 80 90 graden mag hij toch wel beginnen met koelen ja.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Helaas m'n foto toestel vergeten, anders had ik nog wat mooie plaatjes van de auto kunnen posten tussen de oude DAFjes (12 meter) daar
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-