Toerenteller: Semi-Plug-and-Play?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2007 22:16 #625568 door Doeke Dobma (GAST)
Toerenteller: Semi-Plug-and-Play? is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Beste,

Loop al een tijd te kloten met de toerenteller die ik ingebouwd heb ik de klokkenset. Dat is allemaal goed gebeurd. De multistekkers zijn ook volledig bedraad/aangesloten waardoor ik ervan uit ging dat de toerenteller voorbedraad was. Op de Renix, zie de 1e foto, is de uiterst rechter kabel, slecht te zien, grijs van kleur, voor de toerenteller, zoals ook de vraagbaak verteld. Aanduiding 1 op de foto. Maar hij deed het niet. Dus weer eens aan het zoeken. Reservewiel wel, krik weg. Na wat gedetailleerder kijken naar de kabelboom blijkt er een zelfde grijze draad uit te steken, op circa 30cm van aansluiting op de renix. Aanduiding 2 op de 1e foto. Met multimeter doorgemeten, en inderdaad varieert het voltage (vanaf ca. 16 volt)bij het intrappen van het gaspedaal. Goede kabel dus. Maar, in de kabelboom richting de voorzijde van de auto is dus geen grijze kabel te vinden die mogelijkerwijs iets met de toerenteller te maken heeft. Kort samengevat: Onder het dashboard kabel tot aan zekeringenkast (toch?). En ca. 30cm kabel aan de renix. Wie kan mij vertellen waar de rest is???

Op de komende foto staat de zekeringen kast. De witte stekker is niet volledig gevuld. Ik heb het vermoeden dat er nog ergens een kabel in moet, die vanaf de toerenteller komt. Klopt dat? Wie weet wat er nog meer in die witte stekker kan? Is er een schema? In de vraagbaak en het serviceboek kan ik niets vinden.

Wie helpt me verder??

Vr groet Doeke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 02:51 #660296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller: Semi-Plug-and-Play?
in het groene serviceboek over het elektrische systeem kun je de stekker posities wel terugvinden hoor.

maar, dan moet je wel zo'n leaflet in je service map hebben zitten...
(of gewoon lid worden dan kun je het zo downloaden)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2007 12:02 #660303 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Toerenteller: Semi-Plug-and-Play?

antiekeradio;18209 schreef : in het groene serviceboek over het elektrische systeem kun je de stekker posities wel terugvinden hoor.

maar, dan moet je wel zo'n leaflet in je service map hebben zitten...
(of gewoon lid worden dan kun je het zo downloaden)

Ik heb daar al enkele malen in gekeken, maar ik kan het niet vinden. Wel het electrische schema waar je ziet waar de kabelboom loopt, maar van die zekeringkast zie ik niet welke draden aan welke stekker zitten. Snap je wat ik bedoel?

Gr doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2007 13:41 #660306 door V300 register
Ja ik heb een idee. ik zou graag even willen gaan neuzen, maar kom daar waarschijnlijk vanmiddag niet meer aan toe...

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2007 15:22 #660310 door Doeke Dobma (GAST)

antiekeradio;18220 schreef : Ja ik heb een idee. ik zou graag even willen gaan neuzen, maar kom daar waarschijnlijk vanmiddag niet meer aan toe...

Doe maar rustig aan hoor...

Hij rijdt ook wel zonder de toerenteller...:D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2007 21:55 #660420 door Doeke Dobma (GAST)
Wouter,

Weet je al iets meer? Iemand anders?

Gr doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2007 22:38 #660427 door V300 register

Doeke Dobma;18225 schreef : Doe maar rustig aan hoor...
Hij rijdt ook wel zonder de toerenteller...:D

De volgende dag...

Doeke Dobma;18225 schreef : Wouter,

Weet je al iets meer? Iemand anders?

LoL :D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2007 23:55 #660431 door Doeke Dobma (GAST)
Ja, ach...:o Ik weet et... In mij heerst een niet te houden zenuwachtige drang om dat ding nu eindelijk aan de praat te krijgen...

Trek je maar niets van mij aan hoor;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2007 14:41 #660454 door V300 register
Haha, maakt niet uit. Ik ken datzelfde gevoel, dan heb je zoiets, en dan moet het werken ook. Ik vond 't wel grappig :D

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2007 16:08 #660673 door Doeke Dobma (GAST)
Nou, we hebben hem dan toch aan de praat gekregen! Ik ben vandaag bij Thijs geweest, ook woonachtig in Leeuwarden. Hij rijdt een 360 uit '88, weet niet precies welke uitvoering. Ondanks dat motortype en jaartal verschillen, hebben we het toch op kunnen lossen. We hebben bij Thijs en bij mij onder de kap gekeken. Ondanks dat het onder de kap volslagen anders is:D (wat is die van mij dan leeg...) waren de renix en de zekeringen kast gelijk aan elkaar. We constateerden dat bij de linker multistekker op de zekeringenkast, gezien vanaf de voorzijde van de auto, bij Thijs een grijze kabel te vinden was, die er bij mij niet zat. Gezien het feit dat de korte kabel aan de renix bij mij ook grijs was, begon er al een lampje te knipperen(figuurlijk dan he;)). Dus, kabeltje ertussen en voila, de toerenteller werkt! Hoe simpel kan het zijn... Ik ben wel blij dat ik even bij Thijs kon kijken, want dan heb je een voorbeeld he. Scheelt gewoon veel. Een aanrader, kijk eens bij een ander...
Thijs zal vandaag of morgen nog even wat foto'tjes plaatsen. Thijs, vanaf mijn pc, nogmaals bedankt!

Gr doeke

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC