Toerenteller: Semi-Plug-and-Play?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

Loop al een tijd te kloten met de toerenteller die ik ingebouwd heb ik de klokkenset. Dat is allemaal goed gebeurd. De multistekkers zijn ook volledig bedraad/aangesloten waardoor ik ervan uit ging dat de toerenteller voorbedraad was. Op de Renix, zie de 1e foto, is de uiterst rechter kabel, slecht te zien, grijs van kleur, voor de toerenteller, zoals ook de vraagbaak verteld. Aanduiding 1 op de foto. Maar hij deed het niet. Dus weer eens aan het zoeken. Reservewiel wel, krik weg. Na wat gedetailleerder kijken naar de kabelboom blijkt er een zelfde grijze draad uit te steken, op circa 30cm van aansluiting op de renix. Aanduiding 2 op de 1e foto. Met multimeter doorgemeten, en inderdaad varieert het voltage (vanaf ca. 16 volt)bij het intrappen van het gaspedaal. Goede kabel dus. Maar, in de kabelboom richting de voorzijde van de auto is dus geen grijze kabel te vinden die mogelijkerwijs iets met de toerenteller te maken heeft. Kort samengevat: Onder het dashboard kabel tot aan zekeringenkast (toch?). En ca. 30cm kabel aan de renix. Wie kan mij vertellen waar de rest is???
Op de komende foto staat de zekeringen kast. De witte stekker is niet volledig gevuld. Ik heb het vermoeden dat er nog ergens een kabel in moet, die vanaf de toerenteller komt. Klopt dat? Wie weet wat er nog meer in die witte stekker kan? Is er een schema? In de vraagbaak en het serviceboek kan ik niets vinden.
Wie helpt me verder??
Vr groet Doeke
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

maar, dan moet je wel zo'n leaflet in je service map hebben zitten...
(of gewoon lid worden dan kun je het zo downloaden)
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

antiekeradio;18209 schreef : in het groene serviceboek over het elektrische systeem kun je de stekker posities wel terugvinden hoor.
maar, dan moet je wel zo'n leaflet in je service map hebben zitten...
(of gewoon lid worden dan kun je het zo downloaden)
Ik heb daar al enkele malen in gekeken, maar ik kan het niet vinden. Wel het electrische schema waar je ziet waar de kabelboom loopt, maar van die zekeringkast zie ik niet welke draden aan welke stekker zitten. Snap je wat ik bedoel?
Gr doeke
- V300 register
- Verbannen
- 

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

antiekeradio;18220 schreef : Ja ik heb een idee. ik zou graag even willen gaan neuzen, maar kom daar waarschijnlijk vanmiddag niet meer aan toe...
Doe maar rustig aan hoor...
Hij rijdt ook wel zonder de toerenteller...

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

Weet je al iets meer? Iemand anders?
Gr doeke
- V300 register
- Verbannen
- 

Doeke Dobma;18225 schreef : Doe maar rustig aan hoor...
Hij rijdt ook wel zonder de toerenteller...
De volgende dag...
Doeke Dobma;18225 schreef : Wouter,
Weet je al iets meer? Iemand anders?
LoL

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

Ik weet et... In mij heerst een niet te houden zenuwachtige drang om dat ding nu eindelijk aan de praat te krijgen...
  Ik weet et... In mij heerst een niet te houden zenuwachtige drang om dat ding nu eindelijk aan de praat te krijgen...Trek je maar niets van mij aan hoor;)
- V300 register
- Verbannen
- 

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

Thijs zal vandaag of morgen nog even wat foto'tjes plaatsen. Thijs, vanaf mijn pc, nogmaals bedankt!
Gr doeke