Stoelverwarming
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2004 21:15 #624450
door V300 register
Stoelverwarming is gemaakt door V300 register
Stoelen uit een 360, electrisch kunnen die simpelweg overgezet worden in een 340? Of passen die niet? En dan gewoon die stroom die die nodig heeft met een kabel van de accu rechtsreeks voeden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2004 21:19 #639550
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stoelverwarming
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2004 22:07 #639551
door V300 register
enne, in de originele draadboom komt de stroom dus NIET rechtstreeks van de accu...
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2004 10:14 #639552
door V300 register
Uh ja, maar goed die stoelen en achterbank kan gewoon... Kost 50 euro heel het zooitje bijelkaar... Of is dat vrij duur... En hoe zet je die verwarming aan, op de stoel... Maar ja, of i nu rechtsreeks van de accu komt maakt toch ook niet uit...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2004 14:36 #639553
door V300 register
Ik zou niet weten waarom je stoelverwarming in je auto wilt hebben (behalve bij leer).
Tevens zou ik deze niet direct aansluiten op de accu (alles kan, maar is het verstandig?).
Bij mij in het dorp staat een pracht van een 340, het lijkt alsof deze geblindeerd is. Helaas zijn de ramen zwart geworden door een binnenbrandje, de bestuurders-stoel is in de fik gevlogen door kortsluiting (GL, ook stoelverwarming).
Dus gewoon die luxe stoelen erin zetten en de stekker onder de stoel knopen. Mocht je beslist wel de verwarming aan willen hebben, zoek dan even een origineel stukje draad, gewoon inelkaar klikken en klaar.
Tevens zou ik deze niet direct aansluiten op de accu (alles kan, maar is het verstandig?).
Bij mij in het dorp staat een pracht van een 340, het lijkt alsof deze geblindeerd is. Helaas zijn de ramen zwart geworden door een binnenbrandje, de bestuurders-stoel is in de fik gevlogen door kortsluiting (GL, ook stoelverwarming).
Dus gewoon die luxe stoelen erin zetten en de stekker onder de stoel knopen. Mocht je beslist wel de verwarming aan willen hebben, zoek dan even een origineel stukje draad, gewoon inelkaar klikken en klaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2004 16:34 #639554
door V300 register
Ja, waar moet die draad dan naar toe... Het is niet dat ik persee luxere stoelen wil hebben, die ik nouw heb is de bekelding aan alle kanten van gescheurd, geen gezicht dus. Overigens alle stoelen passen er gewoon toch in, die van een 3 deurs in 5 deurs ect ect (oke omgedraaid niet echt handig...)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2004 16:35 #639555
door V300 register
Van de andere kant rechtsreeks op de accu, is wel een stabiele spanning. Als ik het doe met de kabels van de auto heb ik kans dat deze doorfikken, want warmte vreet echt amperes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2004 20:25 #639556
door V300 register
Wat bedoeld wordt, is dat je er ff een goede zekering tussen moet knopen, met een waarde die net iets boven het verbruik van je verwarmingselementen zit. Mocht er dan een probleem zijn, fikt de zekering door en niet je auto. Verder is een relais ergens in de leiding wel handig, dat de verwarming niet aan blijft staan als je de motor uit hebt gezet, en een schakelaartje is ook nooit weg om de verwarming 's zomers uit te zetten ;-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2004 08:12 #639557
door V300 register
ow. maar zo stom was ik niet hoor. Wat zou het verbruik zijn een zekering van 3 amper, of is dat toch iets te weinig?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2004 08:12 #639558
door V300 register
En de zekering op de + draard natuurlijk
Moderators: Mark Smeets