Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                07-11-2004 19:55                #624344
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid is gemaakt door V300 register            
    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                11-02-2005 16:00                #638000
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Awel
Waar zit hem dan het verschil in een 412 A en een 402??
Kun je daar een licht op werpen?
    
    Waar zit hem dan het verschil in een 412 A en een 402??
Kun je daar een licht op werpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                12-02-2005 11:25                #638001
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        hee toch iemand die dit leest.
de 402 is de 'oude' uitvoering, de 412a de 'nieuwe'
het verschil zit hem in een iets andere curve wegens wijzigingen aan de carburateur. als we de tekeningen van de 'mapping' zouden hebben (zie de nummers in de 4e kolom) kun je dit precies zien, maar zover ik weet zijn die nog niet bekend. dit soort documentatie is intern volvo, moeilijk aan te komen dus.
Groetjes Wouter
    
    de 402 is de 'oude' uitvoering, de 412a de 'nieuwe'
het verschil zit hem in een iets andere curve wegens wijzigingen aan de carburateur. als we de tekeningen van de 'mapping' zouden hebben (zie de nummers in de 4e kolom) kun je dit precies zien, maar zover ik weet zijn die nog niet bekend. dit soort documentatie is intern volvo, moeilijk aan te komen dus.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                03-07-2005 23:53                #638002
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Hoi Wouter,
Als ik in mijn 340/360 Handleiding uit 1989 kijk, staat er bij de B 14.4ED en de B 14.4E Renix 402 en bij de B14.4S Renix 412A. Volgens bovenstaande gegevens zouden de E en de S allebei over de 402 moeten beschikken. Ik vind dat vreemd, want er zitten toch wel verschillen in de curve zoals je hierboven gezegd hebt.
Verder is mijn vraag of ik er vanuit kan gaan dat ik een Renix 402 heb en dat ik niet perse mijn bobine van de ontsteking af hoef te halen?
Groeten,
Jeroen.
    
    Als ik in mijn 340/360 Handleiding uit 1989 kijk, staat er bij de B 14.4ED en de B 14.4E Renix 402 en bij de B14.4S Renix 412A. Volgens bovenstaande gegevens zouden de E en de S allebei over de 402 moeten beschikken. Ik vind dat vreemd, want er zitten toch wel verschillen in de curve zoals je hierboven gezegd hebt.
Verder is mijn vraag of ik er vanuit kan gaan dat ik een Renix 402 heb en dat ik niet perse mijn bobine van de ontsteking af hoef te halen?
Groeten,
Jeroen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                04-07-2005 00:14                #638003
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        dit heeft te maken met de bouwjaren. Zoals gezegd, de 402 is oude uitvoering, de 412A de nieuwe. als jij een 1.4 uit 89 hebt moet je dus een 412A hebben, onafhankelijk of het een E of S is (daartussen zit geen verschil in curve)
Groetjes Wouter
    
    Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-07-2005 22:05                #638004
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Wouter, staat dit soort informatie ook allemaal op de CDRom waarvan ik hoopte dat die in de maak is ? En zo ja, is die dan verkrijgbaar ?
    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-07-2005 23:33                #638005
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Hoi Ron,
de CD rom is nog steeds in de maak! 9 Juli (a.s. zaterdag) krijg ik weer een aantal gescande zaken binnen, die er nog bij komen.
deze scan staat er natuurlijk ook op, logisch :-)
ik ben nog steeds op zoek naar de tekeningnummers die op dit blad staan, maar NIEMAND kent daar iets van of weet er zelfs iets van.
Groetjes Wouter
    
    de CD rom is nog steeds in de maak! 9 Juli (a.s. zaterdag) krijg ik weer een aantal gescande zaken binnen, die er nog bij komen.
deze scan staat er natuurlijk ook op, logisch :-)
ik ben nog steeds op zoek naar de tekeningnummers die op dit blad staan, maar NIEMAND kent daar iets van of weet er zelfs iets van.
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                04-01-2011 11:25                #859160
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Heeft iemand een overzicht welke carburateurs bij welke renix horen?
Of in ieder geval nu (voor vandaag) welke renix nummers bij welke B14 carburateurs horen? (carburateurnummers dus)
Thanx
waardevol topic! :y:
    Of in ieder geval nu (voor vandaag) welke renix nummers bij welke B14 carburateurs horen? (carburateurnummers dus)
Thanx
waardevol topic! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                04-01-2011 11:54                #859163
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Overzicht staat in Volvoice 38! (anders even downlooien in het ledenmenu  )
)    
     )
)    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laszlo Mogyorossy
- Nieuw lid
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                06-03-2011 23:09                #867337
        door Laszlo Mogyorossy
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Laszlo Mogyorossy in topic Identificatie Elektronische Ontstekings Eenheid            
    
        Het verschil tussen 402 en 412a is, dat vanaf modeljaar 1987 (dus vanaf najaar 1986) de curve zo geprogrammeerd is, dat eur0 95 onder alle omstandigheden gebruikt mag worden.
Voor mj 1987 was euro 95 alleen toegestaan voor de cvt, omdat je hiermee
niet op lage toeren (< 1800) en hoog belast kon rijden .
Het verschil zit hem in de vervroeging omstreeks het toerental van het max. koppel .
    Voor mj 1987 was euro 95 alleen toegestaan voor de cvt, omdat je hiermee
niet op lage toeren (< 1800) en hoog belast kon rijden .
Het verschil zit hem in de vervroeging omstreeks het toerental van het max. koppel .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Mark Smeets    
 
				 
            




