Alarm aansluiten op knipperlichten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de alamlichtschakelaar verbindt namelijk pas als je hem echt inschakelt, links met rechts, en stuurt ze dan dus tegelijk aan vanuit het knipper relais.
dus je moet ofwel genoegen nemen met alleen links of rechts knipperen, ofwel een extra relais inbouwen wat met elektrische aansturing de verbinding legt tussen het linker en rechter circuit.
een vaste verbinding vanuit je ene draad, naar de linker en rechter circuits zou namelijk betekenen dat je altijd op alle hoeken licht krijgt, ipv alleen links of rechts
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
"..links en rechts aan elkaar verbinden.." = altijd zowel links als rechts knipperen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
carlopronk;5530 schreef : Ik had me vergist. Er zaten wel 2 draden aan voor de knipperlichten. Aansluiten is echt supersimpel. Van de alarmlichtschakelaar zitten 2 verschillende kleuren (weet ff niet welke) die elk 2 draden afvoeren naar de alarmlichten. Aftappen en klaar is Sjaak.
en als je een alarm heb met maar 1 draad voor de knipperlichtaansturing ( zoals ik! ) is het ook simpel met een 2 tal diodes, pijl naar schakelaar toe, zit er geen pijl op ( bij mij was het een standaard volvo diode, makkelijk dat terberg met volvo onderdelen werkt ) dan de witte streep aanhouden naar de schakelaar toe, je gaat van 1 draad aan de andere kant van de diode van de ene naar de andere om ze parralel te zetten en de diodes zet je er bij de schakelaar bij.