Radio 340gl 14

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2005 17:24 #624150 door V300 register
Radio 340gl 14 is gemaakt door V300 register
hallo .
Ik wilde me even voorstellen, ben nieuw hier op het forum!
ik ben gert(34j) en woon op de veluwe.
Ik heb altijd nissan gereden, en door problemen een poosje geen auto meer gehad.Nu heb ik sinds vrijdag een volvo 340 gl 1.4 automaat(1989)gekocht!Heeft 100.000km gelopen , maar de hele onderhouds historie, boekjes enz, zit erbij!
Moet eerlijk zeggen dat hij lekker rijdt start goed(ff wennen aan de handchoke).
Maar nu komt het, er heeft nog nooit een radio ingezeten, denk ik ?
Ik heb al die afdekplaat onder de verwarming weggehaald en het enigste wat er ligt is de antennekabel, en voorde rest is het een dichte bak. De vraag is nu zit er in deze auto al wel een stekker voor de radio, of moet ik alle draden zelf trekken zoals + en -?
Kan trouwens ook geen boxen vinden in de deur of zitten er helemaal geen boxen in een 340 gl?
alvast bedankt voor de reacties.
oja begin volgens mijn vrouw nu al een volvo 300 freak te worden:-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2005 17:34 #637249 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Radio 340gl 14
Hoi Gert! Welkom hier ;)
De 3 serie heeft iig wel een voedingskabel liggen; is een wit 4 polig stekkerblokje met 2 groene (+) en 2 bruine draden. Knip deze draden nooit los van elkaar, dit geeft de raarste storingen! Sommigen hebben ook speakervoorbereiding maar de speakers zelf waren dacht ik altijd artikelen voor de 'aftersales'.
waarschijnlijk heb je ook ontdekt dat de uitsparing voor deradio veel te groot is, een orginele volvo radio past hier zo in maar een normale radio behoeft een adapter-slede. In de carroserie zitten 4 uitsparingen voor ovale speakers, onder het dashbord (bij de motorkapopener) en in de C stijlen (boven de hoedenplank). Waar de sedan ze heeft weet ik niet. Succes!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2005 18:29 #637250 door V300 register
Hey kijk dat is nou een snelle reactie tnkx.
ik zal morgen eens bij dag licht op zoek gaan naar die stekker , ik had al een beetje op het forum wat gelezen over die stekker dat je die niet afmoest knippen , dan ga ik wel even naar de lokale autoshop ,kijken of ze een verloopstekker hebben(din).
trouwens het mooie van deze auto`s is dat ze nog techniek hebben waar ik nog wat van snap, en niet naar een dealer moet om hem aan een kast te hangen om de storing te vinden .
vind het trouwens hier erug hulpvaardig , zo als ik het heb gelezen op het forum hier!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2005 14:43 #637251 door V300 register
In mijn 340 had ook nooit een radio gezeten, ik heb zelf de speakerkabels getrokken. Er zit idd zoals koen zei een stekkerblokje met + en -

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2005 13:26 #637252 door V300 register
Ik ben vandaag bezig geweest met de radio,ik heb dit blokje gevonden en ook de speakers (voorin bij de beenruimte), maar op het blokje zitten ook nog een rood/zwarte draad! waar dient die voor? mijn inziens niet voor de speakers want linker en de rechter box zijn beide zwart en grijs .

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2005 14:02 #637253 door V300 register
Misschien een constante plus of een plus over het contakt? Dat je radio netjes mee uitgaat als je je auto uitzet, maar dat hij niet steeds zijn instellingen kwijtraakt wegens geen spanning?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC