Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
- Berry Mensen
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-09-2025 12:31 #1478483
door Berry Mensen
Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen is gemaakt door Berry Mensen
Hi, het slotje van de middenconsole van mijn 1800ES is afgebroken, terwijl de middenconsole dicht was (ik denk niet afgesloten).
Er liggen wat zaken in die ik graag zou hebben. Het slotje (onderdeelnr 687247) schijnt niet meer beschikbaar te zijn, maar dat is niet het grootste probleem. Hoe kan ik het klepje open krijgen zonder de middenconsole compleet te vernielen?? Iemand enig idee/ervaring??
Er liggen wat zaken in die ik graag zou hebben. Het slotje (onderdeelnr 687247) schijnt niet meer beschikbaar te zijn, maar dat is niet het grootste probleem. Hoe kan ik het klepje open krijgen zonder de middenconsole compleet te vernielen?? Iemand enig idee/ervaring??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-09-2025 23:45 #1478485
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
Hallo Berry,
als ik het goed zie is het gedeelte dat voor het afsluiten zorgt er geheel uit, dus afgesloten is het dan niet meer.
Aan de onderkant van het slot is een pennetje te zien waarvan ik denk dat het het openmechanisme bedient, kijk eens in het gat of je ziet waar het slot / dit pennetje bij draaien tegen drukt / wat het verdraaid en bedien dat met een schroevendraaier of zo. Maar krijg je het niet open door het nu losse deel in het gat te stoppen en te draaien? Desnoods het slot uitboren.
succes,
Rudi
als ik het goed zie is het gedeelte dat voor het afsluiten zorgt er geheel uit, dus afgesloten is het dan niet meer.
Aan de onderkant van het slot is een pennetje te zien waarvan ik denk dat het het openmechanisme bedient, kijk eens in het gat of je ziet waar het slot / dit pennetje bij draaien tegen drukt / wat het verdraaid en bedien dat met een schroevendraaier of zo. Maar krijg je het niet open door het nu losse deel in het gat te stoppen en te draaien? Desnoods het slot uitboren.
succes,
Rudi
- Reinier Verbeek
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-09-2025 08:55 #1478486
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
Het slot sleutel gedeelte is helemaal weg, je hebt geen sleutel meer nodig. Eerder een gebogen fietsspaak die je in het gat steekt en probeert achter het vergrendelgedeelte te haken, en dan draaien.
- Berry Mensen
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-09-2025 09:31 #1478487
door Berry Mensen
Beantwoord door Berry Mensen in topic Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
Het slot uitboren is niet zo zinnig denk ik, omdat het er al uit is. Ik zie niet hoe het vergrendelingssysteem werkt. Onderin de houder van het slot zit een kleiner gat en daar zie ik een (los) klein veertje, dus daar moet iets zitten. Met een schroevendraaier lukthet niet. Zal het vandaag eens met een tandartshaakje proberen. Alvast bedankt voor de suggesties
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-09-2025 09:44 #1478488
door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
Het slot uitboren is niet vanwege het sleutelmechanisme gedacht (dat er dus al uit is) maar om de vergrendeling eronder weg te boren, desnoods het hele slothuis, dan blijft het klepje en de console zelf heel.
Maar zoals ik al aangaf zou ik eerst proberen met slotje er weer in te steken en te draaien, anders op een andere manier het mechanisme te bedienen.
Er zijn naar mijn weten twee soorten vergrendelingen: een soort vinger die weggedraaid moet worden of een haak die bij het draaien van het slot binnen het onderste slothuisdeel getrokken wordt.
succes,
Rudi
Maar zoals ik al aangaf zou ik eerst proberen met slotje er weer in te steken en te draaien, anders op een andere manier het mechanisme te bedienen.
Er zijn naar mijn weten twee soorten vergrendelingen: een soort vinger die weggedraaid moet worden of een haak die bij het draaien van het slot binnen het onderste slothuisdeel getrokken wordt.
succes,
Rudi
- Berry Mensen
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-09-2025 16:04 #1478495
door Berry Mensen
Beantwoord door Berry Mensen in topic Slotje van middenconsole van1800ES afgebroken, hoe klepje te openen
Brute kracht los een hoop op !! Heb de deksel met het slotje geforceerd met een schroevendraaier en het is opengesprongen.
Alles is er ongeschonden uitgekomen.
Ik zie nu ook dat doorboren geen zin zou hebben gehad. De sluiting zou er niet mee uitgekomen zijn
Heb inmiddels ook in Denemarken ook een nieuw slotje gevonden.
Bedankt voor het meedenken.
Alles is er ongeschonden uitgekomen.
Ik zie nu ook dat doorboren geen zin zou hebben gehad. De sluiting zou er niet mee uitgekomen zijn
Heb inmiddels ook in Denemarken ook een nieuw slotje gevonden.
Bedankt voor het meedenken.
Moderators: Mark Smeets