Speakers doorverbinden
- V300 register
- Verbannen
Of krijg je hierdoor volume/amp verlies?
dus links 2x op 1 aansluiting en rechts ook 2x op 1
bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Je hebt splitters hiervoor, bijvoorbeeld die hoge en lage tonen splitsen, maar die zitten vaak bij setjes in, ik weet niet of ze los te krijgen zijn
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Heeft je radio niet gewoon 4 uitgangen?
- Wouter Borsje
- Premium lid
De meeste auto luidsprekers hebben een impedantie van 4 Ohm die je op die manier verlaagd naar 2 Ohm, een gemiddelde autoradio is hier niet op berekend.
Beter is het dan om een goede eindversterker te kopen die belastbaar is tot 2 Ohm of je verbind de luidsprekers door in serie (+ op ??n l.s. en de - op de andere, de twee overgebleven contacten doorverbinden)
Weliswaar verdubbel je dan de impedantie naar zo'n 8 Ohm waardoor het vermogen dat de autoradio kan afgeven verkleint, maar de kans dat je de radio beschadigd door een te grote belasting is zeer klein.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb al nieuwe speakers voorin zitten maar ik wil ook nog graag in de deur en achter in de auto speakers. Mijn radio heeft volgens mij alleen een front en rear aansluiting. Ik zal eens even bij een auto onderdelen winkel op onderzoek uitgaan
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;199554 schreef : Parallel doorverbinden is ZEER af te raden!
Als je het zo bekijkt, inderdaad dat het af te raden is. Maar parallel werkt dus wel. Ik heb er in elk geval nooit geen problemen mee gehad, maar hoe zou dat dan komen Wouter?
In elk geval, zet ze dan maar niet parallel. Ik ken deze theorie allemaal niet, en mijn ervaring is puur ervaring...
- Wouter Borsje
- Premium lid
Dit gebeurt natuurlijk niet zo snel als je de radio altijd relatief zacht hebt staan, zolang je het volume op niet meer dan 50 % zet is de kans nog redelijk aanwezig dat de versterker in de radio het 'overleefd'.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
Wouter76;199570 schreef :
Dit gebeurt natuurlijk niet zo snel als je de radio altijd relatief zacht hebt staan, zolang je het volume op niet meer dan 50 % zet is de kans nog redelijk aanwezig dat de versterker in de radio het 'overleefd'.
Bedenk me net dat ik dit eens heb meegemaakt :loser:
Waren blijven pitten bij een maat en die had autospeakers aan zijn stereo erbij geknoopt. Met 15 is dat nog cool :no_comment: Dus 's morgens vroeg afstandsbediening gepakt en lingo jumpstyle (ja da was toen nog:loser:) opgezet op hard volume.. Nog voor het einde kwam er alleen nog rook uit de stereo en geen geluid meer :humor: