volvo'tje vanbinnen stiller maken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 19:57 #630553 door V300 register
volvo'tje vanbinnen stiller maken is gemaakt door V300 register
hoi, ik ben opzoek naar nieuwe deurrubbers en die van de kofferklep van een 3deurs.
zijn die dingen nog ergens nieuw te verkrijgen? (niet bij de dealers iig)
ik had wat gezocht met de zoek optie en zag dat er een bedrijf was die gewoon stukken deurrubber verkoopt...heeft iemand hier ervaring mee?
www.gorubber.nl/index.aspx?page=artikele...s)%20Rubberprofielen
En ik vroeg me af wat de beste manier was om het geluid in de cabine te verminderen/dempen?
zoals ik het overal lees is het beste de onbeklede stukken metaal (binnekant deuren, kofferbak vloer, onder de stoelen etc.) met bitumen matten te doen, en de rest opvullen met een foam achtig materiaal.

en al laatste vraag, wat is nou beter? het geluid ISOLEREN of ABSORBEREN ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 22:10 #846082 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic volvo'tje vanbinnen stiller maken
waarom geluiddicht maken? wat is er nou mooier dan het geluid van de brommende motor-tje en de zoemende vario onder de achterbank?
dat suizende geluid tussen de deurrubbers door... heerlijk... :p

Zo'n rubber actie is hier al eens op het forum geweest, check ff de zoekfunctie of stuur een mailtje naar de V3C-admin. oid.(???)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 22:12 #846083 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic volvo'tje vanbinnen stiller maken
Zodra je de radio harder moet zetten omdat het hard suist en je de rubbers na elke rit weer terug op hun plaats moet drukken, wordt het toch wel tijd voor nieuwe rubbers... die ervaring heb ik ook :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 22:32 #846087 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo'tje vanbinnen stiller maken
Hoi Lucas,

Windgeruis pak je inderdaad aan door de rubbers te vervangen. Dat scheelt al een boel.
Motorgeluid pak je op twee manieren aan:
-Noppenschuim (brandwerend/vertragend!) onder je motorkap
-Tegen je paravan plak je iets van loodbitumen of beter: een materiaal dat uit een dempende (zware, bitumineus-achtige)- en een absorberende (schuim)laag bestaat.
-Resonanties van speakers: Metalen panelen doodplakken met bitumen-achtig spul.

Kijk anders ook even op www.akoestiekwinkel.nl/auto.html , daar staat het allemaal uitgelegd. Wel even door het merkenpraatje heen kijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 11:54 #848531 door V300 register
hoi bedankt voor de reacties maar de rij geluiden zijn bij mijn auto echt overheersend.
motorgeluid stoor ik me niet zo aan, het zijn meer die lage tonen die harder worden naarmate je sneller rijd (snelweg is best irri na een tijdje).
en natuurlijk dat plastieke intereur wat kraakt en piept van alle kanten (is natuurlijk ook weer met allerlij dingetjes op te lossen:+)
@ alex, tis een 5 bakyeehaa!yeehaa!yeehaa!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 13:32 #848542 door V300 register
Gnagna, omdat ik de motorkap en achterbak en onder de achterbank geisoleerd heb hoor ik nu wel dat irritante geruis van de dakgootjes. Maakt trouwens echt wel uit hoed de wind staat, soms begint het al bij 90 km en soms bij 110.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 14:00 #848546 door V300 register

Gekke Gerritje;156015 schreef : Gnagna, omdat ik de motorkap en achterbak en onder de achterbank geisoleerd heb hoor ik nu wel dat irritante geruis van de dakgootjes. Maakt trouwens echt wel uit hoed de wind staat, soms begint het al bij 90 km en soms bij 110.

haha, maar geloof me dat is lang niet zo erg als de geluiden die ik in mn wagentje heb;)
en die gootjes is vast ook wel weer iets op te vinden, desnoods mep je ze plat:humor:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2010 14:44 #848550 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic volvo'tje vanbinnen stiller maken

lucass;156019 schreef : desnoods mep je ze plat:humor:

Dat is wel het stomste wat je kunt doen v.w.b. regengootjes ;)

@ Gerrit: welke isolatiematten heb jij gebruikt voor onder de achterbank? Ik wil daar ook extra gaan isoleren, maar er is al isolatie aanwezig (meegespoten bitumen matten o.i.d.). Ik vraag me af wat ik daar nog "overheen" kan plakken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 15:36 #848553 door V300 register

volvofiel;156023 schreef : Dat is wel het stomste wat je kunt doen v.w.b. regengootjes ;)

@ Gerrit: welke isolatiematten heb jij gebruikt voor onder de achterbank? Ik wil daar ook extra gaan isoleren, maar er is al isolatie aanwezig (meegespoten bitumen matten o.i.d.). Ik vraag me af wat ik daar nog "overheen" kan plakken.

hap hap, was sarcastisch bedoeld:lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-09-2010 15:47 #848555 door V300 register
Ik dacht al, rijdt even langs Gemert om een regengootje plat te meppen.:yesyes:

Lucas, ik heb die bitumen matten nu nog los in de bak en onder de bank liggen. Weet nog niet 100% zeker of ik ze vast ga plakken in de bak, sowieso eerst benzine slangen vervangen, tank kuisen enzo en alles even strak poetsen/spuiten. Twijfel of ik ergens op de sloop zo'n mooie dikke Mercedes of BMW kofferbakmat ga halen, die zijn al wat geisoleerd. Onder de bank ga ik die bitumen plaat wel vastplakken over de tunnel en onder de bank wil ik nog die noppen plakken die ik ook onder mijn motorkap heb, zie mijn showroom gedeelte.:woei:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC