Toerenteller
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 17:20 #630263
door Chris Kobes
Toerenteller is gemaakt door Chris Kobes
Heren,
Ik heb zojuist even lopen prutsen met 2 tellerbakken en heb de econometer en de buitentemperatuurmeter verplaats naar mijn eigen tellerbak (beide VDO btw).
Vervolgens wou ik de toerenteller even overzetten naar mijn tellerbak en wat blijkt, de pinnetjes aan de printplaat (aansluiting voor de kabel) zitten beide op een andere plek. Bij mijn tellerbak zijn rechtsonder gaatjes gereserveerd voor de aansluiting terwijl bij de andere de aansluiting linksboven zit op de toerenteller.
Mijn vraag is dus: "Kan ik extra gaatjes boren voor de aansluiting in mijn tellerbak of moet ik opzoek naar een andere toerenteller?"
Alvast bedankt
PS: Ik zoek ook nog een klokje voor in de middenconsole :halo:
Ik heb zojuist even lopen prutsen met 2 tellerbakken en heb de econometer en de buitentemperatuurmeter verplaats naar mijn eigen tellerbak (beide VDO btw).
Vervolgens wou ik de toerenteller even overzetten naar mijn tellerbak en wat blijkt, de pinnetjes aan de printplaat (aansluiting voor de kabel) zitten beide op een andere plek. Bij mijn tellerbak zijn rechtsonder gaatjes gereserveerd voor de aansluiting terwijl bij de andere de aansluiting linksboven zit op de toerenteller.
Mijn vraag is dus: "Kan ik extra gaatjes boren voor de aansluiting in mijn tellerbak of moet ik opzoek naar een andere toerenteller?"
Alvast bedankt

PS: Ik zoek ook nog een klokje voor in de middenconsole :halo:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 18:05 #832644
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Toerenteller
wat voor tellerset heb je?
bij een smith klokkenset moet de smith toerenteller direct passen
en bij een vdo klokkenset moet de vdo toerenteller ook direct passen
wat foto's schept een hoop duidelijkheid:D
bij een smith klokkenset moet de smith toerenteller direct passen
en bij een vdo klokkenset moet de vdo toerenteller ook direct passen
wat foto's schept een hoop duidelijkheid:D
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 18:45 #832648
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Toerenteller
Het zijn beide VDO tellerbakken, de donorbak is gemaakt in 7-'84 en de mijne komt uit 9-'87.
Heb even een paar foto's geschoten, helaas heb ik mijn bak al terug in de auto gezet.
De donorbak zonder de buitentemperatuur en de econometer
Achterkant, zie de aansluiting voor de toerenteller linksboven. Bij mijn andere bak zit die rechtsonder.
De toerenteller, voorkant en achterkant
Tot slot de bak die nu in m'n 360 zit de productie datum van deze bak is volgens mij 9-'87
PS: Misschien had ik de foto's even moeten resizen
Heb even een paar foto's geschoten, helaas heb ik mijn bak al terug in de auto gezet.
De donorbak zonder de buitentemperatuur en de econometer
Achterkant, zie de aansluiting voor de toerenteller linksboven. Bij mijn andere bak zit die rechtsonder.
De toerenteller, voorkant en achterkant
Tot slot de bak die nu in m'n 360 zit de productie datum van deze bak is volgens mij 9-'87
PS: Misschien had ik de foto's even moeten resizen

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 18:53 #832649
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Toerenteller
nee dit moet gewoon passen
op je toerenteller zitten linksbovenin 3 pinnen die corresponderen met je stekker
ohja, het is veeeeeel makkelijker om gewoon de km teller over te zetten:) nu heb je straks ook 2 gaatjes in het glaasje ipv 1
op je toerenteller zitten linksbovenin 3 pinnen die corresponderen met je stekker
ohja, het is veeeeeel makkelijker om gewoon de km teller over te zetten:) nu heb je straks ook 2 gaatjes in het glaasje ipv 1
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2010 19:00 #832652
door Chris Kobes
Dat was ik ook eerst van plan, alleen is die andere behuizing er slecht aan toe (vies en een barstje op de hoek). Vandaar dat ik de omslachtige manier aan het uitvoeren ben 
Dat de stekkers passen heb ik al geconcludeerd alleen ik vind het zo raar dat het beide VDO's zijn en de aansluiting toch 135 graden naar beneden is verplaatst :S
Het kan dus geen kwaad dat ik een streepje plastic eruit boor en gewoon de toerenteller aansluit? Hij zal het moeten doen neem ik aan...

Dat de stekkers passen heb ik al geconcludeerd alleen ik vind het zo raar dat het beide VDO's zijn en de aansluiting toch 135 graden naar beneden is verplaatst :S
Het kan dus geen kwaad dat ik een streepje plastic eruit boor en gewoon de toerenteller aansluit? Hij zal het moeten doen neem ik aan...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-05-2010 00:06 #832693
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller
Ik ken je probleem, had net hetzelde voor toen ik mijn toerenteller wou inbouwen. De gaatjes komen idd niet overeen!
Gelukkig had ik toen van Erik een volledige donorbak gekregen met toerenteller, econmeter enz in, ik heb toen gewoon mijn km-teller overgebouwd in die bak samen met alle lampjes enz!
Verder zijn er wel meerdere verschillen tussen die bakken, dus zomaar gaatjes boren zal niet helpen, ook de aansluitpennen voor de toerenteller zaten als ik mij niet vergis op een andere plek. Ik vrees dus dat je op zoek moet naar een andere bak...Of je kan eerst eens proberen met boren, maar vrees ervoor!
Gelukkig had ik toen van Erik een volledige donorbak gekregen met toerenteller, econmeter enz in, ik heb toen gewoon mijn km-teller overgebouwd in die bak samen met alle lampjes enz!
Verder zijn er wel meerdere verschillen tussen die bakken, dus zomaar gaatjes boren zal niet helpen, ook de aansluitpennen voor de toerenteller zaten als ik mij niet vergis op een andere plek. Ik vrees dus dat je op zoek moet naar een andere bak...Of je kan eerst eens proberen met boren, maar vrees ervoor!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2010 00:17 #832696
door Chris Kobes
Ik heb het gezien dat de toerenteller niet in de nieuwere bak ging passen. De verhogingen bij de gaatjes kwamen niet overeen met de toerenteller.
Daarna maar besloten om de gehele handel over te bouwen naar de oude plastic bak met printplaat en al blijk dat de aansluiting voor de toerenteller te kort is op de nieuwe printplaat voor de oude tellerbak :S
Dus opzoek naar een complete VDO bak incl. toerenteller, econmeter enz.
Merkte net ook dat de km/h teller heel erg langzaam op gang komt en blijft steken rond de 40km/h...is dit een verkeerde aansluiting of heb ik de kilometerkabel niet juist aangesloten?
Daarna maar besloten om de gehele handel over te bouwen naar de oude plastic bak met printplaat en al blijk dat de aansluiting voor de toerenteller te kort is op de nieuwe printplaat voor de oude tellerbak :S
Dus opzoek naar een complete VDO bak incl. toerenteller, econmeter enz.

Merkte net ook dat de km/h teller heel erg langzaam op gang komt en blijft steken rond de 40km/h...is dit een verkeerde aansluiting of heb ik de kilometerkabel niet juist aangesloten?
Moderators: Mark Smeets