Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-03-2009 22:10 #628759 door V300 register
Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes? is gemaakt door V300 register
In Streepje (340 DL Special 1985 RAI) zitten stoelen met open hoofdsteunen. Naar mijn idee zitten de hoofdsteunen te ver naar achteren.
Bestaan er hoesjes met kussentjes om de hoofdsteun wat op te vullen?

Ik wil graag het originele interieur erin houden, vandaar het idee van losse hoesjes met kussentjes. Of heeft iemand nog andere idee?n hierover?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 00:25 #763674 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?
Ondanks dat wat de naam doet vermoeden was het niet de bedoeling van Volvo dat je tijdens het rijden met je hoofd tegen de hoofdsteunen zou rusten. :D
Het is Puur een veiligheidsitem bij een aanrijding van achter.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 10:21 #763682 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?

Bodejodel;95450 schreef : Ondanks dat wat de naam doet vermoeden was het niet de bedoeling van Volvo dat je tijdens het rijden met je hoofd tegen de hoofdsteunen zou rusten. :D
Het is Puur een veiligheidsitem bij een aanrijding van achter.

...en de standaard hoesjes die je bij bij een hoezenset krijgt passen kwa vorm niet op de Volvo hoofd steunen, als je zoiets wil wordt het hobby werk

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 10:50 #763686 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?
Ik ben gewoon verwend met de 740 hoofdsteunen, als passagier kun je daar heerlijk tegenaan in slaap vallen. dat miste ik bij Streepje... :humor:

Maar dank je wel voor de info. :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2009 12:18 #763703 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?
Je zou ongeveer zo'n zelfde klemsysteem als bij de 700 serie kunnen toepassen. Dat laat nog een deel van de orginele hoofsteun zien, maar geeft toch aanvullend comfort.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 14:57 #763721 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Open hoofdsteunen, hoesjes met kussentjes?
In "onze" advertentierubriek staan rode hoesjes te koop, heb deze zelf in het blauw in mijn 343 zitten en hier zit ook iets vulling in, misschien ook ooit gemaakt in de kleur van streepje?

www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2085

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 17:13 #763743 door V300 register
Die wasrekjes kun je toch demonteren/met wat geweld uit de stoelen trekken? Zo ja, dan gewoon op de sloop een paar van die mooie beklede dingen uit een GL halen en die in de plaats zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 21:55 #763808 door V300 register
@ Trend, de kleur klopt niet, maar volgens mij is de stof wel hetzelfde van die hoesjes zijkant velours voorkant tweed. Mijn idee bestaat dus wel. :)

@Niels, als we er ooit een paar vinden in het groen op de sloop, dan is dat wel een mogelijkheid. De kleur is een beetje zeldzaam, krijg ik de indruk. Dezelfde stofcombinatie kom je veel vaker in het blauw tegen.

In Emmeloord was in ieder geval geen groen te vinden. In Lelystad staat er een grijze op de sloop, en de sloop in Wintelre hebben we niet uitgebreid bekeken, daar zijn we gelijk op de RAI afgegeaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 22:10 #763824 door V300 register
Kleur wordt wel een probleem ja. Zeker in de post-400-serie-jaren is alles overgegaan op hetzelfde grijs in plaats van het blauw/groen/beige/bordeelrood.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-03-2009 22:12 #763826 door V300 register
bordeelrood is het pas als je alle interieurlampjes ook vervangt door rood... Hmmm, ideetje ziek genoeg voor iemand? :humor:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC