luchtuitstroomregelaar/middenconsole

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 18:26 #628500 door V300 register
luchtuitstroomregelaar/middenconsole is gemaakt door V300 register
Hallo,

Onlangs merkte ik dat het schuifje om te kiezen langs waar de lucht stroomt (boven de temperatuurregelaar) vastzit. Dit is best wel irritant, zeker als het koud is, want ik krijg hem niet meer op voorruitontwaseming.

Ik ging het vandaag eens in orde maken, ging niet lang duren...

De radio eruit, alle vijzen los, maar ik krijg de console met schuifjes maar een paar centimeter vooruit. In mijn werkplaatshandboek staat dat het paneel linksonder het dashbard losmoet en ook de tunnel/middenconsole (waar de pook inzit) Ik vroeg me al af waarvoor dit moest, maar het zal waarschijnlijk zijn om aan de bevestigingen van de kabels van de schuifjes te kunnen.
De tunnelconsole hangt volgens het boek vast met vier vijzen, drie vind ik er (twee langs de zijkanten, ??n net achter de pook), maar de vierde is echt niet te zien of te voelen...
De tunnelconsole krijg ik er dus ook niet uit, dus nu staat mijn auto daar, alles half eruit en nog geen stap verder...

Kunnen jullie mij verder helpen, ik hoop dat ik het nog in orde krijg, want ik wou woensdag met vier vrienden naar Duitsland rijden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-02-2009 21:00 #753848 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic luchtuitstroomregelaar/middenconsole
Als je het stofkartonnen bord bij de voetenruimte en de plastic kap onder het stuurwiel weghaalt, kun je met een beetje rommelen met ??n hand bij de achterkant van het ventilatieblok komen. Je ziet helemaal niks, maar als je voorzichtig de boel aftast merk je dat er vlak achter de schuif van de ventilatieopening een soort kwart-cirkel zit die scharniert om de punt geloof ik. Je kunt daar eerst eens aan rommelen, zodat je in ieder geval ontwaseming hebt en op pad kunt. Dan kun je in een later stadium de hele boel eens goed loshalen, want dat is best een rotklus geloof ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 11:13 #753946 door V300 register
Ok, zal dit zeker al doen, voor het geval dat het iet lukt tegen morgen, maar ik heb vandaag nog de hele dag, dus met wat geluk?

Ik moet alleen die vijs zien te vinden

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 17:05 #754007 door V300 register
Met recht, het is een rotklus. Ooit eens een knik in het kabeltje, of staafje is het eigenlijk, gehad. Lang zitten klooien en niets bereikt. Maar in dit geval ging het om een knik in de kabel. Hopelijk is het bij jouw iets anders.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 20:05 #754034 door V300 register
vandaag nog wat liggen klooien, het is een knik in de kabel...

niets aan te doen dan? tenzij een nieuw kabeltje(waarvoor dan heel het dashboard er uitmoet)

crap

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 21:46 #754064 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic luchtuitstroomregelaar/middenconsole
als er de mogelijkheid is om de kabel zelf te demonteren is deze te vervangen, en eventueel de knik eruit te halen. ingebouwd niet aan recht maken beginnen, dan maak je er ergens anders een knik in:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2009 19:44 #754222 door V300 register
Vandaag ben ik door de diepste cirkels van de hel gewandeld, ik haat dashboards!!!!

met veel geklungel heb ik met een mini tangetje via een klein gatje de kink wat kunnnen wegwerken, de schakelaar werkt terug!
wel moet je wat harder duwen om vanop de kleine voetenstand naar volledig af te schuiven omdat dan het restant van de kink in de gein wordt geduwd, maar dit is geen enkel probleem.

Omdat het dashb oard toch gedeeltelijk openlag heb ik ook de kapotte lampjes vervangen (van de asbak, en de verlichting van de rest), ik had geluk dat ik ze nog zo rap kon krijgen.

de auto zit weer volledig in elkaar en bolt weer lekker, volgende vakantie begin ik aan de blutsen, krassen, lendensteun,...

hah, heerlijk om eindelijk rustig neer te zitten na een hele dag vloeken en mezelf in allerlei bochten wringen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC