Ontwasemingsinstallatie kapot?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar dan dit, een APK-afkeurpunt; de ontwasemingsinstallatie. Die sleuven bovenop het dashboard die de voorruit ontwasemt. Links is 'ie stuk. Rechts doet 'ie het.
Wat kan dit zijn? Op welke zekering zit dit 'geval' (kon ik niet in m'n vraagbaak vinden).
Ohja, het gaat om een 343 uit '82 (met 't oude neusje).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens, mistachterlicht kan ik pas bedienen als ik m'n lichtschakelaar in stand 2 heb staan. weet niet precies hoe dat bij de 343 zit eerlijk gezegd..
ontwasemingsinstallatie: hij doet het helemaal en er is geen zekering stuk, er ligt een slang los die van de blower naar de blaaspoort hoort te lopen, even koekeloeren onder je dashboard, eventueel al met de blower aan zodat je kan traceren waar de lucht vandaan komt.
ik weet iig dat ik een slang losgehaald heb bij het monteren van de stuurkolom, hij is niet weggegooid dus dat word ff zoeken denk ik..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Hoe zit het dan met al die Winners? Die hebben niet eens v??rbereiding voor mistlampen.
Ontopic: dat zou ik eens kunnen doen. Eens kijken.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
een zeikerige keurmeester kan opzoeken in de manual of jouw 343 een mistachterlicht hoort te hebben, en die is std geleverd op jouw auto dus dan ben je de lul zoals dat heet.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Auto's van n? 31-12-1997 moeten voorzien zijn van een mistlamp.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dit heb ik ergens vandaan geplukt:
Mistlamp en achetruitrijverlichting zijn verplicht vanaf 01-01-1998 echter als er een mistlamp gemonteerd zit voor deze datum moet als de mistlamp WERKT er een controlelampje gaan branden
Alex v Loenen (keurmeester)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kom je er wat betreft de ontwasemingsinstallatie ook uit? ik ben het glad vergeten...
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik gok inderdaad ook op een lek ergens. Maar waar? En anders vindt de keurmeester het wel. Hij heeft een voorkeur en zo af en toe een toeknijpend oogje voor oude auto's.
Hij moest trouwens wel even denken en slikken toen ik 'm zei dat de APK in 2002 al verlopen was:humor: