Claxon

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2007 15:32 #626775 door V300 register
Claxon is gemaakt door V300 register
De 360 uit 1987 die ik eind september heb gekocht, heeft voor de claxonbediening een lelijke tuimelschakelaar onder het bedieningspaneel van de verwarming. Hij toetert prima, dat wel. De vorige eigenaar had 'm ook zo gekocht. Nu wil ik de claxon natuurlijk het liefst bedienen via het stuurwiel, maar ik vind hier nergens iets over de claxon, behalve dan dat nog meer mensen voor een noodoplossing hebben gekozen. Maar in de vraagbaak en werkplaatsinstructies niks over de toeter. Als ik de sierdop van het stuur afhaal, schuilt daarachter een grote leegte. Twee draadjes slechts, waarvan alleen het rechter was aangesloten en het aansluiten van het linkerdraadje bood ook geen soelaas. Weet iemand waar die draadjes voor dienen en klopt het dat, als je het sierpaneel van het stuur afhaalt je in een grote leegte staart, met zicht op alleen de bevestigingsbout van het stuurwiel zelf? Ontbreekt er niet iets, of wordt de claxon normaal alleen via die twee draadjes bediend? Andere tips voor reparatie van de claxonbediening? Ik moet zeggen dat ik geen held ben op het gebied van elektriciteit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2007 22:14 #689846 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Claxon
min draad die onderbroken is als je deze doorverbind door op de claxon te drukken dan gaat ie ,,,,,claxoneren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 00:14 #689852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Claxon
er hoort een soort koolborstel op een plastic steuntje achter te zitten.

misschien even kijken&vergelijken op de sloop??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 12:16 #689864 door V300 register
Zo ziet het eruit: picasaweb.google.com/GertCNW/360?authkey=rmxu5s0Gr-k
Op de eerste foto kijk je in het binnenste van het middengedeelte van het stuurwiel, op de tweede kijk je op de achterkant van de afdekkap. Zoals je ziet is er nu slechts een draadje aangesloten, maar is er wel een tweede aanwezig. That's all. Kunnen jullie zo zien wat er ontbreekt? Heeft iemand een foto van hoe het eruit hoort te zien?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2007 12:55 #689865 door V300 register
het klopt dat je daar een grote leegte hebt, maar die 2e kabel hoort gewoon aangesloten te zitten, maar als ze er dan nog ergens een schakelaar tussen gemaakt hebben, kan t goed zijn dat ze de kabels ergens hebben losgeknipt?
misschien moet je eens het kunstof paneel onder je stuur losmaken en kijken hoe het met de kabels daar gestelt is? en hoe ze die schakelaar hebben aangesloten?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC