Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik op de sloop ben pak ik standaard van alle 480's even het sensortje en eens stukje kabel met de stekker mee. Je weet nooit waar het goed voor is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116880 schreef : Bij een 480 kun je hem inderdaad goed bij, maar meestal als er geen wielen meer onder zitten op de sloop hangt de voorbumper te laag op de grond om hem te kunnen pakken...(of is er een andere manier?)
Als ik op de sloop ben pak ik standaard van alle 480's even het sensortje en eens stukje kabel met de stekker mee. Je weet nooit waar het goed voor is.
precies, zo heb ik er toen ook een paar mee genomen.
gewoon een cm of 10 aan kabel mee afknippen. en dan kun je het netjes zolderen en opnieuw tapen.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116887 schreef : Ik heb er nu 3. Kan ik dadelijk mooi een binnen- en buitentemperatuurmeter maken met een schakelaar op het dashboard
:crazy1:
alsof je dat zelf niet voelt als je in de auto zit of het nou heet is of niet :humor:
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;116907 schreef : Ja, maar hoe heet is het dan precies
gewoon een vrouw in de auto zetten :no_comment:
zodra die rood aanloopt is het of warm, of je hebt iets compleets verkeerds gezegd dat in het verkeerde keelgat is gevallen xD
:lol:
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;116940 schreef : gewoon een vrouw in de auto zetten :no_comment:
zodra die rood aanloopt is het of warm, of je hebt iets compleets verkeerds gezegd dat in het verkeerde keelgat is gevallen xD
:lol:
:worship:
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Hallo allemaal,
Ik heb een andere klokkenwinkel voor mijn v340 junior/Winner speciaal voor de econometer en buitentemp-meter, ik had in mijn huidige klokkenwinkel al een toerenteller ingebouwd, maar dat heeft de "nieuwe" klokkenwinkel ook, dat geeft geen probleem, econometer is ook geen probleem, alleen de buitentempmeter wordt een probleem, ik heb bij de technische handleiding gekeken voor het inbouwen van de buitentemp meter, en daar moeten draden in de stekker van de klokkenwinkel gestoken worden (elders op het forum zag ik de rechter stekker, aansluiting 1 en 7, maar dit was voor een VDO klokkenwinkel) ik heb een Smiths klokkenwinkel, is die pinbezetting hetzelfde?
en die 2 draden waar moeten deze vandaan komen, en waar dienen de draden voor?, want de temperatuurvoeler zit met een zwarte draad op de klokkenwinkel, naar de voeler toe, vanuit de voeler gaat er een stekker met 2 draden (zwart en bruin) de zwarte gaat naar de klokkenwinkel en de bruine vermoed ik massa, in de handleiding, staat dat het een klik voeler is, maar die van mij is geen klik en klaar, maar met een moer bevestiging, maar dat is het probleem niet.
Het probleem is de draden die op de stekkers van de klokkenwinkel gaan.
hier een afbeelding van mijn stekkers:
iemand tips of adviezen?
Alvast bedankt
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Degene die er origineel op hoort, heeft er maar twee. Die sluit je op de genoemde pinnen aan; de klokkenwinkels zijn pin-compatible.