Gordelvraag

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-10-2007 16:57 #626551 door V300 register
Gordelvraag is gemaakt door V300 register
Vandaag heb ik een setje achtergordels gekocht die ik dit weekend graag wil monteren, vanaf volgende week wordt de 360 namelijk ingezet als 'taxi' naar de atletiekbaan en ik heb graag dat de kindertjes netjes ingesnoerd zitten. Ik heb me al aangemeld als clublid, maar blijkbaar is die aanvraag nog niet administratief verwerkt, want ik heb er nog niets op teruggehoord. M.a.w: ik kan nog niet bij de technische info hier, maar misschien dat iemand me toch kan helpen. Mij is wel duidelijk waar de rolautomaat en de gordelgeleider van de 3-puntsgordels moeten komen, maar niet waar de gordelsloten (de klikmechanismen, zeg maar) bevestigd moeten worden, want er zijn diverse dopjes onder de achterbank. Twee zwarte l+r onder de zitting en ook een aantal (4 geloof ik) witte dopjes verder naar achteren, ter hoogte van de rugleuning. Evenmin is mij duidelijk waar de twee delen van de heupgordel moeten komen. Kan iemand mij helpen met foto's of tekeningen of is dat erg tegen de regels omdat ik formeel nog geen lid ben? Staat e.e.a. overigens in Olving, zo ja, dan kan ik kijken of ik daar morgen een exemplaar van kan scoren bij de Slegte.
Alvast bedankt voor de hulp...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 03:29 #686153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gordelvraag
de rolmechanismen, moeten onder de kunstof kappen in de kofferbak komen, zit een heel mooi groot gat voor.
evenals het eindstuk van de gordel langs de bank moet komen.
in het midden achter de bank vind je 4 gaten met witte dopjes als t goed is.
en daar is t nog simpeler. 2 punts gordel op de binnenste monteren en de klem moet op die erbuiten zitten komen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 18:26 #686171 door V300 register
Bedankt, als je 't eenmaal weet is het een vrij eenvoudig klusje, ware het niet dat van ??n van de rolgordels het rolmechanisme geblokkeerd is en de gordel zo ver is opgerold dat ik 'm niet eens kan monteren. De linker rolgordel en de heupgordel zitten er al in, maar de rechter rolgordel zit dus vast. Heeft iemand de gouden tip om 'm weer van de blokkade af te krijgen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 18:32 #686172 door V300 register
je bent volgens mij de 2e al die dat vraagt, maar je moet hem gewoon in de auto monteren, dan komt ie in zijn vrije stand te hangen, zodra de auto kanteld gaat er een blokkade op, als ie dan vastzit kun je hem waarschijnlijk zo lostrekken, en anders met geduld zachtjes optrekken en ieder stukje vasthouden en rustig doortrekken :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 20:06 #686188 door V300 register
Je had helemaal gelijk; dat het zo eenvoudig kan zijn! Toch gek dat die andere wel ongemonteerd uitgerold kon worden. Bedankt voor de tips. De laatste rolgordel morgen even afmonteren ('t is nu te donker) en dan kunnen er drie achterpassagiers gewoon netjes vast in de gordel!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC