kinderstoeltjes
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2007 18:22 #626542
door V300 register
kinderstoeltjes is gemaakt door V300 register
Hallo,
ik probeer een goede ( veilige) manier te vinden om het kinderstoeltje vast te zetten in mijn 340 GL diesel uit 1990, 5-deurs.
Het stoeltje is vrij modern ( voor kinderen van 18-36 mnd/ 9-25 KG) maar ik heb een extra spanband nodig ( die ik via het skiluik in het midden en via opzij naar achteren in de kofferbak heb geleid) om de stoel echt goed vast te zetten.
Op deze manier wordt de achterbank eigenlijk helemaal naar achteren getrokken dus zal snel kapot gaan ben ik bang.
Tot ik een betere manier gevonden heb maak ik deze spanband na elke rit met kind weer los; handig is anders.
Heeft iemand een goede tip; of beter nog; zijn er ooit originele volvo-kinderstoeltjes voor dit type gemaakt?
met groet
Ab
ik probeer een goede ( veilige) manier te vinden om het kinderstoeltje vast te zetten in mijn 340 GL diesel uit 1990, 5-deurs.
Het stoeltje is vrij modern ( voor kinderen van 18-36 mnd/ 9-25 KG) maar ik heb een extra spanband nodig ( die ik via het skiluik in het midden en via opzij naar achteren in de kofferbak heb geleid) om de stoel echt goed vast te zetten.
Op deze manier wordt de achterbank eigenlijk helemaal naar achteren getrokken dus zal snel kapot gaan ben ik bang.
Tot ik een betere manier gevonden heb maak ik deze spanband na elke rit met kind weer los; handig is anders.
Heeft iemand een goede tip; of beter nog; zijn er ooit originele volvo-kinderstoeltjes voor dit type gemaakt?
met groet
Ab
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2007 18:39 #685980
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kinderstoeltjes
Ik kan me herinneren dat ik in een originele accessoirefolder van Volvo uit die tijd wel iets heb gezien van kinderstoeltjes. Maar ik weet wel zeker dat die stoeltjes - als ze er nog wel zijn - niet meer goedgekeurd worden. Daar is de laatste jaren z?veel aan veranderd...
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-10-2007 18:41 #685982
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic kinderstoeltjes
Er zijn inderdaad originele stoeltjes gefabriceerd. In het ledenmenu kun je onder documentatiestukken wel folders vinden waar het kinderstoeltje in staat. Geel van kleur, onderdeel (?) nr 283168-5. Voor dat kinderstoeltje hadden ze ook nog zij-hoofdkussen en een zonneklep. Ook hadden ze enkel stoelkussens voor kinderen en voetenbankjes:D
Een tijdje terug stond er nog 1 op marktplaats. Kun je trouwens niet zo'n middelste gordel 'extra' monteren, wat misschien een oplossing zou zijn?
Een tijdje terug stond er nog 1 op marktplaats. Kun je trouwens niet zo'n middelste gordel 'extra' monteren, wat misschien een oplossing zou zijn?
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2007 19:35 #685985
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic kinderstoeltjes
ik lees aandachtig mee,in januari wordt mijn eerste kindje verwacht..moet ook een maxi cosi kwijt..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2007 20:23 #685996
door V300 register
Hoi iedereen,
ik geloof dat ik die advertentie op marktplaats wel heb zien langs komen; maar was die niet voor een veel nieuwer type....?
Het probleem is dat je de kinderstoel echt met 'trekkracht naar achteren' tegen de rugleuning moet kunnen vastmaken.
Een maxi-cosi lijkt mij gemakkelijker omdat er hierbij ook een gordel over de maxi-cosi heen, met 'trekkracht naar onderen', naar de zitting wordt vastgemaakt.
Ik denk eigenlijk dat ik maar het beste de achterbank er even uithaal en met 1 spanband de stoel onderdoor de zitting haal. Daarna moet die ene 3-puntsgordel wel genoeg zijn lijkt me.
groet
Ab
ik geloof dat ik die advertentie op marktplaats wel heb zien langs komen; maar was die niet voor een veel nieuwer type....?
Het probleem is dat je de kinderstoel echt met 'trekkracht naar achteren' tegen de rugleuning moet kunnen vastmaken.
Een maxi-cosi lijkt mij gemakkelijker omdat er hierbij ook een gordel over de maxi-cosi heen, met 'trekkracht naar onderen', naar de zitting wordt vastgemaakt.
Ik denk eigenlijk dat ik maar het beste de achterbank er even uithaal en met 1 spanband de stoel onderdoor de zitting haal. Daarna moet die ene 3-puntsgordel wel genoeg zijn lijkt me.
groet
Ab
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2007 23:28 #686008
door V300 register
in principe als jij een maxicosi gebruikt moet hij vast genoeg zitten op de 3punts gordel.
bij ons met het taxi rijden moeten we ook nogal eens zo'n stoeltje meenemen, en dan zitten ze ook gewoon goed vast.
bij ons met het taxi rijden moeten we ook nogal eens zo'n stoeltje meenemen, en dan zitten ze ook gewoon goed vast.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2007 11:21 #686029
door V300 register
Een maxi-cosi bedoel ik niet; daarvoor is mijn zoon ( 4 jaar) al te oud.
Dat er te veel speling op zit als ik de kinderstoel vastmaak heeft wellicht ook te maken met de (te) lange gordel aan kant waar de gordel wordt vastgeklikt.
Ik heb veel andere ( nieuwere) auto's gehad waarbij die 'klikkant' bijna volledig in de zitting verdween.
Mocht iemand zo'n origneel volvo-stoeltje te koop weten; laat het weten; het blijft natuurlijk volvo-kwaliteit dus wie weet; nog altijd goed genoeg voor de regels van vandaag.
PS: gefeliciteerd aan 'volvo freak' trouwens met de komst van z'n eerste.
groet
Ab
Dat er te veel speling op zit als ik de kinderstoel vastmaak heeft wellicht ook te maken met de (te) lange gordel aan kant waar de gordel wordt vastgeklikt.
Ik heb veel andere ( nieuwere) auto's gehad waarbij die 'klikkant' bijna volledig in de zitting verdween.
Mocht iemand zo'n origneel volvo-stoeltje te koop weten; laat het weten; het blijft natuurlijk volvo-kwaliteit dus wie weet; nog altijd goed genoeg voor de regels van vandaag.
PS: gefeliciteerd aan 'volvo freak' trouwens met de komst van z'n eerste.
groet
Ab
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2007 17:18 #686040
door V300 register
als hij 4 is, kun je ook zo'n zitje nemen, dan zit ie in een soort kuipje met armleuninkjes.
daar doe je de gordel om zijn buik, enige mindere aan het systeem is(vind ik) dat ze dan enkel een gordel over de buik hebben, en niets over de borstkas.
2 punts-systeem zeg maar
daar doe je de gordel om zijn buik, enige mindere aan het systeem is(vind ik) dat ze dan enkel een gordel over de buik hebben, en niets over de borstkas.
2 punts-systeem zeg maar
Moderators: Mark Smeets