Woeps! Kofferbak kletsnat
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het regenwater is. Maar dat moet op een of andere manier naar binnen zijn gekomen. Welke 'weak spots' kan ik langsgaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de rest moet je het rubber goed nakijken, of het nog een beetje flexibel en heel is enzo. Geen idee wat het anders kan zijn, misschien weet iemand anders dat wel.
Edit: ik ben zo scheel als een Ockeloen, je zegt er nota bene bij dat het een 5-deurs is

- V300 register
- Verbannen
-
Het is een 5-deurs van tussen 1989 en 1991, dus is de achterruit gelijmd.
Over naar de rest van de forummers : kan zo'n gelijmde achterruit wel eens afdichtproblemen kennen ?
- V300 register
- Verbannen
-
erikb;33191 schreef : Over naar de rest van de forummers : kan zo'n gelijmde achterruit wel eens afdichtproblemen kennen ?
Daar heb ik hier op het forum nog nooit wat over gelezen, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen. Maar over het algemeen kun je zeggen: gelijmd = goed = lekvrij
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
erikb;33191 schreef : kan zo'n gelijmde achterruit wel eens afdichtproblemen kennen ?
Een gelijmde voorruit kan ook afdichtproblemen geven, dus waarom een achterruit niet. Misschien is de ruit er op maandagochtend ingelijmd. Misschien door een robot (maandagochtendstoring) of door een mens geplakt (ook maandagochtenstoring).
- V300 register
- Verbannen
-
(overigens wel een setje dopjes voor de pennetjes van de achterbankontgrendeling bemachtigd, evenals een mooi wieldeksel en goede gasveren. De sneeuwschep hoeft dus niet meer mee)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Niels;33459 schreef : Ik probeerde vandaag nog aan een nieuw afdichtrubber voor de kofferklep te komen
In een ander topic staat hoe en waar je deze bestellen kunt.
- V300 register
- Verbannen
-
Een en ander is al eens eerder besproken (Zie bovenstaande link) maar het verhaal van de lekkende achterlichten kan volgens mij wel kloppen.
Als ik mijn auto afspuit loopt het linker achterlicht vol, en dat water moet toch weer ergens naar toe. :S
Ik vermoed dat dit onder mijn mat in de kofferbak terecht komt.
Zoals Jack al eerder reageerde kan de oorzaak, 10 tegen 1, liggen aan de achterlichtunits.
- V300 register
- Verbannen
-
het rubber kan dan nog zo goed zijn en toch lekt ie dan
achterlichten is idd een meer voorkomend probleem