Maxi Cosi in een 340
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2004 18:03 #624511
door V300 register
Maxi Cosi in een 340 is gemaakt door V300 register
Hallo iedereen,
Sinds afgelopen maandag ben ik de trotse vader van ons eerste kind, een gezonde dochter: Renee.
Nu het volgende: Toen we van het ziekenhuis naar huis moesten en onze dochter in de Maxi Cosi zat, bleek de gordel van de voorstoel, te kort te zijn om de Maxi Cosi volgens de gebruiksaanwijzing vast te zetten.
Zijn er mischien mensen die dit probleem kennen en er een goede oplossing voor weten?
Groeten, JAN
Sinds afgelopen maandag ben ik de trotse vader van ons eerste kind, een gezonde dochter: Renee.
Nu het volgende: Toen we van het ziekenhuis naar huis moesten en onze dochter in de Maxi Cosi zat, bleek de gordel van de voorstoel, te kort te zijn om de Maxi Cosi volgens de gebruiksaanwijzing vast te zetten.
Zijn er mischien mensen die dit probleem kennen en er een goede oplossing voor weten?
Groeten, JAN
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 09:18 #637468
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maxi Cosi in een 340
Gefeliciteerd met de geboorte van de jongste telg.
Ik heb geen idee hoe het dan moet, maar wilde je gewoon even feliciteren. Als je een oplossing hebt laat het dan weten.
Groetjes Ingrid
Ik heb geen idee hoe het dan moet, maar wilde je gewoon even feliciteren. Als je een oplossing hebt laat het dan weten.
Groetjes Ingrid
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 10:46 #637469
door V300 register
Gordel verlenger monteren in de bestaande sluiting zodat de riem minder ver hoeft uit te rollen. Leverbaar bij de Volvo Dealer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 12:32 #637470
door V300 register
Ik heb ooit eens iets gelezen op het forum ,dat je de gordels ook in hoogte kan verstellen.
Als ze ook lager kunnen heb je ook iets meer lengte,het zal niet veel zijn maar meschien net dat beetje wat je nodig heb.
En uiteraard nog gefeliciteerd met je dochter.
Greets Bart.
Als ze ook lager kunnen heb je ook iets meer lengte,het zal niet veel zijn maar meschien net dat beetje wat je nodig heb.
En uiteraard nog gefeliciteerd met je dochter.
Greets Bart.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 17:53 #637471
door V300 register
Ik ben afgelopen weekeinde bij mijn zus geweest. Zij heeft haar baby en een Maxi Cosi meegehad in mijn 360 3-deurs. Geen probleem. Hiervoor had zij zelf een 340 5-deurs en dat gaf ook geen problemen. Misschien moet je het nog een keer proberen, maar uit ervaring weet ik dat het wel kan. Aanpassingen aan de auto zijn dus volgens mij overbodig.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 19:14 #637472
door V300 register
misschien staat de gordel bij Jan dan toch wel in de hoge stand...
[howto] gordel lager zetten
Als eerste, kunststof kapje van je gordel bovenin af halen. Daar zit een dikke bout achter, die losdraaien. Dan kunststof afdekking van ?b-stijl? de stijl achter je voordeur iig. afpeuteren.
Als het goed is zie je nu het metaal van je b-stijl, daar zitten meerdere gaten in waar die bout van je gordel in past. Laagste gat kiezen, ff gaatje maken in dat kapje wat je net van diezelfde stijl hebt afgehaald, kappie weer er op, gordelding op zijn nieuwe plaats vast zetten, afdekkapje daar weer op, klaar. Half uurtje werk ofzo.
[/howto]
[disclaimer] het kan wezen dat ik dingen net weer op de verkeerde volgorde heb gezet. Evt. schade en/of onnodige gaatjes in je kunststofkapjes zijn dan ook geheel voor eigen risico. Bottom line is in ieder geval: kijk zelf ff goed, echt heel moeilijk is het niet, zelfs ik heb die plaatjes twee jaar geleden er heel af gekregen...
[/disclaimer]
[EDIT] Is het trouwens niet iets om al dit soort tips, voor zover ze kloppen dan, een beetje te bundelen in een groot howto-topic? Voor ideeen, kijk es op gathering.tweakers.net, en dan vooral het Casemodding en Electronica forum. Als iemand een nuttig/zinnig/handig stuk heeft geschreven met daarin duidelijk dat het om een howto gaat, liefst ook met foto's/schema's etc. erbij, dan wordt dat door de t.net crew aan de centrale howto toegevoegd. Krijg je een makkelijk naslagwerkje, juist handig voor dit soort kleine klusjes en tips.
(Bericht gewijzigd door setsunakaede op 02 februari 2004)
[howto] gordel lager zetten
Als eerste, kunststof kapje van je gordel bovenin af halen. Daar zit een dikke bout achter, die losdraaien. Dan kunststof afdekking van ?b-stijl? de stijl achter je voordeur iig. afpeuteren.
Als het goed is zie je nu het metaal van je b-stijl, daar zitten meerdere gaten in waar die bout van je gordel in past. Laagste gat kiezen, ff gaatje maken in dat kapje wat je net van diezelfde stijl hebt afgehaald, kappie weer er op, gordelding op zijn nieuwe plaats vast zetten, afdekkapje daar weer op, klaar. Half uurtje werk ofzo.
[/howto]
[disclaimer] het kan wezen dat ik dingen net weer op de verkeerde volgorde heb gezet. Evt. schade en/of onnodige gaatjes in je kunststofkapjes zijn dan ook geheel voor eigen risico. Bottom line is in ieder geval: kijk zelf ff goed, echt heel moeilijk is het niet, zelfs ik heb die plaatjes twee jaar geleden er heel af gekregen...
[/disclaimer]
[EDIT] Is het trouwens niet iets om al dit soort tips, voor zover ze kloppen dan, een beetje te bundelen in een groot howto-topic? Voor ideeen, kijk es op gathering.tweakers.net, en dan vooral het Casemodding en Electronica forum. Als iemand een nuttig/zinnig/handig stuk heeft geschreven met daarin duidelijk dat het om een howto gaat, liefst ook met foto's/schema's etc. erbij, dan wordt dat door de t.net crew aan de centrale howto toegevoegd. Krijg je een makkelijk naslagwerkje, juist handig voor dit soort kleine klusjes en tips.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 22:09 #637473
door V300 register
Jan heeft volledig gelijk. Een maxi-cosi kan NIET in een Volvo 300 worden gemonteerd volgens de voorschriften, ik spreek uit ervaring met 2 koters, zullen we maar zeggen.
Ook bij mijn 940 heb ik hetzelfde probleem, ook hier zijn de gordels te kort. Bij nieuwere auto's is dit probleem opgelost, die zijn al wat meer gewend aan een maxi-cosi, zullen we maar weer zeggen....
Ik/we doen het zo. Een deel van de gordel gaat over de beentje van het kind, dus de onderkant van de maxi-cosi. De ander moet officieel achterlangs, en dat "kost" een behoorlijk stukje gordel. Dat gedeelte doen we dus niet achterlangs maar om/achterlangs de (draag)beugel van de maxi-cosi. Deze moet dus altijd rechtopstaan. Het geheel staat nu best stevig, een andere mogelijkheid dan de "Thijs-Klaassen-mogelijkheid" is er dus NIET.
Ook bij mijn 940 heb ik hetzelfde probleem, ook hier zijn de gordels te kort. Bij nieuwere auto's is dit probleem opgelost, die zijn al wat meer gewend aan een maxi-cosi, zullen we maar weer zeggen....
Ik/we doen het zo. Een deel van de gordel gaat over de beentje van het kind, dus de onderkant van de maxi-cosi. De ander moet officieel achterlangs, en dat "kost" een behoorlijk stukje gordel. Dat gedeelte doen we dus niet achterlangs maar om/achterlangs de (draag)beugel van de maxi-cosi. Deze moet dus altijd rechtopstaan. Het geheel staat nu best stevig, een andere mogelijkheid dan de "Thijs-Klaassen-mogelijkheid" is er dus NIET.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 22:19 #637474
door V300 register
Duidelijk Jack. Maar dan toch nog ff terugkomen op dat howto stukje van mij, klopt dat of heb ik nou in mijn hoofd toch weer dingen zitten omdraaien? (behalve dan dat het waarschijnlijk gaat om gordel HOGER zetten ipv. lager...)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-02-2004 23:36 #637475
door V300 register
Diede, eerlijk gezegd nooit op gelet, ik zal morgen een sloper op mijn erf eens goed bekijken, wordt vervolgd!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2004 22:42 #637476
door V300 register
En, Jack, heb je al gekeken bij die sloper hoe dat met die riempunten zit? Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd...!
Moderators: Mark Smeets