Discovery of heaven
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 10:34 #624507
door V300 register
Discovery of heaven is gemaakt door V300 register
Ik heb een zwarte hemel ontdekt in een sloop GLT.
Wie kan me helpen aan de antwoorden op de volgende vragen:
(a)Is het te doen om hem over te zetten in mijn
340GL(bijna-T)Special Variomatic?
(b)Zijn er handige tips?
(c)Is 20 Euro te veel of te weinig voor de hemel?
(d)Er staat een 440 bovenop de wagen gekwakt en er zit nu een dikke deuk in het plafond. Is die hemel nu (onherstelbaar)beschadigd?
BVD en MVGR Fred
Wie kan me helpen aan de antwoorden op de volgende vragen:
(a)Is het te doen om hem over te zetten in mijn
340GL(bijna-T)Special Variomatic?
(b)Zijn er handige tips?
(c)Is 20 Euro te veel of te weinig voor de hemel?
(d)Er staat een 440 bovenop de wagen gekwakt en er zit nu een dikke deuk in het plafond. Is die hemel nu (onherstelbaar)beschadigd?
BVD en MVGR Fred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 11:15 #639825
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Discovery of heaven
Is best over te zetten mits het geen Sedan is dan past het niet.
Losmaken begint bij de interieur verlichting vervolgens de zonnekleppen dan de plastic strip boven de voorruit.
Vervolgens moet je met een schroevendraaier de ijzerenpen die door de hemel verweven zit om de ijzeren haken van het dak los maken. Plafond handgrepen verwijderen enz.
20 Euro lijkt mij prima is nl.best zeldzaam.
De hemel is dun flexibel plastic tussen de hemel en dakplaat ziet een soort schuim/wol spul dus ik denk dat hij niet beschadigd is. succes!
Losmaken begint bij de interieur verlichting vervolgens de zonnekleppen dan de plastic strip boven de voorruit.
Vervolgens moet je met een schroevendraaier de ijzerenpen die door de hemel verweven zit om de ijzeren haken van het dak los maken. Plafond handgrepen verwijderen enz.
20 Euro lijkt mij prima is nl.best zeldzaam.
De hemel is dun flexibel plastic tussen de hemel en dakplaat ziet een soort schuim/wol spul dus ik denk dat hij niet beschadigd is. succes!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 13:14 #639826
door V300 register
Dank je voor je reactie Thijs. Ik ga 'm (denk ik volgende week zaterdag) eraf pellen. Staat wel errug stoer zo'n zwarte hemel!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 17:18 #639827
door V300 register
Good luck!, ik heb ook de zwarte hemel uit mijn ouwe GLT gehaald, wat een pokkenkarwei zeg,
maar het is idd wel mooi,
Tipjuh!! -> houdt even rekening met de witte plastic hulsjes aan de beide einden van de metalen spanstaven (nieuw woord?) deze breken nogal snel, en dan moet je ze zelf maken door er dik tape om te wikkelen :-)
Succes! en maak er even een foto van!!
maar het is idd wel mooi,
Tipjuh!! -> houdt even rekening met de witte plastic hulsjes aan de beide einden van de metalen spanstaven (nieuw woord?) deze breken nogal snel, en dan moet je ze zelf maken door er dik tape om te wikkelen :-)
Succes! en maak er even een foto van!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 20:06 #639828
door V300 register
Ik zal, als het zover is, een foto reportage maken van de gehele (de)montage, net zoals bij het klokje, de voorschakelweerstand en de spatlappen, en die komen dan op het ledenforum te staan. Bedankt voor de tip Paul, ik las inderdaad al eerder dat het een Kl***n karwij was. Maar waarom precies is mij, nu nog niet, duidelijk...
Maar dat komt vast nog wel! :-)
Maar dat komt vast nog wel! :-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 20:59 #639829
door V300 register
nou eh,
Met name het gedeelte achterin is lastig, en de zijkanten, die moet je eerst spannen (met de spanstaven) en daarna moet je het stof met aan de zijkant een plastic strip om een richeltje aan de binnenzijde van je dak slaan, en goed ook, anders krijg je "rimpels" in de stof, en da's geen gezicht :-) ook aan de achterkant bij het achterraam is het rommelen geblazen omdat je daar alles recht moet trekken, volgens mij kan je het klusje het besten met z'n 2en doen
Met name het gedeelte achterin is lastig, en de zijkanten, die moet je eerst spannen (met de spanstaven) en daarna moet je het stof met aan de zijkant een plastic strip om een richeltje aan de binnenzijde van je dak slaan, en goed ook, anders krijg je "rimpels" in de stof, en da's geen gezicht :-) ook aan de achterkant bij het achterraam is het rommelen geblazen omdat je daar alles recht moet trekken, volgens mij kan je het klusje het besten met z'n 2en doen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 22:09 #639830
door V300 register
Dus ik kan mijn "hemel" maar beter zwart verven? :-) Ik zag laatst ook een zwarte hemel liggen maar ik wacht wel even op de resultaten van Fred voor ik eraan begin.
heeft iemand overigens nog een tip hoe ik een gat in m'n hemelbekleding een beetje redelijk kan fixen?
heeft iemand overigens nog een tip hoe ik een gat in m'n hemelbekleding een beetje redelijk kan fixen?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2004 23:33 #639831
door V300 register
Dicht tapen met witte tape waarmee verband geplakt kan worden lijkt mij een goede optie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 12:21 #639832
door V300 register
Ik heb de zwarte hemel er ondertussen uitgehaald...dat viel reuze mee. Alle witte stiften zijn er heel uitgekomen. Ik heb meteen de zwarte PANIEKHANDELS (handgrepen) eruit gehaald.
Ik ge hem, als het mooi weer is, zo snel mogelijk overzetten. Dan komt er bij mij een niet-ingerookte witte hemel vrij. Dus Steven je hebt de keuze: jou hemel repareren, een zwarte erin zetten of de witte hemel van mij tzt overnemen.
Gr Fred
Ik ge hem, als het mooi weer is, zo snel mogelijk overzetten. Dan komt er bij mij een niet-ingerookte witte hemel vrij. Dus Steven je hebt de keuze: jou hemel repareren, een zwarte erin zetten of de witte hemel van mij tzt overnemen.
Gr Fred
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-01-2004 13:29 #639833
door V300 register
Bedankt Fred, ik ga in eerste instantie voor de reparatie. Daarna wellicht op zoek naar een zwarte maar dat heeft geen haast. Het budget is voorlopig in alle metertjes, interieur, spoiler enzovoort enzovoort gaan zitten :-)
Succes !
Succes !
Moderators: Mark Smeets