Vochtige auto
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2005 23:15 #624186
door V300 register
Vochtige auto is gemaakt door V300 register
al enige tijd zijn mijn ramen nogal beslagen .
Nu heb ik dat wel vaker gehad bij vorige auto's maar dan lekte er meestal een raam rubber met als resultaat een natte vloerbedekking.
Ik kon toen het lek wel vinden en het raamrubber afkitten.
heb nu een natte vloerbedekking rechts achter in mijn sedan en kan niet ontdekken waar dat water vandaan komt .
Heeft iemand enig idee? kofferbak is droog
groeten, wim
Nu heb ik dat wel vaker gehad bij vorige auto's maar dan lekte er meestal een raam rubber met als resultaat een natte vloerbedekking.
Ik kon toen het lek wel vinden en het raamrubber afkitten.
heb nu een natte vloerbedekking rechts achter in mijn sedan en kan niet ontdekken waar dat water vandaan komt .
Heeft iemand enig idee? kofferbak is droog
groeten, wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-01-2005 23:19 #636859
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Vochtige auto
Zelfde probleem bij mijn wagentje, bij mij komt het inderdaad uit het voorraamrubber en bij het rijden weleens door het gat in de motorruimte waardoor wat kabels lopen,
Mijn oplossing : Trap gewoon een bizon vochtvreter in je auto, nergens meer last van :-)
Mijn oplossing : Trap gewoon een bizon vochtvreter in je auto, nergens meer last van :-)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2005 02:00 #636860
door V300 register
Kijk toch nog eens alles na, en nog meer, en als het dat allemaal niet is ga dan eens kijken naar een stiekum roestgat in je vloer... schijnt wel vaker voor te komen bij oude auto's in het algemeen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2005 08:49 #636861
door V300 register
Keisimpel, rubbersachterlichten sluiten niet meer af. gebeurt vaker, drogen uit. Los halen, kit er tussen opgelost.
Nog niet opgelost? Dan komt het waarschijnlijk langs het rooster achter de achterdeuren of achter het achterrraam. (kleine kans overigens)
Nog een mogelijkheid. Doorrotting bij de scharnieren van de achterklep (bij 3 en 5drs), dan gaat het water ook naar beneden lopen.
Nu moet je het echt kunnen oplossen!
Nog niet opgelost? Dan komt het waarschijnlijk langs het rooster achter de achterdeuren of achter het achterrraam. (kleine kans overigens)
Nog een mogelijkheid. Doorrotting bij de scharnieren van de achterklep (bij 3 en 5drs), dan gaat het water ook naar beneden lopen.
Nu moet je het echt kunnen oplossen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2005 15:37 #636862
door V300 register
Ik moet zeggen; vochtvreters werken echt super. Ik had ook veel last van beslagen ruiten (en dus bij strenge vorst bevroren binnen ruiten) en heb er nu bijna geen last meer van (iets beslagen af en toe)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2005 17:03 #636863
door V300 register
En Wim, is de zaak al dicht of het lek gevonden?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2005 20:52 #636864
door V300 register
Aargh!
Pas alleen wel op dat de vochtvreter goed vast staat en elke paar dagen geleegd word,
Een van mijn collega's had hem achterin opgestrapt en het zout/zure spul is mijn bekleding ingelopen,
Ik heb alle bekleding eruit moeten trekken van het weekend en heb de shit moeten reinigen,
Dat spul is super gevaartlijk voor lak en metaal, pas er dus mee op!
Pas alleen wel op dat de vochtvreter goed vast staat en elke paar dagen geleegd word,
Een van mijn collega's had hem achterin opgestrapt en het zout/zure spul is mijn bekleding ingelopen,
Ik heb alle bekleding eruit moeten trekken van het weekend en heb de shit moeten reinigen,
Dat spul is super gevaartlijk voor lak en metaal, pas er dus mee op!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2005 00:50 #636865
door V300 register
Als het goed is is het een soort van soda, dus basisch, maar daarom niet minder leip als het de auto inloopt.
Maar als het daadwerkelijk om de paar dagen verzadigd raakt, en dan zelfs zodanig dat het bakje overloopt... dan heb je geheid meer dan alleen maar condens in je auto.
Maar als het daadwerkelijk om de paar dagen verzadigd raakt, en dan zelfs zodanig dat het bakje overloopt... dan heb je geheid meer dan alleen maar condens in je auto.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2005 21:28 #636866
door V300 register
hoi Jack,
heb nog geen lek kunnen vinden alles lijkt dicht koffer is droog ook bij de achterlichten.
blijven nog wat andere mogelijkheden: er heeft iemand gezeten met enorm veel sneeuw aan zijn schoenen er is een flesje drinken omgegaan.
Iets anders is er zit in mijn auto verwarming voor de voeten van de achterpassagiers.
Kan er via die route ook water naar binnen lopen?
Bv als slangetje van de kachel dicht zit?
groeten, wim
heb nog geen lek kunnen vinden alles lijkt dicht koffer is droog ook bij de achterlichten.
blijven nog wat andere mogelijkheden: er heeft iemand gezeten met enorm veel sneeuw aan zijn schoenen er is een flesje drinken omgegaan.
Iets anders is er zit in mijn auto verwarming voor de voeten van de achterpassagiers.
Kan er via die route ook water naar binnen lopen?
Bv als slangetje van de kachel dicht zit?
groeten, wim
Moderators: Mark Smeets