Autoradio uitbouwen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2005 19:29 #624180 door V300 register
Autoradio uitbouwen is gemaakt door V300 register
Hey hallo,
Ik heb een vraag. Ik was bezig geweest om mijn radio cassete speler uit me volvo 340 te halen. Ik kan hem gewoon losschroeven. En als ik hem dan naar me toe trek om hem er uit te halen dan blijft ie op 3 kwart steken. Is er een speciaal maniertje om die radio der uit te halen??
Ik krijg hem er nu nog niet uit.
Al vast bedankt voor de tips.
Ik wil graag een JVC Chameleon radio monteren kan dat?? Als jullie weten welk type ik bedoel. Ik ben nog op zoek naar zo'n radio trouwens. Dus als er iemand is die hem nog heeft voor een schappelijk prijsje please let me know.

Met vriendelijke groet,

Noe

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2005 19:36 #638482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Autoradio uitbouwen
is je huidige een volvo radio?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2005 19:42 #638483 door V300 register
Je kan elke willekeurige radio monteren die jij wilt. ik zelf heb ook een nieuwe serie KENWOOD met mp3 er in zitten. Maar aan je oude radio zitten daar geen korte stekkertjes aan waar die op blijft hangen ? Want als het goed is moet die er zo uit kunnen. Pas op want het kan je ook je antenne kabel zijn die zat bij mij erg vast en was ook erg kort dus weer gewaarschuwd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2005 15:18 #638484 door V300 register
Je heb toch een verloopplug nodig van volvo naar ISO ?

Is elke volvo stekker hetzelfde of moet dat nog een speciale zijn, en waar zijn die te koop?, want in de Conrad gids staan ze niet(nouja, niet die van een 340/360), bij de mediamarkt kijken ze me raar aan, (volvo 340?? kan je dat eten??) en bij de volvo dealer in Rotterdam Alexander zeggen ze; dat het te oud is.

Een bevriende volvo monteur die daar werkt (en al jaren onze auto's in onderhoud heeft) wist zeker dat zo'n plug bestond, maar waar hij te halen was wist hij zo gauw niet.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2005 15:54 #638485 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Autoradio uitbouwen
Die verloopstekkers kun je halen bij automaterialen zaken.
Niet altijd op vorraad maar ze kunnen er eenvoudig aan komen.
Ik heb er ook al 2 gekocht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2005 22:10 #638486 door V300 register
Gewoon normale iso stekker kopen, en de kleurtjes op elkaar aan sluiten. Of als de kleuren niet kloppen, gaan meten ofzo.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2005 23:43 #638487 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Autoradio uitbouwen
Das leuk als jij of een nieuwe eigenaar er weer een echte Volvoradio in willen bouwen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2005 15:00 #638488 door V300 register
jah lekker boeie, ik heb de eersten dag alles lost geknipt, betere draden er in en op dan alles netjes gesoldeerd en krimpsokjes er over. Zodat de iso stekker zo in je radio kan en de kleuren over 1 komen. En die standerd volvo radio's zjn toch bagger ;)

Maar je kan het beter goed doen en niet met kroonsteentjes gaan hobby bobben want brand in de auto komt bijna altijd door sluiting.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2005 20:36 #638489 door V300 register
Het is inmiddels wel gelukt om me radio er uit te krijgen. Heb ook een iso opvul stuk besteld. Nu nog al die draden zien uit te vogelen! Het beste is om alles te solderen aan een iso verloopstuk??? Ik kan wel solderen en hoe werkt dat dan met die krimp strookjes?? met een fohn ofzo??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2005 20:48 #638490 door V300 register
krimpkous kun je met een verfbrander of aansteker (kort! verhitten) laten krimpen.

de meeste moderne krimpkous krimpt helaas lang zo ver niet meer als de ouderwetsche (waar vast allerlei zeer enge chemicalien in zaten ;-) )
maar dat is wel op te vangen door verschillende maten te nemen.

ennuh, owja: 'jah lekker boeie, ik heb de eersten dag alles lost geknipt'

daarom was je hier op dag 2 ook aan het posten 'help mn dashboard doet niks meer' zeker :-) ik zie het vaak voorbij komen, en het heeft bijna altijd te maken met geknutsel aan autoradio bedrading. met inderdaad; risico op sluiting (is gelukkig wel gezekerd, maar je radio kan er van stuk) en soortgelijke ellende.

dus een verloopstekker is die paar euro echt wel waard aan moeite en mogelijke problemen die ermee bespaard kunnen worden.

wat betreft de originele volvo radio's ben ik het trouwens met je eens; die zijn RUK. zonder losse power versterker en goede speakers (zie accessoire folders) is het geluid blikkerig en iel. met losse power amp, is het een heel stuk beter hoor ;-) ..
een subwoofer was destijds niet voorzien, maar scheelt natuurlijk ook enorm voor laagweergave.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC