(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 345 GLS V.I.P. in Zweden

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2019 23:09 #983329 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Volvo 345 GLS V.I.P. in Zweden

2 Fast 4 U;256272 schreef : Daar moet nog aan gewerkt worden denk ik :D

Yes, al geloof ik ook dat dat best meevalt, wordt niet het grootste project dat op dit forum te vinden is ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2019 23:07 #983358 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 345 GLS V.I.P. in Zweden
Gedeeltelijk spuiten zal het wel niet worden. Je ziet altijd kleurverschil. Niet alleen omdat de lakken van toen anders qua samenstelling zijn dan de huidige lakken, maar ook door de verkleuring in de loop der jaren door zonlicht (zelfs onder de blanke laklaag). Ook zouden de nog onaangetaste plekken na verloop van tijd misschien dezelfde gekke reactie kunnen tonen. Verder lijkt het een bijzonder mooie basis en een zeer unieke auto. Nu nog ophalen met toestemming van de directie thuis ...

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2019 00:17 #983359 door 18380-dummy
Ja, dat lijkt mij idd ook een risico. Paar honderd euro voor wat spuitwerk vind ik best te overzien, maar de hele wagen overspuiten lijkt me toch wel wat anders. Waar moet ik dan op rekenen (uitgaande van zelf doen wat deze amateur zelf kan, mogelijk iets meer met hulp)??

Overigens lijkt de directie genegen in te stemmen mits er een dagje Stockholm in het programma wordt opgenomen. Lijkt me prima deal, toch? :groovy:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2019 12:04 #983361 door V300 register
Het spuitwerk is duur, mits je het vakkundig laat doen (niet op bezuinigen, goedkoop = duurkoop, geen haastklus van maken). Daarnaast investeer je nu in een auto die altijd wel een zekere waarde blijft houden. De waarde zal over een aantal jaren waarschijnlijk zelfs toenemen gezien de zeldzame uitvoering en teruglopend aantal van de geregistreerde V300 serie. Verder komt spuitwerk toch pas later en dat zou ik sowieso pas doen als de auto technisch in orde is. De jarenlange stilstand zal veel extra c.q. onvoorziene werkzaamheden kosten. Reserveer en spaar alvast maar voor de onderdelen en het spuitwerk. De totale kosten zullen misschien zelfs hoger zijn dan de taxatiewaarde, maar zijn het wel waard. Een speciale oldtimertaxatie na restauratie zou ik zeker aanbevelen.
Als een dagje Stockholm de enige eis van jouw vrouw is, zou ik daar zeker gebruik van maken!

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2019 12:40 #983362 door 18380-dummy
Wat is "duur"? Op basis van wat ik op internet zie: ergens tussen € 1.000 en € 2.000 voor volledig overspuiten als je de auto gestript aflevert??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2019 13:20 #983363 door V300 register
Houd als maximum Eur 2.000,- aan. Dat komt aardig in de buurt. Spreek e.e.a. duidelijk af over de aanlevering van de kale auto (en leg vast op papier). Anders komen er nog extra uren bij. Vooral bij donkere lakken zie je na het spuiten alle oneffenheden (kleine deukjes e.d.) en moet de auto altijd strak worden aangeleverd voor een mooi resultaat. Soms moet er ook nog gestraald worden. Veel roest is namelijk (nog) niet direct zichtbaar en zit onder de lak.

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2019 14:07 #983364 door 18380-dummy

Volvo1914;256312 schreef : Houd als maximum Eur 2.000,- aan. Dat komt aardig in de buurt. Spreek e.e.a. duidelijk af over de aanlevering van de kale auto (en leg vast op papier). Anders komen er nog extra uren bij. Vooral bij donkere lakken zie je na het spuiten alle oneffenheden (kleine deukjes e.d.) en moet de auto altijd strak worden aangeleverd voor een mooi resultaat. Soms moet er ook nog gestraald worden. Veel roest is namelijk (nog) niet direct zichtbaar en zit onder de lak.

Dank je wel voor het meedenken! Heb de verkoper weer gemaild en hem gevraagd naar zijn best-prijs, rekening houdend met 13 jaar stilstand, overspuiten en 4000 km.
Ben benieuwd... Heb de kosten van Kopenhagen en Stockholm er maar even buiten gelaten :yeah:

Edit: inmiddels antwoord, de prijs gaat omhoog, dat is een beetje flauw.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2019 17:30 #983366 door V300 register
Een hogere prijs vragen is inderdaad erg flauw. Wie weet komt de verkoper er nog wel op terug. Zo groot zal de markt in Zweden en aangrenzende landen ook weer niet zijn dat deze auto snel verkoopt. Alleen een andere liefhebber ziet er ook wat in, maar die zit ook met transportkosten en de restauratie. Ook blijft het voor alle gegadigden een gok, want je weet niet wat je aldaar nog meer aan minpunten aan zult treffen. De verkoper weet bovendien ook dat de Zweedse milieuzones in aantal toenemen (o.a. Stockholm), elektrisch rijden in Zweden sterk toeneemt en een oldtimer minder interessant wordt voor een Zweed. Zijn prijsverhoging kan ik daarom ook niet plaatsen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2019 18:50 #983368 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 345 GLS V.I.P. in Zweden
Heren, met alle respect, maar deze auto is 40 jaar oud. Er zit dus ook voor 40 jaar aan gebruikssporen en roest op. Overspuiten voor 2.000 euro gaat je echt niet lukken. Je hebt altijd ergens laswerk of schade. Ik denk dat je, met veel zelfwerk (strippen en opbouwen) eerder rekening moet houden met een bedrag richting de 4.000.
Als je de techniek zelf aan kunt pakken, kom je met 1.000 euro een heel eind.

Maar dan heb je wel een GLS in nieuwstaat!
En die tellerset... Ik heb een jaar of acht een 345 GLS gehad en daarna nooit meer een auto met zo'n tof dashboard gehad :)

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2019 19:00 #983369 door 18380-dummy

volvofiel;256317 schreef : Heren, met alle respect, maar deze auto is 40 jaar oud. Er zit dus ook voor 40 jaar aan gebruikssporen en roest op. Overspuiten voor 2.000 euro gaat je echt niet lukken. Je hebt altijd ergens laswerk of schade. Ik denk dat je, met veel zelfwerk (strippen en opbouwen) eerder rekening moet houden met een bedrag richting de 4.000.
Als je de techniek zelf aan kunt pakken, kom je met 1.000 euro een heel eind.

Maar dan heb je wel een GLS in nieuwstaat!
En die tellerset... Ik heb een jaar of acht een 345 GLS gehad en daarna nooit meer een auto met zo'n tof dashboard gehad :)

Dank je wel voor het kritisch meedenken! Ik gok er stiekem nog een beetje op dat ik met delen spuiten tot een acceptabel resultaat zou komen. Nieuwstaat hoeft voor mij niet, dat mag eventueel een ander doen. Gaat mij er vooral om dat de auto bewaard blijft, liefst in NL, liefst een tijdje bij mij ;D

Maar eens over die GLS (in V.I.P-uitvoering, ook nog!) en dat dashboard. Heb al bijna 40 jaar een folder van toen die GLS uitkwam, met dat dashboard, bij de dealer in Rockanje vandaan; heb ik nooit weg kunnen gooien :hmmz:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC