(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Originele Volvo 340 Cabrio te koop

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2018 14:58 #974605 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Originele Volvo 340 Cabrio te koop
Overigens: weet iemand meer over het 2e prototype waarvan altijd sprake is? Ik kan me herinneren dat ik wel eens een grijze (vol??)cabriolet heb gezien in een blaadje, anders dan de fotoshop die op internet te vinden is. Was die van de fabriek of is dat nog een andere?

En ik ben al een tijdje lid van de V3C. Dat was onlangs aangepast in mijn aanhef en nu weer ongedaan gemaakt, terwijl ik keurig mijn contributie heb betaald. Kan iemand dat opnieuw rechtzetten? Bij voorbaat dank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2018 20:10 #974608 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Originele Volvo 340 Cabrio te koop

Zebo010;249382 schreef : (...) lid van de V3C. Dat was onlangs aangepast in mijn aanhef en nu weer ongedaan gemaakt

Dan betekent dit dat mogelijk je gebruikersnaam voor het forum niet aangemeld staat in het ledenmenu op de V3C website. Wil je dit even checken in je profiel en zonodig toevoegen? Anders word je er volgend jaar weer uitgegooid vrees ik :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2018 16:56 #974618 door V300 register

Alex;249376 schreef : Wat grappig dat er dan wel een kenteken is afgegeven, dat betekent dus dat er een typegoedkeuring is en wellicht vrij baan voor de zelfbouwers?

Het dragende gedeelte van de dakconstructie is behouden, dat kon nog wel eens schelen. Voor bijvoorbeeld die cabrio's op DAF A- en B-type basis was wel een goedkeuring nodig.

• 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2018 21:05 #974623 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Originele Volvo 340 Cabrio te koop

Niels;249397 schreef : Het dragende gedeelte van de dakconstructie is behouden, dat kon nog wel eens schelen. Voor bijvoorbeeld die cabrio's op DAF A- en B-type basis was wel een goedkeuring nodig.

Klopt! Vandaag wezen kijken. Er zit een dwarsverbinding op tussen de B-stijlen, een gelaste "hoedenplank" tussen de C-stijlen en mogelijk versteviging langs de raamlijsten aan weerszijden. Onderaan helemaal niets, waarschijnlijk ook niet nodig omdat de auto door de RDW (net als b.v. 2CV en DS3 Cabriolet) niet wordt/werd gezien als ("echte") cabrio. Tot zover het goede nieuws. Oh, en de rest van de auto ziet er piekfijn uit, inclusief het (mooie rode!) interieur.

Wat tegenviel: de cabrioconstructie lijkt (zéér) kwetsbaar. Het klapmechanisme moet je echt met moed, beleid en trouw bedienen, beter met z'n tweeën dan alleen want het tordeert enorm en heeft ook nog een paar scherpe randen/haken eraan. Door die combinatie is het mechanisme recent (in de werkplaats!!!) door het stof heengeschoten c.q. heengeduwd en zitten er nu 4 scheuren in de kap. Bovendien ontbreekt de hoes die er oorspronkelijk bijzat om de kap in te pakken tijdens het rijden, zodat die dan waarschijnlijk gaat klapperen.
Ten slotte is het achterklepje op zich mooi gemaakt maar met een knullig mechaniekje, gaat daardoor wiebelig open en dicht.
Op zich allemaal begrijpelijk bij een uniek prototype, maar toch wel jammer voor zo'n prijs, daarvoor zou je ook topkwaliteit verwachten.

Al met al een leuk unicum, maar wel heel erg duur voor wat je feitelijk koopt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2018 18:28 #975614 door V300 register
Eerder iets voor een museum voor die prijs. Een verzamelaar? Mwah. Zie al tussen de bentlys en porsches zo,n Volvo 340 cabrio staan... gaat hem niet worden denk ik.... Maar wel een gaaf ding.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2018 19:02 #975615 door V300 register

Markvictor;250463 schreef : Eerder iets voor een museum voor die prijs. Een verzamelaar? Mwah. Zie al tussen de bentlys en porsches zo,n Volvo 340 cabrio staan... gaat hem niet worden denk ik.... Maar wel een gaaf ding.

Een verzamelaar hoeft natuurlijk geen Porsches of Bentleys te verzamelen. Binnen de club hebben we verschillende verzamelaars van de Volvo 300-serie of van het hele historische modellengamma van Daf en/of Volvo.
Tussen de exotische supercars zie ik zo'n Volvo ook nog niet zo snel terug komen inderdaad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2018 19:18 #975616 door V300 register
Klopt, die groep waar jij op doelt is ook vele male groter. En zat met veel wagens. Alleen die groep die jij bedoeld, zal die het er voor over hebben voor die prijs? Op zich is hij betaalbaar, maar je kunt er ook een gave nieuwe wagen voor kopen!

Kijk als hij nu in new kids had meegedaan ofzo, dan was hij nu al de deur uit geweest...

Volvo 340 cabrio turbo jonghuh….

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-05-2018 19:18 #975617 door V300 register
Inderdaad... Hoewel ik ook denk dat het lastig is om hier een prijs op te plakken.
Als koper wil je natuurlijk toch iets kopen wat bij verkoop weinig tot niks minder waard wordt, dan maakt een hoge prijs minder uit. Vanuit die optiek zou ik zeggen dat de prijs in elk geval onder de psychologische grens van 10.000 euro zou moeten liggen, en de auto daarbij in elk geval gewoon direct de weg op moet kunnen. Dan wordt het een beetje een verantwoorde aankoop, voorzover een auto dat kan zijn.

• André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2018 22:30 #975635 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Originele Volvo 340 Cabrio te koop
Al je op zeldzaamheid kickt dan is zo n 300 cabrio altijd een goede koop want
Veel zeldzamere modellen zijn er niet
Wees blij dat je geen typegoedkeuring nodig had want dat vereist normaliter botsproeven
Wat daf cabrio s betreft daar zijn 4 typen van

De ya 66 die voor het leger door daf zelf werd gebouwd dus met typegoedkeuring
Is niet echt zeldzaam want er is misschien nog wel een derde van de 1200 exemplaren over ; is wel behoorlijk degelijk gebouwd

De havas op basis van a en b type in totaal 70 stuks gebouwd waarvan zeker nog de helft
Bestaat
Hebben wel vaak van gescheurde bodems door gebrek aan torsiestijfheid
Wel toestemming van daf maar geen typegoedkeuring
En toen Volvo daf overnam werd de toestemming ingetrokken

De dcn bouwpakketten cabrio s die zijn een stuk zeldzamer want slechts een twintigtal
Gebouwd om typegoedkeuring te vermijden
Zijn veel jonger en solide verstevigd

En de degenen die zelf een daf cabrio gebouwd hebben
Die zijn net zo zeldzaam als de 3 serie cabrio s

Mvg

André

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2018 22:28 #975678 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Originele Volvo 340 Cabrio te koop

Adaf55;250484 schreef : Al je op zeldzaamheid kickt dan is zo n 300 cabrio altijd een goede koop want
Veel zeldzamere modellen zijn er niet
Wees blij dat je geen typegoedkeuring nodig had want dat vereist normaliter botsproeven
Wat daf cabrio s betreft daar zijn 4 typen van

De ya 66 die voor het leger door daf zelf werd gebouwd dus met typegoedkeuring
Is niet echt zeldzaam want er is misschien nog wel een derde van de 1200 exemplaren over ; is wel behoorlijk degelijk gebouwd

De havas op basis van a en b type in totaal 70 stuks gebouwd waarvan zeker nog de helft
Bestaat
Hebben wel vaak van gescheurde bodems door gebrek aan torsiestijfheid
Wel toestemming van daf maar geen typegoedkeuring
En toen Volvo daf overnam werd de toestemming ingetrokken

De dcn bouwpakketten cabrio s die zijn een stuk zeldzamer want slechts een twintigtal
Gebouwd om typegoedkeuring te vermijden
Zijn veel jonger en solide verstevigd

En de degenen die zelf een daf cabrio gebouwd hebben
Die zijn net zo zeldzaam als de 3 serie cabrio s

Mvg

André

Veel van die omgebouwde dafkes zijn ook van vóór '73.
Dan wordt het veelal wat makkelijker, kijk maar naar het dafke van Gromsound.
Hoewel ik er nog altijd niet aan zou beginnen om een cabrio daf te maken, wellicht een EV, maar dan moet ik nog even sparen.

Voor een 3-serie is het te laat, denk ik. Tenzij men echt geld als drek heeft en niet weet wat er mee te doen. Dan is een nieuwe keuring à 12k niet zo ver weg en nog wel te doen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC