(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Aanbieding inspectiecamera

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2018 08:30 #634779 door V300 register
Aanbieding inspectiecamera is gemaakt door V300 register
aanbieding.marktplaats.nl/deal/mobiele-h...p-inspectiecamera-3/

Bij de marktplaats aanbiedingen kwam ik dit ding tegen voor een interessante prijs (€15,90 inclusief verzendkosten). Mij lijkt het wel een handig ding om als hobbyist op plaatsen te kunnen kijken waar je met het blote oog niet komt, bijvoorbeeld in de dorpels, tussen het plaatwerk van de achterklep, de holle ruimte tussen de achterlichten, de achterste wielkastranden, voorbalk,...

Ik weet natuurlijk niet wat voor kwaliteit het is omdat deze pas 24 januari in bulk worden verstuurd, maar ik vond het voor die prijs wel het proberen waard. Misschien is het ook handig voor andere mensen op het forum, vandaar de tip :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-01-2018 10:22 #973454 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Aanbieding inspectiecamera
Daar zou ik eerlijk gezegd vanaf zien Bart, ik weet uit beroepservaring wat er nodig is voor een beetje kwaliteit beeld, en voor deze prijs heb je precies wat je ziet; een stuk plastic.

Als je toch voor een redelijk bedrag zoiets wilt kopen waar in ieder geval iets van een herkenbaar beeld van meer dan 3 pixels per vierkante centimeter uit komt dan kun je denk ik beter even gaan kijken op bijvoorbeeld de website van Conrad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2018 11:13 #973455 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanbieding inspectiecamera
niet verbaasd zijn dat dit minimaal dezelfde beeldvormende kwaliteit heeft als de camera's die worden aangeboden via Conrad. (hoe/waar/bij wie kopen zij hun spullen denk je)

het grote voordeel van de micro USB verbinding is dat je het scherm van je eigen device als weergever kunt gebruiken. Ik heb zelf een endoscoopje met een ingebouwd LCD display.. dat is prima bruikbaar maar een erg klein beeld en alsnog hele matige kwaliteit.
Met een goed scherm wordt het al een stuk prettiger. Waarschijnlijk zie je dan wel de beperkingen van de sensor + lens een stuk duidelijker, maar je hoeft in ieder geval niet meer op zo'n mini schermpje te gaan zitten turen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2018 12:01 #973456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanbieding inspectiecamera
@Wouter,
Dat van de matige beeldkwaliteit verwacht ik ook wel Wouter. Voor die prijs kun je natuurlijk niet heel veel verwachten. Omdat ik hobbyist ben en niemand hoef te adviseren over eventuele reparaties en bijbehorende kosten, denk ik toch dat ik er wel mee weg kom. Ik verwacht dat je, pak hem beet, wel het verschil zult zien of je dorpel van binnen compleet rot is of nog netjes in de tectyl staat. Zit er rottigheid in dat is dat een aanleiding om actie te ondernemen voor je het van buiten ziet.
Ik heb laatst op dezelfde manier een dashcam gekocht bij Action. Een overjarig apparaatje van 15 euro, met vandaag de dag zeer matige beeldkwaliteit. Vroeger, ruim 10 jaar geleden, had het zelfde apparaat waarschijnlijk wel een prima beeldkwaliteit voor die tijd. Voor mij is het prima want je kunt alles zien en je kunt de kentekens lezen. Iemand anders vindt het waarschijnlijk niks omdat hij graag filmpjes deelt op YouTube. Het is maar net wat je ermee wilt.

@andere Wouter,
Dat je hem aansluit op een ander apparaat is ook een groot voordeel inderdaad. Plus als zo'n marktplaats camera vast gaat zitten of kapot gaat o.i.d. dan is de schade nog te overzien. Dat vond ik persoonlijk wel een voordeel.

Over waar het vandaan komt, mijn ervaring met die marktplaats aanbiedingen is rechtstreeks uit China. Men bestelt één grote order in één keer, en kan het daarom goedkoop aanbieden en tegelijkertijd winst maken. Vaak staat exact hetzelfde spul ook op websites als Aliexpress of Wish voor een vergelijkbare prijs.
Overigens moet je de oude prijs bij die aanbiedingen wel met een flinke korrel zout nemen. Vaak staat exact het zelfde product of andere websites (zoals conrad.nl) voor ongeveer twee keer de prijs die marktplaats hanteert. Niet vier keer zo duur zoals marktplaats wil doen geloven.

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
02-01-2018 16:03 #973459 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Aanbieding inspectiecamera
Oo staat erop marktplaats in de advertentie de resolutie vermeld:
Resolutie: 640 x 480, 1280 x 480 (PC)
Dit is dius gewone VGA kwaliteit, en kennelijk op de PC nog een algoritme voor hogere resoutie.

Daar kun n je redelijk wat op zien hoor, oude TV kwaliteit is minder en Windows 3.11 ook had gewoon VGA als standaard.
Intsuuen kan het uiteraard beter, maar is dat een reden om het er nioet op te wagen?
Dat geldt immers ook voor de Volvo 300... ;)

• BartJu
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Meer
02-01-2018 16:11 #973460 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Aanbieding inspectiecamera
Dus ik heb m ook maar besteld. We gaan het zien (of niet)...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC