(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
Full option 340 5bak
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2017 09:17 #972285
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Full option 340 5bak
Dat was inderdaad voor een paneeltje zonder metertjes Mark, maar met het doel dat ik voor ogen had kom je niet onder NOS uit. In mijn rode 340 zit een gebruikt paneeltje wat 3 tientjes inclusief 2 niet-Volvo metertjes kostte. Je moet er tegenaan lopen...
Maar elektrische spiegels, ik heb ook nog een nieuwe set liggen (inmiddels beloofd aan Steven), maar dat zijn van die dingen daar moet je echt tegenaan lopen. Toevallig heb ik toen een partijtje onderdelen gekocht van iemand bij mij in het dorp, een oud Nedcar medewerker. Ik geloof dat ik die man op het spoor ben gekomen via een oproepje op een locale Facebookpagina met de vraag naar V300 onderdelen. Zulke dingen maken het ook des te leuker wanneer je zoiets hebt gevonden vind ik.
Maar elektrische spiegels, ik heb ook nog een nieuwe set liggen (inmiddels beloofd aan Steven), maar dat zijn van die dingen daar moet je echt tegenaan lopen. Toevallig heb ik toen een partijtje onderdelen gekocht van iemand bij mij in het dorp, een oud Nedcar medewerker. Ik geloof dat ik die man op het spoor ben gekomen via een oproepje op een locale Facebookpagina met de vraag naar V300 onderdelen. Zulke dingen maken het ook des te leuker wanneer je zoiets hebt gevonden vind ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
22-09-2017 09:35 #972286
door Mark Smeets
Helemaal mee eens!
Maar als ik al 2 setjes heb liggen nieuw en jij al een setje, dan is het toch niet meer zo zeldzaam? E spiegels kom je nog wel eens tegen.
Echt zeldzaam is een bodykit, een tripcomputer of een (werkende) airco in een 300.
Ja ook daarvan zijn er hier op het forum mensen die deze opties hebben, maar te koop vind je ze bijna nooit
En de meest zeldzame optie is: roestvrij
Beantwoord door Mark Smeets in topic Full option 340 5bak
General Custom;246951 schreef : Zulke dingen maken het ook des te leuker wanneer je zoiets hebt gevonden vind ik.
Helemaal mee eens!
Maar als ik al 2 setjes heb liggen nieuw en jij al een setje, dan is het toch niet meer zo zeldzaam? E spiegels kom je nog wel eens tegen.
Echt zeldzaam is een bodykit, een tripcomputer of een (werkende) airco in een 300.
Ja ook daarvan zijn er hier op het forum mensen die deze opties hebben, maar te koop vind je ze bijna nooit

En de meest zeldzame optie is: roestvrij

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2017 10:08 #972287
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Full option 340 5bak
Tja, zo heb ik inmiddels ook 2 paneeltjes liggen waarvan eentje nieuw in doos en eentje gebruikt.
Bij de gebruikte zaten ook de meters er nog in, o.a. oliedruk meter.
Wat wel een beetje het probleem is bij dit soort dingen, meters vind je overal maar nooit de sensors.
Ik had mazzel dat hij bij de oliedrukmeter zelfs de originele kabelboom er nog aan had inclusief een sensor.
Verder laatst een NOS niveau regeling set opgepikt met compressor voor de 300, en regelpaneeltje (die zat al in dat instrumenten paneel).
Dat laatste liep ik ook bij toeval tegenaan.
Bij de gebruikte zaten ook de meters er nog in, o.a. oliedruk meter.
Wat wel een beetje het probleem is bij dit soort dingen, meters vind je overal maar nooit de sensors.
Ik had mazzel dat hij bij de oliedrukmeter zelfs de originele kabelboom er nog aan had inclusief een sensor.
Verder laatst een NOS niveau regeling set opgepikt met compressor voor de 300, en regelpaneeltje (die zat al in dat instrumenten paneel).
Dat laatste liep ik ook bij toeval tegenaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2017 10:40 #972289
door V300 register
Tripcomputers het zelfde verhaal, ik ben al diverse exemplaren tegengekomen maar meestal zonder bedrading/sensors/... iets ontbreekt wat dat ding onbruikbaar maakt. Jammer, want voor enkel het uitzicht hoef je het niet te doen.
Maar van die meters voor in dat paneeltje, zijn die sensoren niet gewoon te koop? Uiteindelijk is het een VDO-metertje met Volvo op de wijzerplaat.
Maar van die meters voor in dat paneeltje, zijn die sensoren niet gewoon te koop? Uiteindelijk is het een VDO-metertje met Volvo op de wijzerplaat.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2017 12:37 #972291
door Steven340
Daar heb ik me verder nooit in verdiept.
Deze meter kwam uit een sloop GLT, daarom compleet kunnen uitbouwen inclusief kabelboom en sensor. Samen met een volt meter.
Deze meter kwam uit een sloop GLT, daarom compleet kunnen uitbouwen inclusief kabelboom en sensor. Samen met een volt meter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2017 12:11 #972370
door V300 register
Jongens, als jullie zo goed zijn in het opduikelen van goodies ... ik ben nog op zoek naar een "zweedse verlichting" lichtschakelaar, zie de "gezocht" advertenties

- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2017 16:12 #972375
door Steven340
Lichtschakelaar heb ik wel, maar dat zweedse verlichting.... dat zit toch niet in de schakelaar zelf :wtf2:
Volgens mij gewoon uitwisselbaar met alle schakelaars van elke willekeurige 340.
Volgens mij gewoon uitwisselbaar met alle schakelaars van elke willekeurige 340.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2017 16:43 #972377
door V300 register
Nope:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2...e+verlichting&page=2
De schakelaars die ik hier heb missen pinnen tov de zweedse versies, en ook het elektrisch schema ziet er anders uit.
De schakelaars die ik hier heb missen pinnen tov de zweedse versies, en ook het elektrisch schema ziet er anders uit.
Moderators: Mark Smeets