Unieke 440 1e serie - airco, lederen bekleding
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nergens kan ik documentatie vinden hierover en de sites die ik zie, spreken alleen over twee series. Met de klassieke losse grille (à la 740/940) en de 850 look-alike facelift Phase II.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En blijkbaar waren alle uitvoeringen verkrijgbaar met lelijke wieldoppen... :humor:
Anyway, het object van deze draad is blijkbaar verkocht - staat niet meer op de site (en ook niet meer op Marktplaats). Volgens RDW wel weer (bijna) een jaar APK. Laten we hopen dat het automobiel nog een lang bestaan gegund is. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
op een pootje in plaats van de ijslollie variant. Kijk ook eens naar de 480, dan zie je ook
het verschil. Ook de introductie van de Antares velgen hangt hier mee samen, die in de
plaats van de Atlas velgen van de eerste serie kwamen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij de introductie van de Phase III waren de achterlichten lichtrood met oranje knipperlichten. Ongeveer een jaar daarna ging men over op rookglas achterlichten met witte knippers.
Volgens viel dit samen met de overgang van DL, GLE, GLT naar versies zonder typeplaatjes op de auto. (Experience, Sports line, Luxury line, Family line etc.). Ook zaken als wieldoppen en bekledingen wijzigden toen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
jilger;246054 schreef : En dan is er nog een soort Phase IIIb.
Bij de introductie van de Phase III waren de achterlichten lichtrood met oranje knipperlichten. Ongeveer een jaar daarna ging men over op rookglas achterlichten met witte knippers.
Volgens viel dit samen met de overgang van DL, GLE, GLT naar versies zonder typeplaatjes op de auto. (Experience, Sports line, Luxury line, Family line etc.). Ook zaken als wieldoppen en bekledingen wijzigden toen.
Dat is dan eigenlijk een modeljaar wijzigingen, niet groot genoeg voor een 'facelift'. Zo zijn er elk jaar modeljaarwijzigingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;246055 schreef : Dat is dan eigenlijk een modeljaar wijzigingen, niet groot genoeg voor een 'facelift'. Zo zijn er elk jaar modeljaarwijzigingen.
Okay, dus dan hebben we toch twee uitvoeringen (Type 1 en Phase II), maar tussentijdse MY-wijzgingen (bv. 1.7ltr t/m MY91, koplampen/knipperlichten en andere grille vanaf MY92, etc.)... :crazy1:
Blijkbaar zijn er ook nog 1.6ltr versies verkocht:
www.volvocars.com/nl/over-volvo/onze-org...tage-modellen/47-440
Ik ga eens proberen om een opzetje te maken zoals het MY-overzicht van de 300-serie. Bij deze een oproepje om - naast de reeds gedane bijdragen in deze draad - eventuele details te delen!
Ik heb hier al wat gevonden: www.volvotips.com/index.php/440-460-480/...y-volvo-440-460-480/
Mag dat dan zodra het een beetje duidelijke vorm aangenomen heeft ook op de site?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
BTW, de 92'er 440 GL van mijn broer heeft ook die ''460 neus''. Die blijkt inderdaad toch wel wat te verschillen van de oudste modellen nu er andere koplampen gezocht moeten worden om aan de apk te kunnen voldoen. Volgens mij kun je ze wel uitwisselen, maar dan moet je ook de grill en strip onder de koplampen van het andere type hebben. Vooral die strip heeft echt niemand meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





