Kan iemand een auto in Nijmegen voor mij bekijken?
- V300 register
- Verbannen
-
Zou iemand voor mij een Volvo V40 bi-fuel in Nijmegen kunnen bekijken?
Ikzelf woon in Lisse, dus Nijmegen is voor mij behoorlijk ver rijden.
Het gaat om de volgende auto:
www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m11538...reviousPage=lr&pos=1
Deze zou voor mij qua maandelijkse kosten vergelijkbaar zijn met mijn Twingo, maar wel veel veiliger en comfortabeler zijn! En bovendien zou ik dan weer dagelijk met een Volvo kunnen rijden!
Tot slot zou deze natuurlijk prachtig passen bij mijn beige metallic 360 GL injection....
Ik hoor graag of er iemand is die 'even' voor mij zou kunnen kijken of deze V40 een ritje naar Nijmegen waard is.
Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Jilger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat is nou juist het punt. Afgaande op de foto's en de informative, lijkt dit een nette auto. Eén eigenaar, lage kilometerstand volgens NAP en op de foto's ziet de auto er ook verzorgd uit.
Maar ja... om twee uur in de auto te zitten op weg naar een handelaar in Nijmegen en er dan ter plaatse achter te komen dat deze auto toch niet is wat het lijkt... Daar ben ik niet zo happig op.
Dus... als iemand een keer voor mij langs zou willen gaan voor een eerste inspectie, zou dat heel erg fijn zijn!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik snap de gedachte om eventueel tijd te besparen. Maar zelfs als we dezelfde punten belangrijk zouden vinden, kunnen er grote verschillen zijn in interpretatie. Dus loop je ofwel een goede auto mis, ofwel je voelt je bekocht...
Wat Luc zegt: het is een handelaar, dus waarschijnlijk niet op de hoogte van de geschiedenis/gebruik van de auto. Met een auto ga je letterlijk linksom en rechtsom toch een persoonlijke afhankelijkheidsrelatie aan. Dat moet je volgens mij niet aan iemand anders laten.
Slechts mijn twee centen... :f
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
jilger;244984 schreef : Het gaat namelijk om een officiële Bi-fuel met volgens NAP nog geen 150.000 km. Vandaar mijn interesse.
Amerikanen hebben daar een gezegde voor: if it seems too good to be true it probably is
- V300 register
- Verbannen
-
-Er zijn redenen waarom een auto weg gaat bij zijn vorige eigenaar
-Een handelaar wil er graag op verdienen of graag vanaf
Dit ziet er uit als een nette auto met nette kilometerstand, tegen een hele nette prijs. Ik zou echter op zoek gaan naar het addertje onder het gras, waarom gaat de auto weg? Dat hoeft natuurlijk niks ernstigs te zijn, als je €500 extra incalculeert wanneer bijvoorbeeld de distributieriem aan vervanging toe is kun je alsnog een goede koop doen. Om die rede koop ik zelf het liefste een auto met een gebrek van een particulier. Dan kun je iets beter een inschatting maken van waar je aan toe bent, en bovendien ben je in de regel goedkoper uit bij een particulier.
Toevallig is dat bij mijn laatste auto niet gelukt, die heb ik gekocht bij een garage die de auto liever kwijt was dan rijk. Een impopulair model van een paar ruggen, welke toevallig is ingeruild bij een garage die in principe enkel ex-leasers van 20.000 euro en meer verhandeld, is ook een goede manier om een goede goedkope auto te scoren.
Zo zijn er tal van redenen waarom een auto weg gaat, mijn tip, vraag altijd naar die rede. Ik vraag me af wat de rede bij deze V40 is geweest...
- Mark Smeets
- Moderator
-