(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
Volvo 343 Blue Special loop of sloop
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2016 17:25 #965668
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Tja, daar gaan we nog even over nadenken, we hebben er nog eentje staan, deze is welliswaar een import en kwa uitvoering precies identiek als deze.
Hier zijn foto's van de import: myalbum.com/album/PSVMsmLGVcmA
Deze is overgens nog wel wat achteruit gegaan, staat namelijk alweer een tijdje onder de bomen.
En hier degene met ruim 3 ton op de klok: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=6643
Kun je vergelijken.
Is welliswaar wat minder slecht, maar die gene met 3 ton op de klok heeft wel een schuifdak en is van origine een CVT uitvoering.
Als het aan mij ligt gaan we de import slopen en de andere twee weer op de weg helpen.
Maar dat moet ik ook nog even met Erik overleggen :+
Leuke is dan wel dat je er eentje hebt met CVT en eentje met een 4 bak.
Heb toch wat meer met de origineel Nederlandse 300'tjes ook al is het maar een kenteken, zijn wel details
Hier zijn foto's van de import: myalbum.com/album/PSVMsmLGVcmA
Deze is overgens nog wel wat achteruit gegaan, staat namelijk alweer een tijdje onder de bomen.
En hier degene met ruim 3 ton op de klok: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=6643
Kun je vergelijken.
Is welliswaar wat minder slecht, maar die gene met 3 ton op de klok heeft wel een schuifdak en is van origine een CVT uitvoering.
Als het aan mij ligt gaan we de import slopen en de andere twee weer op de weg helpen.
Maar dat moet ik ook nog even met Erik overleggen :+
Leuke is dan wel dat je er eentje hebt met CVT en eentje met een 4 bak.
Heb toch wat meer met de origineel Nederlandse 300'tjes ook al is het maar een kenteken, zijn wel details

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2016 21:45 #965670
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Ik zou ook voor deze optie gaan. Ze zijn immers gebouwd in ons land, dus is het wel zo leuk als ze ook met het kenteken orgineel zijn en kloppend met het bouwjaar. Er zijn er al nog maar zo weinig over.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-12-2016 21:17 #965686
door Steven340
Zo, inmiddels staat de Blue Special bij Erik
Eenmaal in Ermelo aangekomen de 343 proberen te starten.
Die voelde kennelijk al aan dat hij naar een nieuwe locatie ging en wilde dus totaal niet meewerken.
Was ook niets aan onderhoud gedaan in het verleden dus ergens snapte ik het wel. Terwijl hij de week ervoor nog wel gewoon liep.
Afijn, 20 minuten verder eindelijk aan de praat gekregen. Had er wat moeite mee, hoop backfires maar hij liep. Inmiddels was Alex ook ter plaatsen, en de 343 zo de trailer op gereden.
Onderweg is alles goed gegaan.
Bij Erik de auto van de trailer gerold en in de avond de auto langs zijn pand geduwd op z'n voorlopig definitieve plek.
Starten wilde ik al niet eens meer proberen.
Daarvoor 2 andere auto's langs de kippenschuur gezet waar Blue Special No. 2 ala import al stond.
Deze stond voorraan geparkeerd en moest eigenlijk een stuk naar achteren, kon immers geen auto langs.
Helaas lukte dat niet, de wielen waren al aardig in de grond gezakt en er lag een niet normaal hoop bladeren en zand op die auto.
Duwen lukte dus zeker niet, dus maar proberen te starten, dat lukte zowaar maar liep alleen op vol gas, dus laat maar weer zitten.
Via het weiland ernaast tussen de bomen door de "doffe" blauwe '84er er achtergezet, met een flinke gang want de grond was aardig zacht. Vervolgens met deze auto met een touw de blue special nog uit de grond proberen te trekken maar zat geen enkele beweging in.
Daarna via hetzelfde weiland de Blue Special No.1 er tussen gezet.
Na zo'n lange stilstand reden de auto's nog perfect.
Als het aan Erik ligt, knappen we alle 3 de Blue Specials op.
Dus dat wordt vervolgd.
Tja, ging allemaal zo rap niet eens wat foto's gemaakt maar die houden jullie nog te goed.
Al met al een geslaagde reddingsactie :y:
Diegene die een donatie gedaan hebben zal ik een PB sturen.
Bedankt hiervoor :worship:
Eenmaal in Ermelo aangekomen de 343 proberen te starten.
Die voelde kennelijk al aan dat hij naar een nieuwe locatie ging en wilde dus totaal niet meewerken.
Was ook niets aan onderhoud gedaan in het verleden dus ergens snapte ik het wel. Terwijl hij de week ervoor nog wel gewoon liep.
Afijn, 20 minuten verder eindelijk aan de praat gekregen. Had er wat moeite mee, hoop backfires maar hij liep. Inmiddels was Alex ook ter plaatsen, en de 343 zo de trailer op gereden.
Onderweg is alles goed gegaan.
Bij Erik de auto van de trailer gerold en in de avond de auto langs zijn pand geduwd op z'n voorlopig definitieve plek.
Starten wilde ik al niet eens meer proberen.
Daarvoor 2 andere auto's langs de kippenschuur gezet waar Blue Special No. 2 ala import al stond.
Deze stond voorraan geparkeerd en moest eigenlijk een stuk naar achteren, kon immers geen auto langs.
Helaas lukte dat niet, de wielen waren al aardig in de grond gezakt en er lag een niet normaal hoop bladeren en zand op die auto.
Duwen lukte dus zeker niet, dus maar proberen te starten, dat lukte zowaar maar liep alleen op vol gas, dus laat maar weer zitten.
Via het weiland ernaast tussen de bomen door de "doffe" blauwe '84er er achtergezet, met een flinke gang want de grond was aardig zacht. Vervolgens met deze auto met een touw de blue special nog uit de grond proberen te trekken maar zat geen enkele beweging in.
Daarna via hetzelfde weiland de Blue Special No.1 er tussen gezet.
Na zo'n lange stilstand reden de auto's nog perfect.
Als het aan Erik ligt, knappen we alle 3 de Blue Specials op.
Dus dat wordt vervolgd.
Tja, ging allemaal zo rap niet eens wat foto's gemaakt maar die houden jullie nog te goed.
Al met al een geslaagde reddingsactie :y:
Diegene die een donatie gedaan hebben zal ik een PB sturen.
Bedankt hiervoor :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2016 18:28 #965688
door V300 register
Leuk om te lezen! Weer eentje van de sloop gered. En euh.. hoeveel volvo's staan er bij Erik?
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 18:36 #965689
door Steven340
Inclusief de rest (lees Volvo 140's een 244, wat opeltjes) ongeveer een stuk of 32
Alleen de 300 series: iets van +/- 18 stuks.
Alleen de 300 series: iets van +/- 18 stuks.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2016 18:51 #965690
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 343 Blue Special loop of sloop
Wat verder ook interessant is, is de enorme hoeveelheid 300-onderdelen die hij heeft weten te vergaren. Stuur hem dus zeker een mail of bericht als je iets nodig hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2016 12:07 #965691
door V300 register
:wtf:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2016 12:14 #965692
door V300 register
32 :wtf:
Steven heeft inderdaad al een aantal spullen voor mij verzameld bij Erik voor mijn 340. Waaronder een startmotor en een kachelhuis. Dus dit is inderdaad de beste tip voor 340 onderdelen. Vrijdag ga ik met steven de onderdelen vervangen. Dan kan ik weer zonder vrees de weg op :V300:
powerflux;243464 schreef : Wat verder ook interessant is, is de enorme hoeveelheid 300-onderdelen die hij heeft weten te vergaren. Stuur hem dus zeker een mail of bericht als je iets nodig hebt.
Steven heeft inderdaad al een aantal spullen voor mij verzameld bij Erik voor mijn 340. Waaronder een startmotor en een kachelhuis. Dus dit is inderdaad de beste tip voor 340 onderdelen. Vrijdag ga ik met steven de onderdelen vervangen. Dan kan ik weer zonder vrees de weg op :V300:
Moderators: Mark Smeets