(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 340 GL 1982 CVT

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 21:28 #633139 door Steven340
Volvo 340 GL 1982 CVT is gemaakt door Steven340
Die spoiler + striping heb ik nog niet eerder gezien. Speciale uitvoering?

www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m78223...c624&previousPage=lr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2014 21:37 #942843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 GL 1982 CVT
Das de mijne :) Ik ben vooral heel benieuwd waar de spoiler vandaan komt, aangezien er niks over te vinden is op de interwebs en ik, op de mijne na, maar twee anderen heb gezien die deze hebben. Er is wel een Volvo logo ingegoten, dus hij is er wel voor bedoeld :)
De striping is er denk ik later opgeplakt, aangezien deze exact hetzelfde is als de Oettinger 343 striping.

Het is wel een Duitse import, misschien dat dat er nog iets mee te maken heeft?

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2014 21:48 #942844 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 GL 1982 CVT
waarschijnlijk de opvolger van de 343GL Touring

de spoiler zou maar zo van Zender kunnen zijn. Jack vd Bergh heeft hem naar NL gehaald, misschien weet hij er meer van.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 08:37 #942851 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 GL 1982 CVT
hee, dat is een van mijn favorieten! Beviel hij niet, Jordi?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2014 12:32 #942859 door V300 register
Aan de ene kant wil ik hem niet wegdoen, omdat het best lekker rijd, maar aan de andere kant moet ik zeggen dat ie technisch behoorlijk verwaarloost is en dat past niet helemaal in mijn budget. Ik heb hem meer te koop staan om te kijken of iemand mij er voor kan geven wat ik in m'n hoofd heb, maar zolang ie niet verkocht is blijf ik er nog gewoon mee rijden en em onderhouden.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2014 12:39 #942860 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Volvo 340 GL 1982 CVT
zolang hij braaf blijft rijden gewoon beetje bij beetje herstellen. zo doe ik het ook en inmiddels is hij zo ontzettend fijn en betrouwbaar dat ik aan het sparen ben voor een uitdeuksessie+spuitbeurt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2014 12:52 #942863 door V300 register
Van wat je in de advertentie schrijft, een radiateur is inderdaad even investeren in een andere, maar prima zelf te doen zodat je kunt besparen op garageuren.

Een pakking vervangen, ?1 voor een stukje pakkingpapier? Je kunt dat ondersteunen met vloeibare pakking als je wilt, maar is niet per se nodig.

De ruit kan altijd nog vervangen worden.

De uitlaat kun je wel door de apk halen door aluminiumtape over een lek te doen.
Maar let op, want er zitten ook gaatjes in voor afwatering. Dat is normaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2014 13:29 #942867 door V300 register
Wat in de advertentie genoemd is, is maar een deel van wat er moet gebeuren. Zo loopt de motor erg onregelmatig, ook al ie warm is en is waarschijnlijk een van de achterste wiellagers verrot. Ook zit er onbalans in de CVT, waardoor ie rond de 100km/h enorm lawaai begint te maken. Ook is een van de aandrijfsnaren dit jaar nog wel aan de beurt denk ik, deze zijn helaas niet per paar vervangen, waardoor de aftermarket er nog vrij goed aan toe is, maar de "origineel Volvo" scheurtjes en andere slijtage vertoont.
Verder is het nog opzoeken waar het olie lek vandaan komt, de olie lekt momenteel uit het koppelingshuis, maar de keerring heb ik samen met een monteur voor de kerstvakantie nog vervangen. Daarnaast moeten de remschoenen achter worden vervangen(al besteld) en zullen de remmen voor ook aangepakt moeten worden, gezien deze nu aanlopen. Ik denk dat ik nog wel het een en ander vergeten ben, of gewoon nog niet tegen ben gekomen, maar dat is voor latere zorg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2014 22:56 #942892 door V300 register
Die technische dingen zijn goed op te lossen, al klinkt het misschien heel erg. De koets is echt in zeldzaam goede staat. Daarmee heb je de ideale basis om er een goede auto van te maken. Komend jaar pak je 2 sleuteldagen mee: in Ermelo en Enschede en je bent zo goed als klaar. In de zomer flink poetsen en met ML in de weer en je kan jaaaaren relaxed rijden. Ik ben echt fan van deze auto en ik had hem echt willen hebben, maar net als menig ander heb ik er al te veel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-03-2014 00:07 #942893 door V300 register
Dat het goed is op te lossen weet ik, maar dat laat niet weg dat er nog aardig wat centen in gestoken moeten worden en dat is met het loontje wat ik verdien als student niet 1, 2, 3 uit te geven ;) Voor dat geld zou ik ook een auto kunnen kopen die technisch w?l in een goede staat is en w?l betrouwbaar is, maar zolang de Volvo nog in mijn bezit is, is dat geen optie. Dit was ook wat ik in eerste instantie van de Volvo verwachtte, maar dat viel behoorlijk tegen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC