Mooie opknapper: Volvo 343 1978
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Apart dat dit ding een handbak heeft. Afgaande op snoet en dashboard is dit toch eerder een modeljaar 1978 en toen was de handbak er nog niet (pas mj79). Gevalletje ombouw?
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Niels;224975 schreef : Opknappertje is het zeker. Op de paravan zie ik ook al een mooie blaas verschijnen.
Apart dat dit ding een handbak heeft. Afgaande op snoet en dashboard is dit toch eerder een modeljaar 1978 en toen was de handbak er nog niet (pas mj79). Gevalletje ombouw?
Eind 1978 kwam de handbak. Het is dan ook een van de laatste van 1978 een paar maanden later werden er dingen gewijzigd aan de carroserie, zoals kentekenplaat naar bumper. Nieuw type dashboard etc.
Staat ook bij "volvo leverings programma" op de V3C website.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
ik kan niet goed zien of dit nog het bruine dashboard is (zal wel niet, was toen al zwart), maar je kunt duidelijk zien dat het stuk dashboard om de pook heen uit een latere 343 komt.
Dit is dus vrijwel zeker een omgebouwde auto. En dat kan ik op zich best begrijpen, want daar wordt zo'n vroeg type een stuk fijner/betrouwbaarder van :humor:
Wel heel bijzonder hoor, ook dat frontje zonder de gaten voor de koplampwissers.... die zijn zeldzaam.
Vaak zijn ze al een keer vervangen wegens roestschade, en dan werd in 99,9% van de gevallen een frontje van een later type gemonteerd.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Was met het modeljaar 1979 ook de tunnelbak en rond de pook gewijzigd dan?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;224983 schreef : ja modeljaar 1979 ja, ware het niet dat dit een modeljaar 1978 is...
ik kan niet goed zien of dit nog het bruine dashboard is (zal wel niet, was toen al zwart), maar je kunt duidelijk zien dat het stuk dashboard om de pook heen uit een latere 343 komt.
Dit is dus vrijwel zeker een omgebouwde auto. En dat kan ik op zich best begrijpen, want daar wordt zo'n vroeg type een stuk fijner/betrouwbaarder van :humor:
Nope, in Friesland staat ook een 78-er (uit juli, dus GEEN MY 79) met ook een handbak, is ook wel een bekende bij de V3C. Voor jaren geleden gezien op een clubmeeting en ook vol verbaasd over de 4-bak.
Voorserie modellen, dus??
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
In zulke gevallen geeft alleen het chassisnummer antwoord...
De handbak was officieel namelijk pas vanaf MJ '79 leverbaar, toen ook het nieuwe dashboard, bumpers, front en voorschermen kwamen. Let maar eens goed op de verschillen van bijv. de radioslede van een MJ '78 en een MJ '79. Een vario ombouwen naar handbak was natuurlijk in 1979 al mogelijk, en aangezien er best vraag was naar de handbak zou het best kunnen zijn dat de dealer zelf direct in 1979 al eentje omgebouwd heeft omdat 'ie anders niet verkocht raakte...
"Ja maar ik heb hem zo gekocht" kan dus misleidend zijn...