(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
automaat met distributieketting???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-02-2013 00:22 #923705
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic automaat met distributieketting???
General Motors gebruikt nog steeds pushrod-motoren, maar dan als V6 en V8. Deze fabrikant staat hier om bekend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 20:09 #923809
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic automaat met distributieketting???
ouwe meuk in een nieuw jasje dus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-02-2013 20:29 #923810
door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic automaat met distributieketting???
en dan soms ook nog zelfs een onderliggende nokkenas.. maar werken doen deze motoren wel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
12-02-2013 20:31 #923811
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic automaat met distributieketting???
Die Amerikaanse dingen schijnen echt onverwoestbaar te zijn inderdaad. Ooit hoop ik er nog eens een te bezitten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
12-02-2013 23:08 #923828
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic automaat met distributieketting???
Ja het is wel bewezen techniek, en erg veel toeren draaien is met het koppel van zo'n V8 toch al niet nodig, dat is namelijk ??n van de dingen waar motoren met deze manier van kleppen openen wat minder goed tegen kunnen door de speling en het gewicht van het mechaniek, de kleppen zullen ook wel wat eerder beginnen te 'zweven' denk ik.
Daarbij krijgt de mechaniek dan natuurlijk ook behoorlijk op z'n 'donder' , een stoterstang kan spontaan van vorm beginnen te veranderen, zeker als je vrij stugge klepveren hebt gemonteerd...
Daarbij krijgt de mechaniek dan natuurlijk ook behoorlijk op z'n 'donder' , een stoterstang kan spontaan van vorm beginnen te veranderen, zeker als je vrij stugge klepveren hebt gemonteerd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-02-2013 16:58 #923872
door V300 register
Jep. Zelfs de nieuwste Corvette (C7) gebruikt weliswaar een nieuwe ontwikkeling van de LT-serie V8-motoren, maar ook die heeft nog altijd twee kleppen per cilinder, stoterstangen en ??n centrale onderliggende nokkenas. Directe injectie, variabele kleptiming en al dat soort fratsen zitten er dan weer wel op
Een Corvette ZR1 met LS9-blok (6,2-liter V8 met supercharger) draait maximaal iets van 6.800 toeren.
Beantwoord door V300 register in topic automaat met distributieketting???
General Custom;211505 schreef : General Motors gebruikt nog steeds pushrod-motoren, maar dan als V6 en V8. Deze fabrikant staat hier om bekend.
Jep. Zelfs de nieuwste Corvette (C7) gebruikt weliswaar een nieuwe ontwikkeling van de LT-serie V8-motoren, maar ook die heeft nog altijd twee kleppen per cilinder, stoterstangen en ??n centrale onderliggende nokkenas. Directe injectie, variabele kleptiming en al dat soort fratsen zitten er dan weer wel op

Een Corvette ZR1 met LS9-blok (6,2-liter V8 met supercharger) draait maximaal iets van 6.800 toeren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets