Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieGeen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie
(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

tripcomputer

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-01-2013 17:10 #632467 door Mark Smeets
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratietripcomputer is gemaakt door Mark Smeets
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie ebay

moet je wel eerst je auto verkopen om genoeg geld te hebben :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2013 18:38 #922747 door V300 register
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieBeantwoord door V300 register in topic tripcomputer
Stomme vraag (heb er totaal geen verstand van), maar is dit een onderdeel wat er altijd in deze vorm in zit? Of is dit een luxe(re) versie voor meer opties, of.. Voor de gein? :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2013 19:05 #922749 door V300 register
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieBeantwoord door V300 register in topic tripcomputer
Het zit standaard niet in een Volvo 300, maar was wel origineel bestelbaar bij de Volvo dealer. Een extra optie dus, zoals ook bijvoorbeeld elektrische ramen verkrijgbaar waren.

Erg vaak kom je de tripcomputer echter niet tegen, dus deze zal ook niet vaak verkocht zijn. Waarschijnlijk o.w.v. prijs t.o.v. praktisch nut.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2013 19:20 #922752 door V300 register
Ok, bedankt :) Als ik zo de specificaties door lees, vind ik het inderdaad best duur voor wat je ervoor krijgt, ondanks dat het nog origineel is en zo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2013 19:42 #922753 door V300 register
Vaak zijn zeldzame originele dingen ook duur, zelfs voor de Volvo 300 serie.

Dit kun je nog beter zien als je voor de grap op marktplaats bijvoorbeeld een originele radio zoekt voor een Volvo 240. Die dingen zijn redelijk het zelfde als radio's voor een 340, maar ineens 2x zo duur!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-01-2013 20:03 #922754 door Mark Smeets
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieBeantwoord door Mark Smeets in topic tripcomputer
De hoge prijs ligt ook aan de aanbieder, volvo_et_vendo. Hij heeft altijd veel te hoge prijzen. Zelfs hoger dan nieuw bij de dealer, ook voor dingen die nog leverbaar zijn. Normaal zou zo'n ding rond de 200 euro moeten opbrengen, compleet en nieuw in de doos.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2013 20:19 #922756 door 16673-dummy
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieBeantwoord door 16673-dummy in topic tripcomputer
ja, nou ik kan uit ervaring vertellen dat ze echt heel gewild zijn!
Toen ik de mijne destijds te koop had, regende het mails...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2013 23:28 #922761 door V300 register
Maar 9 out of 10 is het een carburateurmodel, deze keer weer. Ik wil nog steeds een keer een injectieversie tegen het lijf lopen. Als deze goedkoper was geweest was het misschien de moeite geweest om aan het knutselen te slaan om hem ook op injectie aan de praat te krijgen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2013 03:02 #922815 door V300 register
Wat ik me trouwens af vraag.. Hoe gaat de communicatie met de auto zelf? Via welke interface haalt hij gegevens op? Gaat zeker (nog) niet met OBD-II of wel?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2013 08:39 #922817 door Kevin Kloosterman
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieBeantwoord door Kevin Kloosterman in topic tripcomputer
Nee die bestond toch nog niet Jannick! Dit gaat gewoon door middel van het plaatsen van een aantal sensoren. Onder andere een snelheidopnemer ("digitaal") op de achteras. Verder meet hij het brandstof verbruik (volgens mij is de opnemer daarvoor dat zilveren ding wat je op de foto ziet) en hij doet dacht ik nog iets met het toerenteller signaal.

Overigens staat de inbouwmanual volgens mij tussen de documentatie op het ledendeel van de website.

(Jannick, zelfde Jannick als ik denk uit Arnhem? Bussen?)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC