343GL schuurvondst
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar die vlekken op de paravan kan ik nog niet helemaal thuisbrengen, het zit namelijk ook op de daklijsten en die zijn van RVS, je zou ook verwachten aan het formaat van de plekken dat er in het midden van de plekken al gapende gaten of 100% krokante stukken te vinden zijn of vervorming van het staal en dat valt mee, lijkt nog vrij strak allemaal. het zou wel eens een vage aanslag/vuil kunnen zijn op de lak?
maargoed, het is jammer dat het in het zicht zit, maar wat betreft roest lijkt dit oppervlaktewerk. goed uitschuren, opnieuw spuiten en je hebt een keurig gebakje.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;175169 schreef : de typische roest zit boven de achterbumper, daar hebben 343's en vroege 340/360's vaker last van
maar die vlekken op de paravan kan ik nog niet helemaal thuisbrengen, het zit namelijk ook op de daklijsten en die zijn van RVS, je zou ook verwachten aan het formaat van de plekken dat er in het midden van de plekken al gapende gaten of 100% krokante stukken te vinden zijn of vervorming van het staal en dat valt mee, lijkt nog vrij strak allemaal. het zou wel eens een vage aanslag/vuil kunnen zijn op de lak?
maargoed, het is jammer dat het in het zicht zit, maar wat betreft roest lijkt dit oppervlaktewerk. goed uitschuren, opnieuw spuiten en je hebt een keurig gebakje.
Dit zijn "spinnenpoten" (of hoe noemde Wouter N ze ook weer?).
Mijn 345 had ze ook. Dat is niet simpel weg te schuren, want het wordt veroorzaakt door vocht onder de lak. Als je de lak wegschuurt, kom je allemaal "spoortjes" in het metaal tegen. Het lijkt erop dat de paravanrand onder het rubber rot is, en door de vele jaren stilstand in een (vochtige!) schuur is de roest gaan "lopen", zo lijkt het. Heb ik nog wel foto's van van mijn 345, die had exact hetzelfde op dezelfde plekken, maar dan wat minder erg.
Die regengootjes zijn vreemd, weet ik zo gauw ook geen oorzaak van. Maar deze 343 heeft al de smalle chroomstrips zoals de latere modellen dus de roest zit niet op het chroom maar op het plaatwerk zelf. Wel problematisch, want om dit goed op te lossen moet het chroom er af.
De plek boven de bumper komt door te dun gespoten plaatwerk.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-