(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Frank Rooijmans' Volvo's (GLE + Redline)

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2011 19:44 #874139 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Frank Rooijmans' Volvo's (GLE + Redline)
is er meer info over? foto's, prijsindicatie..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2011 20:07 #874146 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Frank Rooijmans' Volvo's (GLE + Redline)
Ten tijde van de VKB was de vraagprijs 1000 euro.

Zal nu iets lager zijn... maar loop of sloop kan ik ook niet helemaal thuisbrengen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-05-2011 10:00 #874258 door V300 register
Ze staan nu helaas buiten en kennelijk in de weg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2011 07:24 #874322 door V300 register
Tja, als je een jaar loopt te leuren met de wagens... Zo heb ik op een gegeven moment een 780 (al gedeeltelijk gesloopt) voor 15,= kunnen kopen. (wel binnen 5 dagen ophalen)

Op een gegeven moment moet iets gewoon weg, ongeacht hoe erg je het zou vinden als het weggegooid/gesloopt zou worden. Zonde, maar that's life.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 11:16 #874330 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Frank Rooijmans' Volvo's (GLE + Redline)
Ik vind het altijd een belediging aan de mensen die de auto ontworpen, geproduceerd en de mensen die de auto daarna onderhouden hebben. Overigens zijn daar ook mensen bij die niet zo hechten aan aardse goederen. Ik had vroeger niks met het vak geschiedenis, maar heb toch langzaam ingezien dat het behouden van de 300 serie van grote historische waarde kan zijn, maar ook van economische. Denk aan filmproducties, musea (vermaak, toerisme), oltimershows om een braderie aantrekkelijk te maken, minder afval door behoud, handel en inkomsten uit onderdelen en reparatie, etc. etc.
Ik vind het dus heel erg en onverstandig om deze auto's niet te behouden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2011 08:25 #874388 door V300 register
De mensen die de auto's ontworpen hebben hebben 'm ontworpen om de wagen aantrekkelijk te maken voor de verkoop, zodat de wagen opgereden kan worden en men de volgende weer van het zelfde merk zal kopen.

Er zijn kunststukjes, maar die hebben ook een prijs van meer dan een huis. De 300 valt daar zeker niet onder, net als een eend, kever,... dat is gewoon vervoer.

Mensen die iets leuk vinden behouden het wel (ook oude spoelenrecorders e.d.), de rest gebruikt de spullen tot voor hun het nut verdwenen is. Doe je niets aan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2011 11:53 #874400 door V300 register
Er zijn ook wel mensen die hun hart en ziel, om het zo maar te zeggen, in het ontwerpproces leggen. Niet met winst als doelstelling maar om een mooi goed product aan de maatschappij/de klant te leveren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2011 12:25 #874401 door V300 register
Ik zou ook zonder bijgevoelens een mes door de Mona Lisa kunnen halen. Ik heb daar nu eenmaal niets mee.
Wil nog niet zeggen dat ik het doe, maar ik vind het best logisch dat anderen een 780 slopen als ze er al een tijd mee zitten. Het blijft een stuk metaal dat in de weg staat en geld kost uiteindelijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2011 15:01 #874405 door V300 register
Inderdaad, en dat geld helaas voor alle auto's. (in elk geval voor mensen die geen onbeperkt budget, ruimte en tijd hebben)

Het enige dat je er tegen kan doen is zorgen dat je die 1e van jezelf kan houden. (of de geslachtofferde wagens gebruiken om anderen op de weg te houden)

Ik ben benieuwd of deze nog een goed plekje gaan krijgen, maar ik heb zeer m'n twijfels. (anders was er geen loop of sloop advertentie)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC