(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Remvloeistofreservoir

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 12:28 #631009 door Chris Kobes
Remvloeistofreservoir is gemaakt door Chris Kobes
Nou zat ik even te googelen naar een remvloeistof reservoir voor de GLS.
De oude moet verzet worden ivm de R-Sport carburateurs, maar nu zag ik de volgende link en dacht: "Goh die oude kan ik eigenlijk ook nog wel gebruiken :wtf:"

forums.pelicanparts.com/porsche-911-used...rvoir-very-rare.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 12:52 #866434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
kleine prijs voor zoiets zeldzaams!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 12:53 #866435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
Remvloeistof reservoirs kun je in alle vormen en maten nieuw kopen.Zo heel apart zijn deze helemaal niet hoor :no: .
Diverse autosport onderdelenboeren hebben die zo in het assortiment zitten en duur zijn ze echt niet!

Het probleem is meestal dat de pluggen die in de aansluiting op de hrc komen,meestal ergens verloren zijn gegaan en dan wordt 't knutselen :wtf2:!

Let bij het aansluiten wel op dat je REMVLOESTOFBESTENDIGE slang gebruikt en schrik vooral niet van wat die tegenwoordig kost :crazy1:!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2011 13:56 #866440 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Remvloeistofreservoir
Ik heb inmiddels ook een ander reservoirtje gekocht van ATE (veur weinig), maar helaas zonder remvloeistofniveausensor (galgje) en met maar ??n aansluiting.
Is het mogelijk om een gaatje erin te boren om een tweede aansluiting te maken (slangtule erin en dichtplakken met... ).

@Bart
Hmm met een normale brandstofslang (rubber) ga ik dat niet redden? Heb daar nog wel een paar meter van liggen.
Weet je ook welke binnenmaat de HRC heeft dan, anders is het gewoon makkelijk een slangtule erin lijmen en je kunt je slangen erop aansluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 15:01 #866444 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
Kun je niet nog zo'n reservoirtje te pakken krijgen?
Ik heb hier nog zo'n origineel vaatje uit de R-sport set liggen maar ik ben er geen voorstander van omdat die vrij klein zijn.
Ik gebruik v??r en achter liever aparte reservoirs!

Een aansluiting er bij maken gaat geheid lekken ,zeker niet doen!
Het zelfde geldt overigens voor de aansluiting op de hrc.Plakken....Niet doen.

Nee, 'n normale brandstofslang wordt door de remolie opgevreten en de rotzooi komt dan in je remsysteem te zitten.....klaar ben je dr mee!
Die prut die ze 20 jaar geleden gebruikten als remolie ,daar ging dat misschien nog wel mee maar de huidige generatie remolie is daarvoor veels te aggressief

Ik ga dit weekend wel eens even in de catalogus van ISA racing struinen.Wellicht dat die iets passends in het assorti hebben.

Je kunt als niveau sensor een dop nemen van een laat type DAF 66.Die hebben aan de dop de aan sluiting zitten voor de niveau sensor.Even een paar andere (schuif)stekkertjes er aan maken en de boel werkt.
Dr staat me iets van bij dat het eerste type 343 ook zo'n dop op de hrc heeft.
Als dat reservoir van jou origineel van ATE is dan zou dat zonder meer moeten passen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2011 20:31 #866479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
Apart vooral dat hij verzendkosten nog extra vraagt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 13:26 #866505 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Remvloeistofreservoir
@Bart
Het reservoir wat ik nu gekocht heb is idd van ATE (03.3508-0264.3) en is volgens mij nog wel te bestellen. Echt zorgen over een goed reservoir maak ik me niet, maar wel hoe ik de slangen fatsoenlijk op de HRC ga aansluiten.
Eigenlijk moet ik gewoon zulke dopjes hebben met slangtules en dan met een ijzerdraadje de boel zekeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 14:41 #866514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
Dat zijn de aansluitingen die bij de R-sport set horen.
En die zijn niet of nauwelijks te krijgen in deze uitvoering.

Ben fff wat aan het zoeken geweest voor je.Iets soortgelijks is wel verkrijgbaar in alu uitvoering maar dat spul is gillend duur.Wordt gebruikt in oa formule auto's,kosten +/- ?60,-........per plug.Dus dat lijkt me geen optie.

Ik weet niet hoeveel haast je hebt met 't een en ander.Voor ons begint over n paar weken 't seizoen weer en dan is er meestal wel 'n verloren uurtje(als de heren coureurs de boel heel weten te houden) om 'ns fff door de paddock te struinen om het een en ander uit te zoeken.Dus als het fff kan wachten dan kan ik dan wel eens verder gaan zoeken.

Dat vastzetten van de slangen zou ik niet met ijzerdraad doen maar gewoon met een paar kleine slangenklemmen.Ziet beter uit en is later,mocht t nodig zijn,beter los te maken.Veel druk komt er niet op die slangen te staan,'t is meer om 't lekken tegen te gaan en in dat kader zijn slangenklemmen ook de betere (lees:enige) optie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2011 15:42 #866526 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Remvloeistofreservoir
Ik heb er eigenlijk wel haast mee idd, want dat reservoir moet verplaatst worden om m'n luchtfilters te kunnen monteren en daarna kan ik de auto pas fatsoenlijk laten afstellen. Ik kan het bij de "afsteller" ook nog wel even vragen of hij daar een idee over heeft, aangezien hun ook oldtimers ombouwen naar rallywagens en de beste man heeft zo'n 25 jaar ervaring met het racen in Alfa's. Wellicht dat hij een goede oplossing kan verzinnen, maar ?120,- voor twee plugjes is idd een beetje van de zotte.
Die dingen moeten er toch ook wel gewoon in een budget versie leverbaar zijn en niet alleen als die geanodiseerde plugjes in de ISA racing catalogus. Ze zitten tenslotte ook op die hrc van ATE en die kunnen ook wel eens kapot gaan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-02-2011 16:24 #866538 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Remvloeistofreservoir
Het probleem met dit soort van onderdelen is dat de pluggen uit de set waarschijnlijk voor Volvo en dus in n zeer kleine oplage gemaakt zijn.Het zou me ernstig verbazen als ze gewoon uit het ATE assortiment kwamen.

De kelken die op de carb's horen zijn ook speciaal voor Volvo gemaakte kelken,maar dit even terzijde.

Overigens heb ik de ervaring met de R-sport set dat deze met de originele Airbox beter loopt dan met open luchtfilters!Wil je toch met open filtrers rijden dan moet je al met venturi's en sproeierbezetting gaan hobbyen....en da's ECHT specialisten werk hoor.

Ik geef onmiddelijk toe dat die open filters mooier klinken maar je levert wel vermogen in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD