(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

340 diesel 1985

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 19:45 #844075 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 diesel 1985
hallo, we hebben het hier over een 340 diesel met een whopping 54pk en een acceleratie van 0-100 in anderhalf uur.

zelfs The Stig himself krijgt er niet meer uit als 45 op een korte invoegstrook:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 19:47 #844076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
Ja, en? Als je niet afremt hoef je ook niet te accelereren... beetje doorrijden dus met dat ding. M'n vorige 740 diesel had 85 pk op 1400 kilo en 0-100 in 18.5 sec. Die redde dat ook. (en ja, met 70 die hoek om bij de oprit is dan wel nodig :D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 20:24 #844082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
Erg leuk ding. Jammer dat je ook bij dergelijke nette auto's zo voor E1000 aan onderhoud/verbeteringen uit kunt/moet geven. Wordt het opeens toch een stuk duurder. Helemaal met zo'n diesel. Dan wil je toch dat de d-riem, spanrollen e.d. in goede staat zijn.

Een auto met 90k klm op de teller kan heel leuk zijn, maar je kunt ook net tegen niet uitgevoerd onderhoud aanlopen.
Lijkt verder wel gaaf en hard. Wit staat een Volvo altijd erg goed vind ik.

TD is een must.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 20:35 #844084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
de eerste TDI conversie moet nog komen geloof ik. Zou wel een stuk schelen, misschien niet eens in het verbruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 20:40 #844085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
440 TD is volgens mij wel zuiniger dan een 340D. Kennis reed met zijn 440 1:18 tot 1:20.
Op V300 mania is de eerste ombouw toch al een feit. Blok hangt in ieder geval al in de auto. Was een 1.7 benzine naar 1.9TDI, van D naar TDI zal nog wel wat werk schelen.
400 serie is niet langzaam met zo'n blok. Evenveel koppel als een B200 en eerder beschikbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 21:43 #844101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
Ik zie het probleem ook niet hoor!

[youtube]mKwt8_zkMwE[/youtube]

;) :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 21:47 #844103 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 diesel 1985
hahahahhaa, ik wist dat die vroeg of laat ging verschijnen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 21:48 #844105 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
hahaha, dit is dus echt planken h?...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2010 19:03 #844361 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 diesel 1985
Ik zie ineens een dieseldrifter in m'n gedachten verschijnen.............:D

Gewoon meer rook uit de uitlaat als van de banden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD