Volvo 340 DL Special '87 Variomatic
- V300 register
- Verbannen
-
Op de advertentierubriek heb ik een leuke Volvo zien staan. Zie hier: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2869 .
Het is een Volvo 340 DL Special, 1.4 automaat, 87.000 km uit 1987. Hij kost 700 euro. De foto's zien er in ieder geval mooi uit
Aangezien ik helemaal in Zuid-Limburg woon wil ik eerst iets meer van jullie als professionals weten voordat ik ga kijken. Zelf ben ik helaas niet heel technisch. Op het forum heb ik het ??n en ander opgezocht over de Variomatic en het onderhoud ervan. Ik vraag me achter iets af: is de kilometerstand van deze auto een "kritiek" punt voor een variomatic ? Met andere woorden: is er binnenkort onderhoud aan te verwachten ? Ook ben ik benieuwd naar het periodieke onderhoud wat zo'n automaat met zich mee brengt. Tenslotte ben ik benieuwd naar jullie algemene indruk van deze auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben eventueel wel bereid mee te gaan kijken. Heb drie jaar in een vario gereden, dus weet waar ik op moet letten.
- V300 register
- Verbannen
-
ik reed ooit 40.000 km per jaar
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Onderhoud heb je altijd aan auto's, daar ontkom je niet aan. Het laswerk is vaak de grootste kostenpost, al het andere werk kun je op sleuteldagen of met hulp van andere clubleden vaak erg goedkoop uitvoeren.
In het ledenmenu staat precies wat je aan onderhoud moet doen, maar daar kun je nog niet bij als je geen lid bent. Er komt straks vast wel iemand voorbij dit onderwerp die een korte samenvatting kan geven van het periodieke onderhoud van een auto met Vario.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

Sorry!
Als je trouwens een hele nette 340 hatchback zoekt met weinig kilometers, bekijk dan even deze: volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3013
Er zitten wat nare roestplekken op, waaronder ??n op de paravan net onder de voorruit, maar verder is het echt een PRACHTIGE auto. Ben zaterdag wezen kijken, en ik heb echt zitten twijfelen. Maar ik wilde een auto zonder (veel) werk. Voor de rest koppelt die rode 340 niet zo heel goed, en volgens mij schakelt hij niet heel erg goed op. Voor de rest: PRACHTIG! Interieur is echt als nieuw, en de rode lak ook. Z?nde van die roest, maar als je daar gelijk wat aan doet, heb je echt een mooie auto. Misschien is het opschakelprobleem ook wel makkelijk te verhelpen, met een andere EMVK, maar daar heb ik verder niet naar gekeken. Meestal is het onwetendheid van de eigenaar ('schakelt hij niet goed op? Zo doet ie het al zolang ik hem heb').
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;151370 schreef : Doe geen moeite meer, hij is inderdaad verkocht. Aan mij
:pics:
Oh nee, showroom is daar voor... nou, nou? :humor:
Dutchie;151370 schreef : Sorry!
Daar meen je geen barst van. Je bent veel te blij dat je 'm hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
huysmans;151374 schreef : Oh nee, showroom is daar voor... nou, nou? :humor:
Daar meen je geen barst van. Je bent veel te blij dat je 'm hebt.
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6255
Nog geen nieuwe foto's, maar die maak ik van de week.
En over dat sorry, tuurlijk ben ik blij dat ik hem heb. Maar ik vind het ook sneu dat 'Luma' ook interesse heeft, en dat ik 'm dan net voor zijn neus wegkaap.