(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

Volvo 340 DL Special '87 Variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2010 11:28 #630415 door V300 register
Volvo 340 DL Special '87 Variomatic is gemaakt door V300 register
Beste Volvo liefhebbers :w00t:,

Op de advertentierubriek heb ik een leuke Volvo zien staan. Zie hier: www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2869 .

Het is een Volvo 340 DL Special, 1.4 automaat, 87.000 km uit 1987. Hij kost 700 euro. De foto's zien er in ieder geval mooi uit :). Ik heb de verkoper een paar keer gemaild met een aantal vragen. Hij is de derde eigenaar en doet 'm weg vanwege het feit dat er geen stuurbekrachtiging op zit. Zelf ben ik op zoek naar een tweede Volvo 340, want die zal ik binnen nu en een korte tijd waarschijnlijk nodig hebben. Op dit moment deel ik namelijk mijn Volvo met mijn broer en soms is dat een beetje onhandig. Als echte Volvo 340 liefhebber moet er natuurlijk een zelfde soort auto naast komen te staan :rolleyes:.

Aangezien ik helemaal in Zuid-Limburg woon wil ik eerst iets meer van jullie als professionals weten voordat ik ga kijken. Zelf ben ik helaas niet heel technisch. Op het forum heb ik het ??n en ander opgezocht over de Variomatic en het onderhoud ervan. Ik vraag me achter iets af: is de kilometerstand van deze auto een "kritiek" punt voor een variomatic ? Met andere woorden: is er binnenkort onderhoud aan te verwachten ? Ook ben ik benieuwd naar het periodieke onderhoud wat zo'n automaat met zich mee brengt. Tenslotte ben ik benieuwd naar jullie algemene indruk van deze auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2010 12:01 #841586 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 DL Special '87 Variomatic
Op de foto ziet deze er erg netjes uit! Onderhoud is erg belangrijk en dat ervaar je vaak wel tijdens een proefrit. Kilometerstand zegt dus niet zo veel als er achterstallig onderhoud is. Tja, voor onderhoud aan de vario: lid worden en een keer naar een sleuteldag. Kan je er weer even tegenaan! Riemen vervangen zal wel het duurste zijn en dat zal je inclusief montage op zo'n 200 euro komen.

Ben eventueel wel bereid mee te gaan kijken. Heb drie jaar in een vario gereden, dus weet waar ik op moet letten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-07-2010 12:08 #841590 door V300 register
uit eigen ervaring weet ik dat hoge kilometerstanden geen enkel probleem vormen voor de cvt (de variomatic dus) riemen gaan bij normaal gebruik makkelijk een ton mee, membranen en doorvoerpotjes slijten ook niet, vervangen moet je ze toch wel eens. tandwielkasten gaan ook lang mee en de koppeling slijt als je rijdt ook al niet :)
ik reed ooit 40.000 km per jaar

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 12:49 #841591 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 DL Special '87 Variomatic
Dit vind ik zelfs een vrij lage kilometerstand.
Onderhoud heb je altijd aan auto's, daar ontkom je niet aan. Het laswerk is vaak de grootste kostenpost, al het andere werk kun je op sleuteldagen of met hulp van andere clubleden vaak erg goedkoop uitvoeren.
In het ledenmenu staat precies wat je aan onderhoud moet doen, maar daar kun je nog niet bij als je geen lid bent. Er komt straks vast wel iemand voorbij dit onderwerp die een korte samenvatting kan geven van het periodieke onderhoud van een auto met Vario.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2010 21:30 #841616 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 DL Special '87 Variomatic
Ik zal een korte samenvatting geven. Lees andere topics hierover. Staat er al wat in de documentatie voor leden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 08:13 #841634 door V300 register
ik heb van horen zeggen dat de wagen al verkocht is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 14:02 #841659 door V300 register
Grote kans dat de Fehac het nu met dat rechtse kabinet wel voor elkaar krijgt dat de grens met betrekking tot oldtimers opgeschoven wordt... Dus deze wagen kan zo maar ineens 4 a 5 euro duurder worden door zo,n besslissing in marktwaarde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 19:23 #841672 door V300 register
Doe geen moeite meer, hij is inderdaad verkocht. Aan mij :D

Sorry!

Als je trouwens een hele nette 340 hatchback zoekt met weinig kilometers, bekijk dan even deze: volvo300club.nl/advertenties.php?adid=3013

Er zitten wat nare roestplekken op, waaronder ??n op de paravan net onder de voorruit, maar verder is het echt een PRACHTIGE auto. Ben zaterdag wezen kijken, en ik heb echt zitten twijfelen. Maar ik wilde een auto zonder (veel) werk. Voor de rest koppelt die rode 340 niet zo heel goed, en volgens mij schakelt hij niet heel erg goed op. Voor de rest: PRACHTIG! Interieur is echt als nieuw, en de rode lak ook. Z?nde van die roest, maar als je daar gelijk wat aan doet, heb je echt een mooie auto. Misschien is het opschakelprobleem ook wel makkelijk te verhelpen, met een andere EMVK, maar daar heb ik verder niet naar gekeken. Meestal is het onwetendheid van de eigenaar ('schakelt hij niet goed op? Zo doet ie het al zolang ik hem heb').

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 20:40 #841676 door V300 register

Dutchie;151370 schreef : Doe geen moeite meer, hij is inderdaad verkocht. Aan mij :D

:pics:

Oh nee, showroom is daar voor... nou, nou? :humor:

Dutchie;151370 schreef : Sorry!

Daar meen je geen barst van. Je bent veel te blij dat je 'm hebt. :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-08-2010 21:31 #841677 door V300 register

huysmans;151374 schreef : Oh nee, showroom is daar voor... nou, nou? :humor:

Daar meen je geen barst van. Je bent veel te blij dat je 'm hebt. :p

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6255
Nog geen nieuwe foto's, maar die maak ik van de week.

En over dat sorry, tuurlijk ben ik blij dat ik hem heb. Maar ik vind het ook sneu dat 'Luma' ook interesse heeft, en dat ik 'm dan net voor zijn neus wegkaap.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC