Goedkope Koni's achterzijde
- Mark Smeets
- Moderator
-
en
link.marktplaats.nl/330409325
Waarom 1 setje 5 euro meer kost als het andere is mij een raadsel, maar beide prijzen zijn zeer goedkoop, dus sla je slag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Je vervangt je oude schokdempers door deze, alle materiaalen zitten erbij als het goed is (nieuwe rubbers en boutjes)
Nee voren hoeft niet perse ook. Als je ze op de standaard instelling laat staan gaat het prima. Indien je de achterkant veel stijver afstelt dan de voorkant, krijgt de auto meer een overstuurt karakter (driften), moet je met normaal gebruik dus niet hebben.
- V300 register
- Verbannen
-
Edit, sorry, niet een halve slag, maar ??n slag. Dus 180gr.
- V300 register
- Verbannen
-
Het voordeel van Koni is dat je ze kunt instellen zo stug als je zelf wilt zoals Mark al zegt.
Vervangen aan de achterkant is simpel. Gewoon auto opkrikken en op assteunen zetten, in de kofferbak het afdekkapje boven de wielkast weghalen, moeren los.
Hetzelfde onder het wiel aan de andere kant van de demper. Dan kun je hem er zo tussenuit pakken en de nieuwe plaatsen. Wel van tevoren de stugheid instellen, dat kan niet meer als hij gemonteerd is.
Ik moet zeggen dat 35 euro zelfs voor standaard dempers weinig is. Dus voor Koni's is het helemaal voordelig!
- Mark Smeets
- Moderator
-
rwdstudent;137861 schreef : Wil je er iets van merken, dan raadt ik wel aan om ze iets stugger te zetten. Op mijn 360 GLS daily staan ze ook standaard, maar het is ongeveer de ergste boot die ik ooit gehad heb. Zeker een "halve slag strak" draaien.
Edit, sorry, niet een halve slag, maar ??n slag. Dus 180gr.
En bij load-a-justers? Want die krijg ik op standaard instelling al niet ingedrukt door die extra veer :crazy1:
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Of ik moet misschien wat meer spinazie eten
- V300 register
- Verbannen
-